Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MIGOMAT za około 2000zł TIGER/ MAGNUM/ BESTER

Oplerek 15 Kwi 2019 09:02 2760 61
  • #31
    Oplerek
    Poziom 3  
    "To jest starsza wersja urządzenia bez sterowania na podajniku, to znaczy że niema możliwości ustawiania niektórych parametrów na podajniku. Urządzenie jest nieużywane, powystawowe.

    spawarka jest na 250A, trochę mocniejsza.

    Parametry które nie można ustawić na podajniku, ustawione są z automatu według prądu spawania"

    Tyle się dowiedziałem...
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • #32
    freebsd
    Poziom 37  
    Spawarka wg. nazwy posiada prąd do 250 A - więc gdzie tu jest mocniejsza? Podajnik jest od innego modelu spawarki?
    Może jest za rano i za mało kawy, ale ja nie kumam o co chodzi. Może ktoś bardziej doświadczony tu się wypowie?
    Parametry na podajniku? Chodzi o sterowanie podajnikiem z panelu? Podawanie drutu w migomacie jest kluczowe - raczej oczekiwał bym sprawnej tej funkcjonalności.
  • #33
    Oplerek
    Poziom 3  
    Mocniejsza, ponieważ wcześniej pytałem o model 200s... ale też tego nie rozumiem automatyczny posuw drutu wg napięcia to chyba tak działają te spawarki z synergią? Już byłem zdecydowany a teraz znowu nie wiem hehe, ale coś szemrane te Patonki.
  • #34
    freebsd
    Poziom 37  
    Oplerek napisał:
    ale też tego nie rozumiem automatyczny posuw drutu wg napięcia to chyba tak działają te spawarki z synergią

    Też miałem takie skojarzenia :-)
  • #35
    Oplerek
    Poziom 3  
    Kupiłbym spawarkę na 400V Magnuma MIG280. Tylko mam taki problem, że w domu mam gniazdo aluminiowe chyba 32A 500V z płaskimi otworami. ☹️

    Czy byłaby ewentualnie możliwość przerobienia tego gniazda na plastikowe 400V i czy to jest w ogóle opłacalne?
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • #36
    Wilktor
    Poziom 22  
    Tak istnieje możliwość wystarczy że zdemontujesz stare metalowe gniazdo a na jego miejsce nowe plastikowe

    Dodano po 1 [minuty]:

    koszt nowego gniazda ok 20zł
  • #37
    Oplerek
    Poziom 3  
    Tylko, że z tego co kojarzę tam są 4 otwory a w nowych 5...
    No i jak to jest z tym napięciem są 2 rodzaje siły 400V i 500V?
  • #38
    Wilktor
    Poziom 22  
    Nie siła to 400V
    Masz cztery otwory bo pewnie nie masz przewodu neutralnego w nowych gniazdach jest pięć otworów bo one mają możliwość podłączenia przewodu neutralnego
    Rozkręć gniazdo i zrób zdjęcie to wszystkiego się dowiemy

    Dodano po 20 [minuty]:

    Jeżeli rozkręciłeś gniazdo i masz śrubokręt neonowy to dotknij każdego przewodu u ciebie na 3 przewodach powinna się świecić a na jednym nie
  • #39
    freebsd
    Poziom 37  
    Oplerek napisał:
    Kupiłbym spawarkę na 400V Magnuma MIG280

    Jeżeli takiego: MIG 280 DUAL-PULS Synergia
    MIGOMAT za około 2000zł TIGER/ MAGNUM/ BESTER
    To posiada 4 przewody w kablu zasilającym. Przewód żółto-zielony do uziomu (PE - gruby bolec), pozostałe bez względu na kolor do gniazd L1, L2, L3.
  • #41
    freebsd
    Poziom 37  
    Podajnik z czterema rolkami, dualne zasilanie. Podajnik na drut 15 kg. Wygląda nieźle i chyba realnie zahacza o nazwę "dla półprofesjonalistów". Zwróć tylko uwagę na wagę. Okazjonalne da się to użyć w innym miejscu, ale to już jest kawał grzmota. Z tym, że masz od razu mocowanie butli przy spawarce, kółka. Za to nie masz synergii i kilku bajerów.

    Z przenośnych - prawie, że dosłownie, to Kempi 170 jest godna uwagi. Tylko, że powyższy chińczyk ma własnie podajnik na 4 rolki, większą moc, duże szpule, mniejsze obciążenie per faza przy zasilaniu 3F.

    Zdefiniuj sobie potrzeby, bo w "podobnej" cenie masz teraz trzy, przykładowe, możliwości:
    - uniwersalna 230V/400V (stal)
    - 400V, ze wszystkimi bajerami (ocynk, aluminium)
    - Kempi przenośna, firmowa ale najbardziej goła (stal)
  • #42
    Oplerek
    Poziom 3  
    No właśnie trochę drogo to wychodzi i zastanawiam się czy tego potrzebuję... Jak jest ciepło to mogę spawać w garażu bo mam tam 400V, ale tylko w garażu i tylko latem a w zimę też czasem coś tworzę ale w piwnicy a tam już mam tylko 230V. A Magnum 210 albo 208 bez synergii? Te spawarki to w porównaniu z tym co wcześniej rozważałem to jakieś "groszowe sprawy" Czy ten cały synergiczny program w 208 alu do spawania aluminium aż tak dużo daje? Jak to w ogóle działa? Spawarka ma przypisane jakieś stałe, sztywne wartości np. do blachy 3mm stalowej 20V 130A 8mm/min... I tak do każdej grubości? Czy warto dopłacać za to tyle kasy? Może zamiast drogiej spawarki kupię tanią chińską i do tego chińska mini tokarkę 😆
  • #43
    freebsd
    Poziom 37  
    Tak realnie to zastanowił bym się czy:
    1) Potrzebujesz spawać aluminium i nierdzewkę. W warunkach dom/działka/samochód (bez tuningu) to raczej nie. Upraszcza to sterowanie i doposażenie(!) spawarki w akcesoria. Stal czarna: blachy, profile, pręty - jakiś prosty mig, kupiony w komplecie z automatyczna przyłbicą i mixem Argon-CO2. Krótki przewód, podajnik z dwiema rolkami, jak najprostsza budowa.
    2) Semi-profi :-) Czyli np.: podajnik 4 rolkowy. Przy 3 metrowym przewodzie i spawaniu drutem stalowym -i bez znaczenia. Zasilanie 3F: przy Twoim zabezpieczeniu i mocy do 250 A - bez większego znaczenia.

    Fajnie jest mieć jak najwięcej funkcji, tylko czy się z nich skorzysta. Czasami warto zainwestować, by nie kupować dwa razy. Czasami lepiej odpuścić. Prześpij się z problemem, te spawarki nie znikną z rynku. Taki MIG 210 synergia wygląda na super doposażony do przydomowego użytku. Poza spawaniem cienkich blach to większość rzeczy "przy domu" zespawamy lekkim inwerterem za 300 zł. Więc sprzęt pozwalający na spawanie w osłonie gazu z synergią za 2 tysiące to jest "wypas" :-)
  • #44
    Oplerek
    Poziom 3  
    Takim sprzętem 200A do jakiej grubości blachy można spawać metodą MIG/MAG, żeby był dobry przetop? Taką spawarka na 3 fazy np. Magnum 280A (wersja bez synergii) będzie się równie dobrze spawało cieńkie blachy od np. Magnuma 200A 230V?
  • #45
    ^ToM^
    Poziom 36  
    Natomiast ja szukam urządzenia 200 A - MIG/MMA ale z zasilaniem 400 V (może być też 230/400) wagą około 20 kg oraz ceną nieco niższą, gdzieś do 1500 zł. Fajnie gdyby była synergia.
    Bardzo duży jest wybór na napięcie 230 V. Natomiast 400 V jak na lekarstwo.
    Może coś podpowiecie?
  • #46
    freebsd
    Poziom 37  
    Oplerek napisał:
    Takim sprzętem 200A do jakiej grubości blachy można spawać metodą MIG/MAG, żeby był dobry przetop?

    Jako amator napiszę tak: profil hutniczy przed spawaniem trzeba podciąć. Więc można spawać na kilka przebiegów. Zamiast mixu mozna użyć samego CO2. Grubość drutu... Jakie elementy łączymy: dwa płaskie, czy ustawione pod katem? Jest kilka zmiennych. Moje, do tej pory nielicznie spawane, profile hutnicze miały chyba tak średnio z 8 mm na płaskich elementach (profil przecież jest nierówny). I nie zbliżyłem się nawet do 200 A przy drucie 1,2 i miksie.
    Teoria mówi o 40 A na każdy milimetr spawanej grubości. Dla bardzo grubych materiałów użył bym CO2 i drutu... cieńszego. Np. 1,2, tak by zmniejszyć prędkość i zwiększyć wtopienie. Zakładając dobre podcięcie i to, że łącze elementy ustawione są pod kątem (np. prostym) to nie widzę problemu w spawaniu potężnych (jak na amatora) profili typu 10 mm grubości.
    Przy czym, dzięki łatwości spawania cienkich elementów migoatem (do tego szybciej, mniej późniejszej obróbki, jak czyszczenie i szlifowanie), i dzięki szybkiemu docinaniu (plazma) odchodzę od konstrukcji z profili hutniczych na rzecz zwykłych profili zamkniętych o grubości ścianki np. 2,5 mm. Wolę teraz tworzyć konstrukcje delikatniejsze, przestrzenne - z usztywnieniami, rozporami, naciągami.

    Oplerek napisał:
    Magnum 280A (wersja bez synergii) będzie się równie dobrze spawało cieńkie blachy od np. Magnuma 200A 230V?

    Pomijając pomoc w postaci synergi to grubość spawanej blach zależy od minimalnego prądu. Więc niezależnie od zasilania spawarki, trzeba sprawdzać minimalne natężenie, które można ustawić.
    Moje spostrzeżenie jest takie, że migomaty bardzo często służą do spawania blach - np. przy samochodach. (Obecnie nie są to blachy, a blaszki... o ile w ogóle z metalu :-) )
    Myślę, że blacharze są jednym z głównych odbiorców takich urządzeń. Wiec producenci spawarek zapewne dbają o możliwości spawania cienkich blach.
    Blachę samochodową spawałem (na próbę) drutem 0,8 moją 3F machiną :-)

    ^ToM^ napisał:
    Natomiast ja szukam urządzenia 200 A - MIG/MMA ale z zasilaniem 400 V (może być też 230/400) wagą około 20 kg oraz ceną nieco niższą, gdzieś do 1500 zł. Fajnie gdyby była synergia.
    Bardzo duży jest wybór na napięcie 230 V. Natomiast 400 V jak na lekarstwo.
    Może coś podpowiecie?

    Podobnego urządzenia szukałem i nie znalazłem :-(
    Jest to ciekawe, ponieważ teoretycznie np. waga urządzenia 3F powinna zwiększyć się nieznacznie - a zwiększa się mocno. Wiem, że dochodzi np.: wózek na butlę. Mimo wszystko zastanawiam się, czy nie istnieje związek pomiedzy jakością, trwałością, a sposobem zasilania. W warsztatach zazwyczaj jest "siła". Wiec może urządzenia do warsztatów maja inna tolerancję np.: na przegrzanie, czy długotrwałą pracę? Są znacząco droższe.
    Przy zasilaniu 3F zwiększa się napiecie, co dla doboru elektroniki nie jest obojętne, ale zmniejsza się natężenie i straty w cieple. Dlatego postawiłem na urządzenie 3F. Jako przenośną mam leciutką obecnie MMA. Może kiedyś dokupię lekki migomat na 230 V, ale to i tak jest kłopot i słabo z przenośnością: butla... Z kolei spawanie drutem w osłonie nie przemawia do mnie.
    Wygląda na to, że nie ma na rynku uniwersalnego rozwiązania.
  • #47
    ^ToM^
    Poziom 36  
    freebsd napisał:

    Podobnego urządzenia szukałem i nie znalazłem :-(
    Jest to ciekawe, ponieważ teoretycznie np. waga urządzenia 3F powinna zwiększyć się nieznacznie - a zwiększa się mocno. Wiem, że dochodzi np.: wózek na butlę. Mimo wszystko zastanawiam się, czy nie istnieje związek pomiedzy jakością, trwałością, a sposobem zasilania. W warsztatach zazwyczaj jest "siła". Wiec może urządzenia do warsztatów maja inna tolerancję np.: na przegrzanie, czy długotrwałą pracę? Są znacząco droższe.
    Przy zasilaniu 3F zwiększa się napiecie, co dla doboru elektroniki nie jest obojętne, ale zmniejsza się natężenie i straty w cieple. Dlatego postawiłem na urządzenie 3F. Jako przenośną mam leciutką obecnie MMA. Może kiedyś dokupię lekki migomat na 230 V, ale to i tak jest kłopot i słabo z przenośnością: butla... Z kolei spawanie drutem w osłonie nie przemawia do mnie.
    Wygląda na to, że nie ma na rynku uniwersalnego rozwiązania.


    Wiesz, uniwersalne są, ale problem się staje gdy chcesz kupić na 3F albo chociaż 2F. Wtedy już wygląda, że osobno robią MMA a osobno MIG - poza pewnymi wyjątkami.
    Jeszcze będę grzebał w necie. Coraz bardziej przekonuje mnie zakup MMA/TIG MIG/MAG PATON VDI 200P DC. Ona się składa z dwóch części i tę drugą można potem dokupić: https://paton.com.pl/spawarki-migmag/seria-pro/podajnik-migmag-paton-bpi-5-2-dc

    Niemniej jednak tak czy owak ona ma zasilanie 230 V.
    Do tej pory używałem małej transformatorowej Bester 160 A z regulacją korbką poprzez opuszczanie zwory magnetycznej w transformatorze. Jednak wiadomo, że dziś to już przeżytek.
    Co prawda u kolegi mam potężnego Esaba 400 A który spawa wszelakimi sposobami i tam najczęściej i tak robię swoje roboty, jednak potrzebuję coś przewoźnego aby dało się zapakować do bagażnika i przewieźć tu i tam.
    Stąd optymalnym rozwiązaniem będzie nieduży grat 230 V / 400V 2F.
  • #48
    freebsd
    Poziom 37  
    ^ToM^ napisał:
    Jeszcze będę grzebał w necie.
    Jak znajdziesz coś lekkiego na 400 V, lub lekką i zasilaną zarówno 230 jak i 400 V to podziel się informacją :-)
  • #49
    ^ToM^
    Poziom 36  
    freebsd napisał:
    ^ToM^ napisał:
    Jeszcze będę grzebał w necie.
    Jak znajdziesz coś lekkiego na 400 V, lub lekką i zasilaną zarówno 230 jak i 400 V to podziel się informacją :-)


    Bardzo chętnie się podzielę, jednak na razie nic takiego nie znalazłem. Wszelkie inwertery w cenie rzędu tysiąca złociszy to tylko 230 V. To mnie martwi. Chyb będę zmuszony zakupić jednak urządzenie na 230 V :/
  • #50
    Łukasz.K
    Poziom 23  
    Jeżeli nie chce Pan latać po serwisach i wyrzucić po upływie gwarancji to ja bym kupił droższą czy to na 230 czy 400V. I jakie tam ma funkcje to wiadomo więcej funkcji wychodzi drożej. Moim zdaniem sprzęty drogie są bardzo trwałe. Tanie to zależy od wielu czynników. Nie powiem że tanie są złe ale powiem że drogie to praktycznie wszystkie są dobre. Jeżeli ktoś się z tym nie zgadza to może podać przykłady co drogiego się jemu zepsuło.
  • #51
    ^ToM^
    Poziom 36  
    Znalazłem na alledrogo takie modele na 230/400 V 2F:

    Migomat 230/400V spawarka IDEAL MIG 200/2 MMA 200A.

    Wygląda dość ciekawie i jest na 400 V.

    Link

    oraz

    Magnum MIG 200/2 KN


    Link

    Czy ktoś może coś o niej powiedzieć?
  • #53
    freebsd
    Poziom 37  
    Od razu: nie. Nie ma "euroz" łącza, więc wymaga przeróbek.
  • #55
    freebsd
    Poziom 37  
    Ach, podałeś uchwyty do TIG, a ja w pośpiechu myślałem tylko o migomacie, bo o tym pisaliśmy, a funkcjonalności TIG nie ciągnęliśmy.
    Nadal mi się wydaje, że przyłącze gazu od chińczyka z aliexpress nie pędzie pasować. Ten link, który podałeś wyświetla mi tylko jedno zdjecie. Porównaj jeszcze rozmiary przyłączy prądu, bo występują różne rozmiary.
  • #56
    Oplerek
    Poziom 3  
    W spawarce jest złącze prądowe o średnicy 13mm, więc to dkj35-50 powinno pasować wg. tego co znalazłem tutaj:

    http://www.cnzhhj.com/en/product_show.asp?id=293

    Po za eurozłączem i złączami prądowymi jest jeszcze takie:
    MIGOMAT za około 2000zł TIGER/ MAGNUM/ BESTER
    Podejrzewam , że to właśnie jest do tiga tylko te, które znalazłem są na 2 piny.

    Link

    Znajdę jakiś pasujący uchwyt do 200zł?
  • #57
    Sniezynka
    Poziom 30  
    Przewód do TIG-a z wtykiem typu AMPHENOL 9-pin i do tego lift, od Kempi nie pasuje. Kupiłeś sprzęt, to pytaj sprzedawcy o akcesoria. Przecież to profesjonalny sprzęt.
  • #58
    Oplerek
    Poziom 3  
    Czy ten tig lift nie działa aby tak, że wystarczy podpiąć przewód prądowy i gaz a trzecia końcówka ta np. na 2 piny jest do przycisku, który i tak nie działa przy tig lift, więc może zostać nie podpięta?
  • #59
    Sniezynka
    Poziom 30  
    Zależy od konstrukcji spawarki (czytaj instrukcję).
  • #60
    freebsd
    Poziom 37  
    Oplerek napisał:
    Czy ten tig lift nie działa aby tak, że wystarczy podpiąć przewód prądowy i gaz a trzecia końcówka ta np. na 2 piny jest do przycisku, który i tak nie działa przy tig lift, więc może zostać nie podpięta?

    Dokładnie jak piszesz. Przy TIG lift potrzebujesz tylko podłączyć przewód prądowy i gazowy (do reduktora). Podanie prądu spawania następuje automatycznie. Rozłączenie, przez oddalenie elektrody. Włącznik niepotrzebny. Uchwyt musi być z zaworkiem.

    PS.: Podaj dokładny modle spawarki, którą kupiłeś.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Oplerek napisał:
    Znajdę jakiś pasujący uchwyt do 200zł?
    Ja nie podpowiem :-( Na razie używam trzech uchwytów do MIG'a (Magnum, Biznel, Esab), a do TIG'a mam kupiony w zestawie uchwyt Sherman'a T-18/4m. Zakupy innych uchwytów TIG, w tym z przewodem superflex, dopiero przede mną - jak skończę bramę, furtki, i komórkę spawać :-). Na razie obrabiam grubsze elementy :-)