Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skomponowanie układu do akwizycji danych - Karta pomiarowa

Kutotward 10 Apr 2019 19:54 327 2
    Kutotward
    Level 2  
    Witam serdecznie forumowiczów,

Jestem początkującym w tematyce kart pomiarowych oraz ich systemów przetwarzania danych. Nie mam też dużego doświadczenia w pisaniu postów, więc z góry przepraszam za wszelkie niepoprawności.

Otóż stoję przed zadaniem skomponowania układu do przetwarzania danych pomiarowych z wielu czujników( termopary, przetworniki ciśnienia, wzmacniacz od tensometrów), potrzebuję kogoś rady na co powinienem zwracać uwagę przy komponowaniu takiego układu, oraz może propozycję takiego stanowiska ( chodzi mi tylko o samą kartę pomiarową wraz z ewentualnymi akcesoriami). Potrzebuję z 16 wejść analogowych, kilka wejść cyfrowych, zakres wyjść z moich czujników to wartości 0-5 V, 0-10 V. Karta obojętne mi na jakim złączu by występowała ( Nie wiem co lepszą rolę odgrywa) na magistrali PCI czy może USB. Cały układ do przetwarzania chciałbym aby zmieścił się w granicach 2000 zł, odpada niskobudżetowe Arduino. Dane byłyby przetwarzane w LabView. Wstępnie skomponowałem układ podany poniżej, proszę o ewentualną opinię oraz wyszczególnienie błędów, jeśli takowe wystąpią. Z góry bardzo dziękuję.

1. Karta wielofunkcyjna AI/AO/DI/DO (12-bit, 100kS/s) (Advantech)

• Rozdzielczość: 12 bitów
    • Liczba wejść analogowych: 16 SE (ze wspólną masą)
    • Zakresy wejściowe napięciowe tylko bipolarne
    • Szybkość przetwornika A/C: 100kS/s
    • Liczba wyjść analogowych: 2 (nie występują w wersji z oznaczeniem "L")
    • 16 wejść cyfrowych TTL
    • 16 wyjść cyfrowych TTL
    • 1 szesnastobiowy licznik TTL
    • Magistrala Universal PCI V2.2 (3.3 i 5V)
    • Złącze SCSI-II 68-pin żeńskie