Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 307 1.6 Hdi - Remont kapitalny czy nowy słupek silnika?

Martex001 09 Apr 2019 08:43 3402 6
Texa Poland
  • #1
    Martex001
    Level 2  
    Witam,

    Nie wiem co robić. Samochodem na zimnym silniku bardzo mocno rzuca na " luzie" i obrotach do 1100 obr
    ( jak się rozgrzeje niemal objaw zanika jakby zwiększało się ciśnienie w cylindrze co skutkuje poprawna praca silnika na jałowym biegu) , więc dałem do mechanika (specjalizacja diesel). Gość coś tam sprawdził przez 1 dzień na komputerze i stwierdził że wygląda to na wtryski do regeneracji, na co mu mówię że tyle co zregenerowałem wtryski w serwisie bosha wiec raczej ta usterka odpada. Stanęło więc na tym że gość musiałby rozebrać i zajrzeć do silnika. A jak go rozbierze na czynniki pierwsze to pozostaje remont lub wymiana na nowy silnik w zależności od zużycia elementów.

    Cytuje: "no ma Pan ciężką decyzję co robić czy go rozebrać i sprawdzić wtedy pozostaje remont silnika lub wstawić nowy używany. Remont koszt ok 3-4k zalezy ci uszkodzone, my robimy tak że rozbieramy silnik na czynniki pierwsze przychodzi Pan ogląda i decyduje co robimy a co nie tak żeby sam Pan zobaczył jak to wygląda. Na wyremontowany silnik dajemy 1 rok gwarancji bez ograniczenia kilometrów. "

    Już sam nie wiem silniki na allegro oko 1800 zł zmiana słupka 1500 zł podobna cena co za remont a będę wiedział co mam. Samochód 2007r przebieg 240000 km

    Jeszcze chce dać na dniach do innego specmana żeby zmierzył ciśnienie na cylindrach i niech on jest powie swoją opinię co może być nie tak jego zdaniem nim podejmę decyzję o remoncie/wymiany silnika/sprzedaży.

    Miał ktoś może podobne objawy?

    Pozdrawiam i proszę o pomoc.
    MARTEX
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • Texa Poland
  • #2
    sigwa18
    Level 38  
    "Dobry fachowiec" podpiął komputer i wie że silnik do remontu. A co dokładanie to się zobaczy jak się rozbierze. Bierz auto od niego i omijać szerokim łukiem. Pierwsze pomiar ciśnienia na zimnym wtedy jak jest problem . Dwa z konkretnie danych diagnostycznych po podpięciu komputera a konkretnie z korekt wtrysków można wywnioskować który cylinder/y jest podejrzany. Dwa regeneracja wtrysków też mogła się nie udać, ale to dopiero po sprawdzeniu ciśnienia sprężania. Mam nadzieje że przy montażu regenerowanych wtrysków wyczyszczono gniazda i założono nowe podkładki pod wtryski.
  • Texa Poland
  • #3
    andrzej20001
    Level 43  
    Zmierz to ciśnienie, i tak była pierwsza diagnostyczna czynność jak wtryski były wyjęte. Boscheee co za amatorka.
  • #4
    bobytempelton
    Level 16  
    Tam w tych 1.6 hdi wtryski się sypią, sam mam ten sam problem bo jeżdzę 307 z 1.6hdi , chcesz to jedż gdzie indziej i niech pomierza ciśnienie sprężania itd.... wtryski do sprawdzenia.
  • #5
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Martex001 wrote:
    Remont koszt ok 3-4k zalezy ci uszkodzone, my robimy tak że rozbieramy silnik na czynniki pierwsze przychodzi Pan ogląda i decyduje co robimy a co nie tak żeby sam Pan zobaczył jak to wygląda. Na wyremontowany silnik dajemy 1 rok gwarancji bez ograniczenia kilometrów. "

    No raczej 4 klocki bo dochodzi rozrząd oleje uszczelki..... etc.
    I to nie remont a zdłubaie na nowo, bo w tej cenie nie wyszlifujesz tulej i wału i nie kupisz nowych tłoków.
    Prawdziwy remont zaczyna się w dizlu tego pokroju od 8klocków.
  • #6
    Martex001
    Level 2  
    Pojadę do jakiegoś innego mechanik i dam znać co i jak.

    Pozdrawiam
    MARTEX
  • #7
    Martex001
    Level 2  
    Zrobiłem w końcu pomiar kompresji i wyniki następująco:
    1 cylinder 8 bar
    2 cylinder 22 bar
    3 cylinder 21.5 bar
    4 cylinder 23 bar

    Umówiłem się na zdjęcie góry silnika żeby zobaczyć czy to nie są jakieś "pieski?" (chyba jakies dźwignię łączące tłok z wałem) koszt 300 zł jeśli się okaże, że to nie to będę miał decyzję czy wchodzi w głąb silnika czy nie.

    Co wy na ten temat myślicie jest sens próbować go remontować czy lepiej próbować sprzedać za jakieś grosze?

    Pozdrawiam,
    MARTEX