Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Fiat Seicento 1.1 MPI - Upgrade z 2gen na sekwencję. Wskazówki.

ToJestNick 11 Apr 2019 21:49 663 15
Tespol
  • #1
    ToJestNick
    Level 31  
    Witam.
    Mam seja 1.1 MPI w gazie 2 gen firmy Tartarini.

    Instalacja stara, z 2002 roku, wyeksploatowana (reduktor już niedomaga, krokowiec zmieniony na ,,śrubę).

    Mam okazję kupić kompletną instalację STAG 4 sekwencja z roku 2017 i chciałbym ją sobie zamontować. Z tym, że instalacja jest obecnie w Audi A4 1.8 5V.
    Pytanie więc zasadnicze...
    Co brać z audi, a co muszę dokupić?

    Instalacja tam jest cała staga oprócz wtryskiwaczy. Wtryskiwacze są firmy Valtek, czerwone.

    Rozumiem, że potrzebuję parownik, węże, wtryskiwacze, dysze z kolektora ssącego oraz instalację elektryczną.. A co z wielozaworem w butli? Ten od 2 generacji się nada czy muszę dokupić inny?

    No i co z wtryskami LPG oraz dyszami w kolektorze? Do seja nadadzą się te z audi czy muszę szukać mniejszych?


    No i ostatnie pytanie.

    Przewód ciśnieniowy idący od butli do reduktora może zostać ten sam czy do sekwencji muszę zamontować inny? Mam świeżo zarobione końcówki więc trochę go szkoda.


    Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam
  • Tespol
  • #3
    ToJestNick
    Level 31  
    enhanced wrote:
    Butla zostaje a poza tym wszystko musisz mieć, wtryski (wkrętki) to już nie żyduj tylko kupisz nowe choć to ci musi powiedzieć jakie mniej więcej.


    A przewody miedziane mogą zostać? Tzn ten od butli do parownika.
  • Tespol
  • Helpful post
    #4
    andrzej20001
    Level 43  
    Z audi:
    -sterownik z wiązką
    -wtryskiwacze
    -parownik z filtrem.

    Osobno kup wkrętki i nowe węże.
  • #5
    ToJestNick
    Level 31  
    andrzej20001 wrote:
    Z audi:
    -sterownik z wiązką
    -wtryskiwacze
    -parownik z filtrem.

    Osobno kup wkrętki i nowe węże.


    Węże mam nowe mają może 600km przebiegu temu jak się da to bym je zostawił tylko bym zarobił końcówki na nowo.
  • #6
    ToJestNick
    Level 31  
    Pytanie kolejne.. Mam już instalację, powoli przystępuję do jej montażu.

    Wtryski Valtek ale narazie muszą zostać.. Na ile rozwiercać dysze? 1,5mm oryginalne będzie ok czy od razu rozwiercać na 1,8?
  • #8
    ToJestNick
    Level 31  
    enhanced wrote:
    Nie znam się ale lepiej zrobić mniejsze a później powiększyć jak będzie trzeba.


    Jest na to jakiś przelicznik z tego co widziałem ale chyba faktycznie lepiej będzie puścić to bez rozwiercania, spróbować ustawić programem.. A jak się nie uda to wtedy rozwiercić o 0,1mm i próbować znowu i tak aż do skutku...


    Dysze które wkręcam w kolektor ssący chyba zawsze mają ten sam rozmiar? A rozwierca się te we wtryskiwaczach. Dobrze myślę?
  • #9
    ToJestNick
    Level 31  
    Instalacja zamontowana.
    Auto pracuje na gazie jednakże czasy wtrysków LPG są prawie 2 razy większe niż benzyny.

    Cóż, zbieramy mapy benzyny i gazu i bawimy się ustawianiem :D Ale to już nie dzisiaj.
  • #11
    ToJestNick
    Level 31  
    Wiem wiem, z czasem zamontuje się coś lepszego.

    Jak na razie jestem zadowolony, auto o wiele lepiej przyspiesza (nie dławi go mieszalnik). Na gazie zbiera się dokładnie tak samo jak na benzynie, nie ma absolutnie żadnej różnicy. Płynnie się przełącza, praktycznie niezauważalnie.. Zobaczymy ile będzie palił. Jak nie dużo to może zostawić tak jak jest i nic nie grzebać z czasami wtrysków?
  • #13
    ToJestNick
    Level 31  
    enhanced wrote:
    Z nudów się można pobawić choć jak działa to na co psuć? Oczywiście jak tylko są chęci to można się bawić ale to nie przy tych wtryskiwaczach.


    Czekam na wypłatę i chyba wlecą wtryski Hana. Mam nadzieję, że będzie lepiej.
  • #15
    ToJestNick
    Level 31  
    enhanced wrote:
    Barracudy starczą te słabsze + nakup sobie dysz.


    A nie ma tam dysz do rozwiercania?
  • #16
    ToJestNick
    Level 31  
    Auto sprzedane.