Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Panel operatorski Kaltenbach - APS5df16346

11 Kwi 2019 21:11 177 7
  • Poziom 7  
    Witam,
    na wstępie chciałbym zaznaczyć że jestem laikiem z elektroniki.
    Mam zepsuty panel operatorski jak w tytule. Jest on powiązany z maszyną Jrion uks300. Zadaniem jego jest ustawianie o zadaną wartość ogranicznika cięcia odcinków materiału drzewnego. Miał on takie niedomagania: po podłączeniu cyfrowy wyświetlacz na którym widoczne są wpisywane wartości migał, po kilku minutach pojawiały się same zera. Z klawiatury nie można było wpisać niczego. Brak reakcji. Po paru miesiącach pracy bez panela (ustawianie ręczne) postanowiłem wyleczyć maszynę. Grzebiąc w necie natrafiłem na parę firm do których wysyłałem panel w nadziei naprawy. Okazywało się że byli chyba za słabi. Właściciel jednej firmy nawet się rozchorował, mam nadzieję że panel nie był przyczyną. Dałem sobie spokój na parę miesięcy. Ale znowu zachciało mi się zautomatyzować proces cięcia i ponownie grzebiąc w necie znalazłem już bardzo specjalistyczną firmę która specjalizuje się w naprawach tych paneli. To pewne będzie że panel potrafią naprawić.
    I rzeczywiście po diagnozie otrzymałem dobrą i złą wiadomość. Panel jest możliwy do naprawienia (to ta dobra) lecz za kwotę 2700 netto (to ta zła). I tu moje pytanie do znawców tematu elektroniki. Panowie czy jest możliwe żeby naprawa panela kosztowała tak dużo??.
    Przecież za taką kasę to "małe rączki" zrobią z sześć telewizorów, a ile tam elektroniki.
    Panowie doradźcie laikowi, naprawiać? czy może jakiś zamiennik lub inne rozwiązanie.
    Każda podpowiedź prowadząca do zaoszczędzenia paru złotych mile widziana.

Pozdrawiam serdecznie
    Darek
  • Poziom 41  
    Nie znając budowy wewnętrznej tego panelu ciężko odnieść się do podanej ceny.