Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Opel Movano 2.5 ''03 - 90 tys. km i 8 pasek wielorowkowy

Aluboy 13 Apr 2019 12:24 684 11
  • #1
    Aluboy
    Level 15  
    Witam,
    Mam problem z moim Movano 2.5 115 KM G9U 720, otóż przejechałem nim ok. 90 tys. km (w sumie auto ma niecałe 300 tys. przebiegu), w tym czasie wymieniałem co najmniej 8 razy rolki (prowadząca i napinacza) i pasek. Raz wymieniałem również napinacz oryginał Renault. Wszystko jedno czy rolki BTA, INA, SKF czy FAG nie wytrzymują wiecej niż 5-8 tys. km.

    Co może być powodem tak szybkiego zużywania się rolek. Dodam, że alternator kręci się lekko, pompa wspomagania również.
  • #2
    Daro122
    Level 31  
    Wycieki oleju ? przyjrzyj się układowi rolek z góry i z dołu wszystkie rolki mają być linii prostej , pompa wspomagania którą kiedyś wymieniono nie musi pasować do układu , powoduje przesuniecie paska i jego nadmierne zużycie .
  • #3
    yezz
    Level 13  
    Sprawdź sprzegielko na alternatorze może jest zatarte, jak wygląda stary pasek czy jest ściany z jeden strony czy może pęka?
  • #4
    Aluboy
    Level 15  
    Sęk w tym, że wszystko wygląda normalnie. Tzn pasek nie ściera się "biegnie" po środku rolek, nie spada etc. po prostu rolki się zacierają, łożyska w nich nie wytrzymują.
  • #5
    Daro122
    Level 31  
    Wiesz cudów nie ma coś musi być nie tak , najlepiej wejdź do kanału lub na podnośnik i wszystko z dołu będzie widać , miałem przypadek cięcia paska na pozór wszystko gra , jak się przyjrzałem cofnięte koło pompy wspomagania tylko około 1cm .
  • #6
    invisibleman
    Level 20  
    Masz osłonę pod silnikiem?
  • #7
    Aluboy
    Level 15  
    Nie sądzę, żeby brak osłony aż tak skracał żywotność łożysk rolek.
  • #9
    Aluboy
    Level 15  
    Też o tym myślałem, dlatego zamiast katalogowego 1148 założyłem 1153, Niewiele to pomogło.
    Jutro postaram się zrobić fotki.
  • #11
    andrzej20001
    Level 43  
    Brak osłony i szpryca wody z piaskiem z koła na pewno wykończy łożyska
  • #12
    Aluboy
    Level 15  
    Niestety nie udało mi się określić przyczyny problemu. Na dzień dzisiejszy z powodu awarii silnika i rudej na blachach - auto oddane na złom.