Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VBA kopiowanie komorek po selekcji

Tom0410 12 Apr 2019 02:07 471 8
  • #1
    Tom0410
    Level 5  
    Witajcie,
    Mam problem z selektywnym kopiowaniem zawartości tabeli . Ale moze od początku.

    Mam w pliku Excela w jednym arkuszu takie dane jak (miesiąc, data sprzedaży, ilość, cena i wartość).
    takie dane mam w wielu arkuszach ( dla każdego klienta jeden arkusz nazywają sie 01,02,03,.......)
    i teraz muszę dla tych klientów porobić FV (arkusz "FV") ale tylko FV za towar z danego miesiąca i za wybrana grupę towarową(np: "meble", "elektronika" , "pozostałe"). Macie możne jakiś pomysł jak to pobierać?
  • #2
    adamas_nt
    Moderator of Programming
    Bez VBA będzie trudno...
    Najprościej pętla po arkuszach + kilka instrukcji warunkowych (kontrahent, grupa towarowa) + być może kilka operacji arytmetycznych.

    Trzeba nam wiedzieć jak masz to zorganizowane. Jak oznaczasz grupę towarową, czy to jest symbol/nazwa w wydzielonej kolumnie, czy masz jakąś rozpiskę w arkuszu "Baza", itd/itp.

    Najlepiej wrzuć jakiś przykładowy plik w załączniku (xlsx, xlsm, itp należy spakować), koniecznie z oryginalnym układem danych (pamiętaj o RODO! Dane kontrahentów wpisz fikcyjne).
  • #3
    MORTEM
    DVD technology specialist
    Albo filtry i select, copy, paste.
  • #4
    Tom0410
    Level 5  
    adamas_nt wrote:
    Bez VBA będzie trudno...
    Najprościej pętla po arkuszach + kilka instrukcji warunkowych (kontrahent, grupa towarowa) + być może kilka operacji arytmetycznych.

    Trzeba nam wiedzieć jak masz to zorganizowane. Jak oznaczasz grupę towarową, czy to jest symbol/nazwa w wydzielonej kolumnie, czy masz jakąś rozpiskę w arkuszu "Baza", itd/itp.

    Najlepiej wrzuć jakiś przykładowy plik w załączniku (xlsx, xlsm, itp należy spakować), koniecznie z oryginalnym układem danych (pamiętaj o RODO! Dane kontrahentów wpisz fikcyjne).


    Zrobiłem przykładowy plik chodzi o zaczytanie z jednego arkusza wybranego w polu klient i za dany miesiąc wartości
  • #5
    Tom0410
    Level 5  
    MORTEM wrote:
    Albo filtry i select, copy, paste.


    w gre wchodzi makro. na manualne przyklejanie szkoda zycia.
  • #6
    adamas_nt
    Moderator of Programming
    Zaraz, zaraz...
    Chyba źle zrozumiałem.
    Z arkusza "FV" niewiele wynika, ale (czy dobrze kombinuję)

    -faktura będzie zawsze dotyczyła wybranego klienta, a to znaczy, że przeszukiwany będzie tylko jeden arkusz (zgodny z id klienta)? Tak/Nie
    -jedna grupa może zawierać wiele elementów. Np w "meble": szafka, stolik, krzesło, itd/itp. Tak/Nie
    -arkusze nie są wynikiem importu, tylko wypełniane "z palca"? Tak/Nie

    Widzę tu dwa wyjścia:
    1. Podejście "bazodanowe": Wszystkie dane są w jednym arkuszu, tu potrzebna byłaby dodatkowa kolumna "id kontrahenta". W arkuszu wynikowym (FV) generujesz fakturę zbierając dane na podstawie wybranego miesiąca, kontrahenta i grupy towarowej.
    2. Tak jak jest. Każdy kontrahent w osobnym arkuszu (niewygodnie, jeśli będą ich dziesiątki/setki) i z poziomu arkusza źródłowego generujesz fakturę, wybierając miesiąc i grupę

    W obu przypadkach, przy dużej ilości danych, problemem mogą być ograniczenia Excela oraz możliwość pomyłki przy wypełnianiu tabelek (w obecnej formie). Może wygodniej byłoby poszukać jakiegoś gotowego programu magazynowego z opcją faktury?
  • #7
    MORTEM
    DVD technology specialist
    Tom0410 wrote:
    MORTEM wrote:
    Albo filtry i select, copy, paste.


    w gre wchodzi makro. na manualne przyklejanie szkoda zycia.


    A kto powiedział, że manualnie??
    Nagraj makro i kombinuj.
  • #8
    Tom0410
    Level 5  
    wypelnienie fv bedzie w zaleznosi jaki bedzie id klienta miesiac i pozycje. dopiero po takim wyborze bedzie on rozliczal FV. glownie mi chodzi o podpowiedz jak wyciagnac kilka pozycji przy spelnionych warunkach. z reszta sobie poradze.

    adamas_nt wrote:
    Zaraz, zaraz...
    Chyba źle zrozumiałem.
    Z arkusza "FV" niewiele wynika, ale (czy dobrze kombinuję)

    -faktura będzie zawsze dotyczyła wybranego klienta, a to znaczy, że przeszukiwany będzie tylko jeden arkusz (zgodny z id klienta)? Tak/Nie
    -jedna grupa może zawierać wiele elementów. Np w "meble": szafka, stolik, krzesło, itd/itp. Tak/Nie
    -arkusze nie są wynikiem importu, tylko wypełniane "z palca"? Tak/Nie

    Widzę tu dwa wyjścia:
    1. Podejście "bazodanowe": Wszystkie dane są w jednym arkuszu, tu potrzebna byłaby dodatkowa kolumna "id kontrahenta". W arkuszu wynikowym (FV) generujesz fakturę zbierając dane na podstawie wybranego miesiąca, kontrahenta i grupy towarowej.
    2. Tak jak jest. Każdy kontrahent w osobnym arkuszu (niewygodnie, jeśli będą ich dziesiątki/setki) i z poziomu arkusza źródłowego generujesz fakturę, wybierając miesiąc i grupę

    W obu przypadkach, przy dużej ilości danych, problemem mogą być ograniczenia Excela oraz możliwość pomyłki przy wypełnianiu tabelek (w obecnej formie). Może wygodniej byłoby poszukać jakiegoś gotowego programu magazynowego z opcją faktury?
  • #9
    adamas_nt
    Moderator of Programming
    Tak to mniej więcej wg mnie mogłoby wyglądać. W związku z tym, że w arkuszach mogą być różne miesiące i różne grupy towarowe, zrobiłem aktualizację list 'w locie".

    Edit: zaktualizowałem załącznik (drobna poprawka)