Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

DAF XF 105 410 2007 - Drastyczny wzrost spalania po zmianie naczepy

madmax9871 09 Kwi 2019 22:34 378 14
  • #1 09 Kwi 2019 22:34
    madmax9871
    Poziom 10  

    Może ktoś podpowie mi cos ciekawego, nowego. Co może być przyczyną drastycznego wzrostu spalania. Zmieniełem naczepy - wczesniej w/w ciągnik ciągał wywyrotkę przez prawie 2 lata spalanie max 34l po kraju. Na długich trasach po UE ladunki cały czas 25 ton spalanie nawet 29-30,5l. Po zmianie na plandeke firankę spalanie wskoczyło na 34 a w ostatnich dniach nawet 38-39l. Ładunki od 10-24t. Trasy mniej wiecej te same PL-LT-LV-EST-PL. Wiscoza sprawna, filtr paliwa i powietrza zmieniane w styczniu, paliwo od 2 lat z jednego miejsca. Kierowca ten sam ( nie bierze paliwa), GPS i sondy pokazuja tak samo jak mierzenie z miarki w zbiornikach. Czy problemem moze byc naczepa? Hamulce zrobione, wszystkie zaciski po regeneracji. Nic sie nie grzeje w kołach. Ciagnik nie dymi, ma moc. Brak błędów. Będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie. Naczepa Schmitz Cargobull, piasty Schmitz.

    0 14
  • #2 10 Kwi 2019 08:05
    barzwiszc93
    Poziom 13  

    Jeśli hamulce ok, koła nie stawiają oporu, to może budowa przyczepy stawia większy opór.
    Moja propozycja- kolega miał tak w busie, że bardzo wzrosło spalanie. Nie mógł dojść, co się dzieje. Jak bus był pusty, to koła ładnie się kręćiły. Jak go załadował, spalanie okropnie wzrastało. SIlnik mocny, biegi krótkie, nic nie czuł. Okazało się, że padły łożyska z tyłu. Nic nie szumiało. Po zmianie łożysk w kołach spalanie 2-3 litry w dół. Na na dużym ciśnieniu w oponach, pełnego busa nie szło przepchać w kilka osób po płaskim. Po zmianie łożysk dało się.

    0
  • #3 12 Kwi 2019 00:38
    pitool
    Poziom 30  

    Przyjrzyj się samemu paliwu,bo to że tankowane z jednego źródła nie oznacza że dostawca też źródła nie zmienił.

    0
  • #4 12 Kwi 2019 06:28
    piotr budzowski
    Poziom 23  

    sprawdź zbieżność naczepy
    osie muszą być równo ustawione do sworznia

    0
  • #5 12 Kwi 2019 07:57
    omegolotC30NE
    Poziom 21  

    Dafik z wywrotki pewnie bez owiewek , wywrotka pewnie była 36- 42 m3 , a taka to chowa się za kabiną tego dafa. Myślę , że odpowiedzią na wzrost spalania może tutaj być aerodynamika . Ps. Na trasach LT , LV, nie ma dnia bez silnego wiatru , tam dmucha ostro prawie non stop i jeśli zestaw jest mało aerodynamiczny ,to pomyśl w tym kierunku.

    0
  • #7 12 Kwi 2019 21:34
    madmax9871
    Poziom 10  

    Nie no Panowie Daf Spade Cab z pełnymi owiewkami. Naczepa 50m3 zbożówka a nie wozidło do kamieni. 4m wysokości na siodle miała. Tera z owiewke i tak mam na maxa podniesiona do gory aby ladnie owiewało firane.. Kolega się pyta jakie mam opony na naczepie? Hmmm standart 385/70/22,5 - cisnienie po 9,5 atm. W tamtym tygodniu sprawdzane. Zauwazyłem na GPS ze temperatura cieczy jakos ma dziwne zachowanie. Trzyma w czasie jazdy 78,79 stopni niekiedy wchodzi na 83. Czy to aby nie za mało i to by powodowało taki wzrost mocy? Auto zjechało dzis wieczorem, srednia z tygodnia 39 litrow. Jutro wymienie termostat i sprawdze obciązenie viscozy. Czy ktoś podpowie ile powinno wynosic obciązenie viscozy na ciepłym silniku?

    0
  • #9 12 Kwi 2019 21:57
    madmax9871
    Poziom 10  

    Opony nie bieżnikowane. 1 os Sailuny z tego co pamietam, 2 os Triangle, 3 os Matadory. Biezniki naczepowe proste nie zygzaki.
    Ale z drugiej strony bieżnik by robił "borute" i podnosil spalanie prawie o 5 litrow?

    0
  • #11 15 Kwi 2019 09:30
    ivan111
    Poziom 11  

    Może zmiana naczepy to tylko zbieg okoliczności.Może pompa albo wtryskiwacz zaczyna padać... Zrób diagnostykę komputerową davie, sprawdz korekcje.

    0
  • #12 15 Kwi 2019 21:42
    madmax9871
    Poziom 10  

    W sobote postawiłęm nowy termostat - był załozony 82st ( do retardera) a u mnie nie ma. Więc założyłem 87st. Sprawdzałem ciśnienie na filtrze paliwa - manometrem. Na zimnym na wolnych obrotach 4,5 a na 2000 obrotów 6 bar. Więc chyba raczej ok. Davi nie sprawdzałem bo nie mialem w sobote po poludniu gdzie się podpiąc. Podłaczałem Autocoma i jakichkolwiek błędów. Kierowca pojechał dzis rano w trase po poludniu dzwonił ze zrobił 300km i norma na komputerze 40l/100. Sprawdzałem na GPS to samo. Temterature płynu trzyma ładnie 86-87st. Czy bez dymienia wtryski by padły?

    0
  • #13 15 Kwi 2019 22:15
    ivan111
    Poziom 11  

    Niestety ale autocomem nie wiele podejrzysz. Miałem przypadki padniętych pomp gdzie nie było żadnych oznak dymienia ,zauważalnej utraty mocy czy ciężkiego odpalania. Może być zapchany katalizator . Amoże założyłeś nowe opony na napęd ?

    0
  • #14 15 Kwi 2019 22:17
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Prosta sprawa, zmień naczepę i wszystko się wyjaśni.

    0
  • #15 16 Kwi 2019 00:58
    pitool
    Poziom 30  

    ivan111 napisał:
    Amoże założyłeś nowe opony na napęd ?
    . Nawet gdy są założone nowe opony na napęd względem zżytych,to średnie zużycie nie kalibrując tachografu jest nie większe jak 5% . Wystarcz średnie spalane podzieli przez 1.05 i wychodzi faktyczne.

    0