Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik U112 G30 pralki elektrolux EWT 810 - demontaż łożysk, nietypowa śruba.

11 Kwi 2019 21:11 558 12
  • Poziom 39  
    Witam,
    Czy ktoś wie jak się nazywa lub gdzie można kupić klucz do śruby korpusu silnika jak na zdjęciu. ewentualnie czy ktoś zna jakiś patent na odkręcenie?

    W międzyczasie popróbuje zwykłymi kluczami nasadkowymi typu gwiazdka, torx itp.
    Jak nie pójdzie to z jakiegoś wałka spróbuję wykonać taki klucz.

    W załączeniu także zdjęcie tabliczki silnika, jeśli to w czymś pomoże.
    Z góry dziękuję.
    Silnik U112 G30 pralki elektrolux EWT 810 - demontaż łożysk, nietypowa śruba. Silnik U112 G30 pralki elektrolux EWT 810 - demontaż łożysk, nietypowa śruba.
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    Może zastosujesz coś takiego "Uniwersalny klucz nasadowy" Silnik U112 G30 pralki elektrolux EWT 810 - demontaż łożysk, nietypowa śruba.
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Jak chcesz koniecznie klucz, to kup w Leroy czy Obi itp. markecie nasadkę igiełkową do różnych nietypowych zakończeń śrub. Osobiście wykorzystałbym zwykłą nasadkę o średnicy nie większej niż łeb śruby i naciął w niej szlifierką symetrycznie rowek na grubość tego wystającego pióra.
  • Poziom 30  
    A ja bym proponował z wyczuciem przez jakiś pręcik puknąć młotkiem w łeb śruby (delikatnie aby odlew nie pękł) a następnie spróbował odkręcić ją masywnymi kombinerkami. Rozbierałem takie silniki na złom tym sposobem i zawsze się odkręcało normalnie :D
  • Specjalista AGD
    Pręt o średnicy 8 lub 10 mm natnij kątówką.
    W jakim celu chcesz rozkręcać ten silnik.
  • Specjalista AGD
    dedito napisał:
    w celu wymiany łożyska.
    Na pewno jest to konieczne? Bo jeszcze będą dwa problemy: ściągnięcie koła pasowego i magnesu tacho bez uszkodzeń.
  • Poziom 39  
    Objawy:
    Hałas i piski w trakcie pracy silnika (przy zrzuconym pasku napędowym z bębna).
    Wyczuwalny opór przy obracaniu wałkiem wirnika (przy zdemontowanych szczotkach)
    chyba jednoznacznie wskazują na łożysko, zapewne od strony napędowej.
    Zakładam, że demontaż magnesu tacho nie będzie konieczny w przypadku łożyska od strony napędowej.
    A z tym kołem pasowym to nie rozumiem o co chodzi, tam jest tylko wałek z rowkami na pasek, a samo koło pasowe jest na bębnie.
  • Specjalista AGD
    dedito napisał:
    tam jest tylko wałek z rowkami na pasek
    Słabo widać na zdjęciach, ale może tak być.
  • Poziom 24  
    Witam.
    Da rade zdjąć. Można dorobić ściągacz lub odwiedzić kogoś kto ma prasę. Łożyska wymień jedno i drugie nie wielki koszt (6202 i 6201 komplet na ten silnik).
    Pozdrawiam maniek475.
  • Poziom 39  
    Ostatecznie w roli klucza do nietypowej śruby użyłem wałek odpowiednio nacięty, bo wszystkie nasadki jakie miałem klinowały się w zagłębieniu śruby.
    Po demontażu wirnika.
    Silnik U112 G30 pralki elektrolux EWT 810 - demontaż łożysk, nietypowa śruba. Silnik U112 G30 pralki elektrolux EWT 810 - demontaż łożysk, nietypowa śruba. Silnik U112 G30 pralki elektrolux EWT 810 - demontaż łożysk, nietypowa śruba.

    Magnes tachoprądniczki delikatnie podważyłem i zszedł z wałka wirnika bez większych problemów.

    Łożyska ściągnąłem przy użyciu zwykłego ściągacza.
    Od strony napędowej wspomniane wcześniej zgrubienie wałka to była rolka napędowa wciśnięta na wieloklin i zeszła razem z łożyskiem.
    Silnik U112 G30 pralki elektrolux EWT 810 - demontaż łożysk, nietypowa śruba. Silnik U112 G30 pralki elektrolux EWT 810 - demontaż łożysk, nietypowa śruba.

    Łożysko od strony napędowej jak przypuszczałem miało spore opory, od strony biernej też był wyczuwalny mały opór więc zdemontowałem obydwa.
    Łożysko strony napędowej: 6202
    Łożysko strony biernej: 6201

    Aktualizacja:
    Wymieniłem łożyska i skręciłem wszystko z powrotem.
    Jedno mnie dziwi, jak skręcę dosyć mocno korpus silnika to wyczuwam opór przy obracaniu wałkiem.
    Tylko delikatne skręcenie daje w miarę normalny obrót wałka bez oporów.
    Zastanawiam się czy to ja coś źle zrobiłem, czy należy dokręcić w miarę mocno i z czasem wirnik/łożysko się ułoży i znikną opory.