Dzień dobry.
Mam pro¶bę do osób pracuj±cych na WinOLS-ie lub innym programie do obróbki wsadów. Ja tego nie robię i proszę o pomoc tych którzy się znaj±.
Sprawa dotyczy Renault Megane II 1.6 16V na sterowniku Sagem S3000 z sekwencyjn± instalacj± LPG.
Potrzebuję podnie¶ć obroty biegu jałowego na gor±cym silniku z 705 na 800-850 obr.
My¶lałem że clip pomoże w podniesieniu obrotów ale nie ma tam takiej opcji. W doł±czonym pliku PDF jest na to dowód.
Problem jest z obrotami biegu jałowego.
Po ujęciu gazu obroty spadaj± do 1000 póĽniej powoli spadaj± do obrotów ż±danych (705 wg. clipa) ale zanim dojd± to zatrzymuj± się w okolicach 725 - 728 obr. następnie spadaj± do 480 - 500 , telepie silnikiem, czasami podniesie obroty do 725 i znowu spadaj± w okolice 500 no i silnik ga¶nie. Objaw ten zawsze występuje na rozgrzanym silniku. W ECU brak jakichkolwiek błędów i parametry pracy mieszcz± się w normie.
Co zostało zrobione:
Wymienione cewki, ¶wiece, sonda lambda regulacyjna czujnik temperatury płynu chłodz±cego, przepustnica, kolektor plastikowy, komplet uszczelek na dolocie i wydechu, ECU (sprawdzałem na 3 sztukach ), elektrozawór przestawiacza faz rozrz±du.
Sprawdzone - alternator i ładowanie, akumulator, czujnik temperatury powietrza w kolektorze, czujnik położenia wału i wałka.
Na koniec - wła¶ciciel auta po konsultacji ze swoim mechanikiem zdecydował się na wymianę silnika.
Po wymianie silnika problem nie ust±pił.
My¶lę że uzasadniłem powód mojej pro¶by.
Na czas diagnozy i prób instalacja LPG została odł±czona lecz usterka występuje podczas pracy na benzynie i LPG.
ECU robione na virgin.
Wsad odczytany MPPS-em.
Mam pro¶bę do osób pracuj±cych na WinOLS-ie lub innym programie do obróbki wsadów. Ja tego nie robię i proszę o pomoc tych którzy się znaj±.
Sprawa dotyczy Renault Megane II 1.6 16V na sterowniku Sagem S3000 z sekwencyjn± instalacj± LPG.
Potrzebuję podnie¶ć obroty biegu jałowego na gor±cym silniku z 705 na 800-850 obr.
My¶lałem że clip pomoże w podniesieniu obrotów ale nie ma tam takiej opcji. W doł±czonym pliku PDF jest na to dowód.
Problem jest z obrotami biegu jałowego.
Po ujęciu gazu obroty spadaj± do 1000 póĽniej powoli spadaj± do obrotów ż±danych (705 wg. clipa) ale zanim dojd± to zatrzymuj± się w okolicach 725 - 728 obr. następnie spadaj± do 480 - 500 , telepie silnikiem, czasami podniesie obroty do 725 i znowu spadaj± w okolice 500 no i silnik ga¶nie. Objaw ten zawsze występuje na rozgrzanym silniku. W ECU brak jakichkolwiek błędów i parametry pracy mieszcz± się w normie.
Co zostało zrobione:
Wymienione cewki, ¶wiece, sonda lambda regulacyjna czujnik temperatury płynu chłodz±cego, przepustnica, kolektor plastikowy, komplet uszczelek na dolocie i wydechu, ECU (sprawdzałem na 3 sztukach ), elektrozawór przestawiacza faz rozrz±du.
Sprawdzone - alternator i ładowanie, akumulator, czujnik temperatury powietrza w kolektorze, czujnik położenia wału i wałka.
Na koniec - wła¶ciciel auta po konsultacji ze swoim mechanikiem zdecydował się na wymianę silnika.
Po wymianie silnika problem nie ust±pił.
My¶lę że uzasadniłem powód mojej pro¶by.
Na czas diagnozy i prób instalacja LPG została odł±czona lecz usterka występuje podczas pracy na benzynie i LPG.
ECU robione na virgin.
Wsad odczytany MPPS-em.