Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Audi A4 B8 CNHC 2014 TDI - zabezpieczenie przed kradzieżą

10 Kwi 2019 10:58 447 13
  • Poziom 9  
    Witam.

    Poszukuję konkretnej pomocy a dokładnie na zlokalizowanie przewodu komunikacyjnego z ECU.
    Oczywiście, celem jego odcięcia.

    Mogę prosić o pomoc w lokalizacji (schemat/kolor/lokalizacja) cokolwiek co pomoże naprowadzić mnie na niego.

    Ps. Oczywiście, jeśli macie jakiś lepsze pomysły, zamieniam się w słuch.

    Z góry dziękuję za pomoc.
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    dziki244 napisał:
    zlokalizowanie przewodu komunikacyjnego z ECU

    Nie obawiasz się, że przy próbach uruchomienia silnika z odciętą od ECU magistralą CAN utracisz synchronizację immo i nałapiesz błędów ?
  • Poziom 9  
    Hej
    Z wiedzy jaką posiadam jest to jedne z nielicznych zabezpieczeń i to skutecznych lecz to tylko wiedzą zóltodzioba 😉
    To prawda jakieś obawy mam lecz odpiecie zasilania na ECU jest żadnym zabezpieczeniem po ponieważ punkt ładowania znajduje się 30 cm od eku a jak wiadomo ludzie po złej stronie mocy bezpośrednio podlaczaja i nie oczekują zasilania.

    Co do błędów nie jest to problem ponieważ jestem w stanie je sobie wykasowac, mam tu na myśli przypadkowe uruchomienie bez autoryzacji, sam urzytkuje ten piękny pojazd i nie biorę tego pod uwage

    Myślę o przekaźniki rozwiernym że zwłoka lub przełączniku kolyskowym w tym drugim zawsze przed włożeniem kluczyka wystarczy załączyć

    Jeśli chodźi o IMO nie brałem tego pod uwagę i nie podejrzewałem że jest to możliwe 😣

    Skłanial bym się na przełącznik kolyskowym z racji chęci załączania go dość sporadycznie a mianowicie w sutyacji uczestniczenia w większych imprezach na mieście..

    Chętnie poddam się sugestia zabezpieczenia które eliminuje podmiany ECU jak wiadomo to piękna fura ale dostęp do elektroniki jest na wyciągnięcie ręki 😥
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 43  
    Zabezpiecz ecu przed podmianą i wymień gniazdo obd tzn.wsadź takie same ale tylko z zasilaniem a swoje zostaw pod deską. Tyle mozna samemu.
  • Poziom 9  
    To mam zrobione w każdym aucie VAG

    Jest to podstawa 😁

    Lecz obawiam się że to mało w tej klasie 😣
  • Poziom 40  
    Skoro źli ludzie mają zasilanie na krótko to i kompa bez immo więc odcięcie komunikacji chyba nic nie da?
  • Poziom 9  
    Tu bym polemizować w przypadku IMO ok

    Lecz odcinajac komukiacje ECU - silnik nie ma opcji według mojej wiedzy a podkreślam jest nie pełna, żeby uruchomić pojazd ani fabryczne ani podmienione ECU nie skomunikuje się z silnikiem co jest równoznaczne z brakiem uruchomienia.

    Ps. Sory za polemizowanie
    Niestety teoria piękna ale brak mi praktyki 😣
  • Poziom 40  
    ECU nie skomunikuje się z silnikiem??Co maszna myśli?
  • Poziom 9  
    Tu miałem na myśli któryś z odwodów/czujników niezbędnych do uruchomienia

    Przyznaję odcięcia imo nie biorę pod uwagę boję się strat z tym związanych

    Ps. Niestety moja wiedza jest słaba i nie wiem który po za oczywistym imo zablokuje skutecznie silnik a podmiana ECU bez lokalizacji cięcia nic nie da

    Ps. Myślałem też o czujniku sprzęgła lecz jego lokalizacja jest mi nieznany po za tym że jest w pompie od strony silnika lecz nie posiadam wiedzy czy to bezpieczne i logiczne

    Skoro zapalenie auta wymaga wciśnięcie sprzęgła logicznie myśląc odcinając czujnik położenia skutecznie uniemożliwił by jego zapłon lecz to tylko mój pomysł i fantazje nie znalazłem nic na ten temat a to dość oczywiste zresztą temat zabezpieczeń na forach to tabu nie wiedzieć czemu

    Ech nie ma to jak PB cięcie na pompie zawsze skuteczne i niezawodne
  • Poziom 19  
    Aż nie wierzę jak czytam :)

    Złodziej przychodzi do auta z kluczami,szlifierką i skrzynką edc 17 żeby podłożyć sterownik silnika w celu kradzieży auta :) Rozbiera podszybie wyszarpuje ecu i tnie zabezpieczenie żeby podłożyc ster . Oczywiście jeszcze wie jaki rodzaj edc17 musi podłożyć żeby auto odpaliło :)

    Na poważnie auto z keyless go&entry ? Manual czy automat?Na dzień dobry zmian miejsca lub wtyku obd i już 80% złodzieji odpuszcza
    Jeżeli automat tniesz rozrusznik, jeżeli manual jest parę miejsc gdzie można fajnie odciąć 15+ bez generownia błędów.

    2014 rok czyli poliftowa a4 . Dałes za nią kolo 40 tys w górę i żal ci zrobić casco albo zlecić montaż profesjonaliście ?

    Z twoją wiedzą montaż zwykłego pstryczka jak w Tico może skończyć sie źle :)
  • Poziom 9  
    Kolego sympatyczny
    Jak widzisz do chwili obecnej rozmowa jest na poziomie i proszę by taka pozostała .

    Zmartwie cię znam przypadek kradzieży vag z podmieniony ECU tak auto odzyskano jest to standard podobno ale tu nie o tym

    Po drugie nie bardzo znasz raczej rynek skoro wyceniasz mi auto na 40 tys (z chęcią 4 mogę odkupić z tego roku w tej cenie ) ale my też tu nie o tym

    Po trzecie na jednym z postów opisałem że obu to podstawa .....

    Po czwarte nie piszemy tu o AC ale dla twojej wiadomości posiadam je z wykupem i opinia rzeczoznawcy by ubezpieczyć od prawdziwej i realnej wartości oczywiście bez utraty i amortyzacji (ja poprostu pilnuje swojej wlasnosci)

    I na koniec auto to manual czego nie wspomniałem za co przepraszam mój błąd , i nie posiada systemu keyles (świadomie szukałem auta bez)

    Ps. Pewnie że bym zlecił to specjaliście ale widzisz tu takie mały problem z reguły po za ASO nie oddaje nikomu samochodu potrafię sobie poradzić sam to nie pierwsze AUDI 😎 i nie najnowsze w rodzinie ale my też nie o tym , tak byłem u 2 po kilku pytaniach co tniemy i zorientowaniu się że będzie to bezpośrednio pompa paliwa zrezygnowałem tak wiem specjalistów jest sporo a ja mam pecha i trafiam na amatorów ale niestety dzisiejsze czasu pozwalają ludzią poczytać Internet i nazwać się specjalista

    Reasumując kolego jak masz jakiś konkretny pomysł i jeśli możesz oczywiście podziel się

    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 40  
    Ten przypadek co znasz to podobne auto?Czy dużo starsze?Tutaj ecu jest zanitowana wtyczka i takie metody kradzieży to raczej odpadają jak przedmówca słusznie prawi.I rzeczywiście lepiej chyba oddać specowi od zabezpieczeń gdyż raczej za dużo teoretyzujesz.Sam może sobie radzisz z materiałami eksploatacyjnymi ale zabezpieczenia pojazdów to trochę co innego.Tak jak z lekarzami jest ogólny i specjalista....
  • Poziom 9  
    Starszy model a to mnie pocieszyles kolego 😁 co prawda zajrzał bym do ECU lecz z czystej ciekawości to bez sensu szkoda mi otwierać że względu na ewentualne później problemy ze szczelnością .

    Dzięki za pomoc i podpowiedzi mimo wszystko dużo mi pomogliscię

    Z resztą sobie jakoś poradzę 😎
  • Poziom 9  
    Starszy model a to mnie pocieszyles kolego 😁 co prawda zajrzał bym do ECU lecz z czystej ciekawości to bez sensu szkoda mi otwierać że względu na ewentualne później problemy ze szczelnością .

    Dzięki za pomoc i podpowiedzi mimo wszystko dużo mi pomogliscię

    Z resztą sobie jakoś poradzę 😎

    Dodano po 6 [minuty]:

    Mimo wszystko wiedzę jaką uzyskałem tą oficjalną i mniej 😊

    uważam za sporą

    Jeszcze raz dziękuję

    Pozdrawiam