Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Toyota Corolla e12 2.0 110KM - Brak mocy przy przyspieszaniu / dymi na czarno

07 Kwi 2019 10:20 1020 4
  • Poziom 5  
    Witam wszystkich. Od jakiegoś czasu mam problem z Toyotą Corollą e12, 2002r., diesel 2.0 110KM. Mam 3 objawy: brak mocy przy przyspieszaniu, dymienie na czarno, świecąca się kontrolka check engine. Opiszę każdy problem po kolei:

    1. Brak mocy przy przyspieszaniu (wtedy też zapala się check):
    - najczęściej przy zmianie biegu na wyższy i wciśnięciu gazu samochód reaguje bardzo słabo. Po kilkunastu sekundach w końcu osiągnie tą prędkość, ale trwa to zdecydowanie za długo. Bardzo rzadko (ale zdarzało się), że samochód normalnie przyspieszał (może raz na 30 razy).
    - został wymieniony filtr paliwa i odczytany błąd silnika. Oto wyniki:
    Toyota Corolla e12 2.0 110KM - Brak mocy przy przyspieszaniu / dymi na czarno Toyota Corolla e12 2.0 110KM - Brak mocy przy przyspieszaniu / dymi na czarno
    - przypomniałem sobie, że mocy zaczęło mu brakować po jakimś czasie po tankowaniu. Spuściłem więc paliwo i zatankowałem na innej stacji. Pomogło na jakieś 400 km. Później znowu to samo.
    - później została przeczyszczona przepustnica. Znowu pomogło, ale znowu na krótko. Przejechałem 300 km i od nowa ten sam problem, jednak na zimnym silniku ma moc. Traci ją w miarę zwiększania temperatury silnika.

    2. Dymienie na czarno w dwóch sytuacjach:
    - wciśnięcie gazu na biegu jałowym
    - jeśli samochód ma moc, to przy przyspieszaniu dymi. Jeśli auto się dusi, wtedy dymu nie ma. Czyli w sumie dymi wtedy, gdy auto łatwo wchodzi na obroty.

    Jak kupowałem samochód egr był już zaślepiony.
    Zna ktoś podobny przypadek, albo wie gdzie należy szukać usterki?
    Czy to zaślepiony EGR może stwarzać problem, a może to zawory SCV?
  • Poziom 1  
    Witam.
    U mnie w wersji 90KM przyczyną braku mocy były zawory SCV. Wymieniłem oba i już chyba z 4 lata jest spokój. Koszt ok 700 zł. Dostęp dla samodzielnej wymiany bardzo dobry. Możesz wcześniej spróbować wypłukać je w czystej nafcie. Mnie pomagało na na jakiś czas, ale wymiana i tak Cię nie minie.
  • Poziom 5  
    Wymieniłem EGR, jednak nie jestem pewien jak powinny być podłączone wężyki. Czy A-4, C-1, D-2, B-3 będzie dobrze?

    Toyota Corolla e12 2.0 110KM - Brak mocy przy przyspieszaniu / dymi na czarno
  • Poziom 11  
    Miałem podobne objawy jak u Ciebie w takim samym samochodzie.
    Dymienie na czarno, zużycie oleju na poziomie 1 litra na 1000km pełno oleju na kolektorze dolotowym, brak mocy przy przyśpieszaniu (nie wchodzi na obroty) .
    Co zrobiłem.
    Wymieniłem podkładki pod wtryskami oraz uszczelniacze wtrysków (wyczyściłem kolektor dolotowy) - ustąpiło dymienie i zużycie oleju.
    Przepłukałem układ paliwowy (oczywiście wymieniłem filtry, przepłukałem pompę paliwową).
    Wymieniłem oba zaworki SCV (czerwony i zielony) na nowe. Silnik zaczął pracować normalnie (wróciła moc).
    Po 3 latach eksploatacji samochodu znowu brak mocy.
    Przeczyściłem zaworki SCV w nafcie oraz oczywiście filtry i czyszczenie pompy - na razie moc wróciła.

    Na poniższym obrazku możesz sobie zobaczyć jaka jest różnica ciśnienia na szynie Common Rail przed i po czyszczeniu.

    Toyota Corolla e12 2.0 110KM - Brak mocy przy przyspieszaniu / dymi na czarno

    Pzdr
    Arek