Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Idea (Punto) - MOntaż instalacji elektrycznej haka.

10 Kwi 2019 19:31 93 2
  • Poziom 12  
    Może ktoś z Was zajmuje się zawodowo montażem haków albo ma Fiata, montował do niego hak i mógłby pomóc.

    Pacjent to Fiat Idea z listopada 2003 roku. To takie przerośnięte Punto. Wiele rozwiązań ma takich samych jak nowsze Fiaty.

    Samochód wyposażony w czujniki parkowania, które - jak wiadomo - powinny się wyłączać po podpięciu przyczepy. Jednak chyba tak nie jest. Nie wiem jak to finalnie ma działać.

    Kupiłem wiązkę dedykowaną, wszystko podłączyłem zgodnie z instrukcją. Wszystko działa ale nie do końca.

    Tu to kupowałem. https://www.dobrehaki.pl/wiazka-haka-dedykowana-fiat-idea-od-2004r-gniazdo-13-pin-p-6840.html

    Nie wyłączają się czujniki parkowania oraz sygnalizowana jest awaria świateł po włączeniu tylnych przeciwmgłowych. Moduł miał to obsługiwać, a wychodzi na to, że nie obsługuje. Owszem tylne przeciwmgłowe w samochodzie wyłącza, świeci się tylko w przyczepie ale sygnalizowane jest to awarią oświetlenia.

    Prawdę mówiąc można by z tym tak jeździć ale trochę mnie to wkurza. No chyba, że tak to ma działać.

    Instrukcja mówiła, że mam wyjąć brązową wtyczkę z fabrycznego modułu czujników, który znajduje się na bocznej ściance bagażnika. Potem oznaczony kabelek z wiązki haka miałem wpiąć w oznaczony PIN w tej wtyczce i to wszystko. Zrobiłem jak mówi instrukcja, a czujniki działają mimo podpiętej przyczepy.

    Instrukcja mówi, że nie wymaga to programowania w samochodzie. W katalogu Westfalia również jest taka adnotacja.
    Chyba, że Fiat coś zmienił ale nie wydaje mi się.

    Wszelkie rady mile widziane.
  • Relpol przekaźniki
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 12  
    piachu1994 napisał:
    Wrzuć tą instrukcję co dostałeś.


    Jest do pobrania na stronie, którą podałem.
    Jednak to co mi przysłali nie ma nigdzie logo JEAGER. Jest to chyba jakaś inna firma.
    Instrukcję dostałem tylko pisemną i na dodatek tylko po niemiecku więc sam ją sobie musiałem przetłumaczyć.
    To co dostałem trochę się różni od tego co jest na instrukcji obrazkowej z podanej strony.


    Tu masz przetłumaczoną treść. Część niemal dosłownie ale da się zrozumieć o co chodzi, tym bardziej, że nie jestem technicznie zacofany i potrafię wiele rzeczy ogarnąć sam, jednak z bardziej skomplikowaną elektroniką już nie bardzo.

    1. Odłączyć kabel uziemiający od akumulatora.
    2. Wyjąć koło zapasowe. Zdjąć tylną półkę bagażową i pokrywę podłogi bagażnika oraz tapicerkę tylnego panelu. Usuń lewą i prawą pokrywę bagażnika.
    3. Aby poprowadzić wiązkę przewodów do gniazda przyłączeniowego należy wywiercić otwór w tylnej części nadwozia po lewej stronie rygla tylnych drzwi otwór o średnicy 6mm i rozwiercić go do ok. 40mm. (lewa strona poniżej rygla).
    4. Podłączyć wiązkę przewodów w następujący sposób:
    a. koniec wiązki przewodów 7/12 położyć z wstępnie zmontowanym gniazdem przez,
    wcześniej wywiercony otwór, na zewnątrz i przez otwór w uchwycie gniazda, nastęnie
    przymocować od wnętrza pojazdu gumową przelotkę wiązki przewodów w
    przygotowanym otworze.
    b. na wiązce zamontowane są dwie różne gumowe uszczelki, jedna dla bocznego i jedna
    dla osiowego wyjścia.
    Wersja boczna: do wyjmowanej kuli ze składanym uchwytem gniazda. W tym celu
    należy w bocznej części obudowy gniazda wyciąć wstępnie nacięty jej fragment.
    Ważne!!! Do uchwytu na zawiasach użyj uszczelnienia z bocznym wylotem.
    Uszczelnienie z wylotem osiowym można usunąć (niepotrzebne).
    Wersja osiowa: do sztywnego mocowania kuli ze stałym uchwytem gniazda.
    Uszczelnienie z bocznym wylotem można usunąć (niepotrzebne).
    5. Mocowanie gniazda wykonać w następujący sposób:
    a. przymocować gumową uszczelkę i gniazdo do uchwytu gniazda za pomocą dołączonych
    śrub i nakrętek,
    b. upewnić się, że uszczelka jest prawidłowo osadzona,
    c. położyć wiązkę przewodów tak aby nie doszło do przetarcia lub fałdowania,
    6. Poprowadzić część wiązki oznaczonej L wzdłuż lewej tylnej części nadwozia, wyjąć
    z lewej tylnej lampy sześciostykową wtyczkę.
    7. Połączyć 6-stykową wtyczkę lewej tylnej lampy z odpowiadającym jej gniazdem
    wiązki i zablokować.
    8. Połączyć 6-stykową wtyczkę wiązki przewodów z gniazdem lewej tylnej lampy
    i zablokować.
    7. Podłączyć przewody zakończone oczkiem, 2x brązowy, do masy pojazdu.
    (w razie potrzeby wywierć otwór o średnicy 3mm i zabezpieczyć za pomocą dołączonej
    śruby (wywiercony otwór zabezpieczyć antykorozyjnie).
    8. Pojazdy do 09/2006:
    a. podłączyć 2-stykową wtyczkę do pasującego złącza wiązki przewodów po lewej stronie
    bagażnika pojazdu.
    9. Pojazdy z 10/2006:
    a. podłączyć dodatkową wiązkę do 2-stykowej wtyczki z tyłu po lewej stronie pojazdu.
    b. położyć czerwony kabel wzdłuż kabla pojazdu do skrzynki bezpieczników z przodu po
    lewej stronie.
    c. Gniazdo ostrza czerwonego przewodu od wiązki przewodów, a załączony czerwony pojedynczy przewód z czarną wtyczką do gniazda.
    Zablokuj oprawkę bezpiecznika.
    - Włóż żółty klips.
    - Włóż bezpiecznik
    - Podłącz czarne złącze do wolnego gniazda „B” w skrzynce bezpieczników.
    9. Połóż koniec wiązki kablowej oznaczonej R na prawej płycie tylnej i zdejmij obudowę wtyku od strony pojazdu 6 razy prawą tylną płytę.
    a) Połącz obudowę wtyczki od strony pojazdu 6-krotnie z prawej płyty tylnej z odpowiednim odpowiednikiem zestawu kabli i zamka.
    b) Podłącz pozostałą wtyczkę 6-drożnej wiązki przewodów do wtyczki prawej osłony i zablokuj.
    10. Podłącz oczko brązowego drutu (i biały / brązowy 2,5 mm2 w 13pol) do odpowiedniego punktu uziemienia. (W razie potrzeby wywierć otwór o średnicy 3 mm i zabezpieczyć za pomocą załączonej śruby z blachy).
    11. Umieść dołączony moduł na obudowie wtykowej 22-krotnie wiązki przewodów i zamocuj ją w odpowiednim miejscu za pomocą podkładki samoprzylepnej w lewym tylnym obszarze wnęki koła zapasowego. Szczególnie ważne jest, aby wilgoć nie dostała się do modułu (ryzyko zwarcia).
    12. Włóż miniaturowy przekaźnik (NSL) do gniazda przekaźnika i zabezpiecz gniazdo przekaźnika do wiązki kablowej opaskami kablowymi.
    Przyczepa zasilająca:
    Obudowa wtyczki 3-krotnie (linie żółta, czerwona / niebieska ind biały / brązowy) służy do rozszerzenia funkcji gniazda. Umieść tę część wiązki przewodów za panelem. W celu rozszerzenia funkcji gniazda można zamówić zestaw rozszerzający.
    Funkcja permanent plus i mass Nr zamów. 99 07 99
    Funkcja stałego plusa, kabel ładujący i uziemienie Zamówione 99 06 99
    Wskaźnik przyczepy ze wskazówkami funkcji:
    Usterka kierunkowskazów przyczepy z jednostki sterującej pojazdu jest sygnalizowana migającym wzrostem prędkości !!
    Zabezpieczyć wszystkie sploty kabli za pomocą dołączonych opasek kablowych, ponownie zainstalować wszystkie panele i zdemontowane części.
    Podłącz ponownie akumulator i sprawdź wszystkie funkcje pojazdu za pomocą dołączonego osprzętu lub odpowiedniego testera.
    Instrukcje instalacji są przekazywane klientowi !!!