Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane II 1.6 16V K4M - Obroty biegu jałowego. Prośba o modyfikację soft

13 Kwi 2019 12:43 765 11
  • Poziom 12  
    Dzień dobry.
    Mam prośbę do osób pracujących na WinOLS-ie lub innym programie do obróbki wsadów. Ja tego nie robię i proszę o pomoc tych którzy się znają.
    Sprawa dotyczy Renault Megane II 1.6 16V na sterowniku Sagem S3000 z sekwencyjną instalacją LPG.
    Potrzebuję podnieść obroty biegu jałowego na gorącym silniku z 705 na 800-850 obr.
    Myślałem że clip pomoże w podniesieniu obrotów ale nie ma tam takiej opcji. W dołączonym pliku PDF jest na to dowód.
    Problem jest z obrotami biegu jałowego.
    Po ujęciu gazu obroty spadają do 1000 później powoli spadają do obrotów żądanych (705 wg. clipa) ale zanim dojdą to zatrzymują się w okolicach 725 - 728 obr. następnie spadają do 480 - 500 , telepie silnikiem, czasami podniesie obroty do 725 i znowu spadają w okolice 500 no i silnik gaśnie. Objaw ten zawsze występuje na rozgrzanym silniku. W ECU brak jakichkolwiek błędów i parametry pracy mieszczą się w normie.
    Co zostało zrobione:
    Wymienione cewki, świece, sonda lambda regulacyjna czujnik temperatury płynu chłodzącego, przepustnica, kolektor plastikowy, komplet uszczelek na dolocie i wydechu, ECU (sprawdzałem na 3 sztukach ), elektrozawór przestawiacza faz rozrządu.
    Sprawdzone - alternator i ładowanie, akumulator, czujnik temperatury powietrza w kolektorze, czujnik położenia wału i wałka.
    Na koniec - właściciel auta po konsultacji ze swoim mechanikiem zdecydował się na wymianę silnika.
    Po wymianie silnika problem nie ustąpił.
    Myślę że uzasadniłem powód mojej prośby.
    Na czas diagnozy i prób instalacja LPG została odłączona lecz usterka występuje podczas pracy na benzynie i LPG.
    ECU robione na virgin.
    Wsad odczytany MPPS-em.
  • Poziom 30  
    Jakie masz podciśnienie w kolektorze ssącym ? odkąd pamiętam powodem zamieszania w obrotach w tym silniku zawsze była nieszczelność na oringach przepustnicy .
  • Poziom 12  
    Ciśnienie 350-370 mbar przy 728 obr. Przy ok 500 obr ciśnienie powoli wzrasta do 420 mbar i wtedy obroty zaczynają wzrastać.
    Czujnik ciśnienia w kolektorze też podmieniałem na nowy.
    Tak jak pisałem wszystkie uszczelki wymienione.
  • Poziom 31  
    No dobra.
    A co z przyuczeniami składu mieszanki :?:
    Jakie są ich wartości i co się dzieje po zresetowaniu przyuczeń :?:
  • Poziom 12  
    Dziękuję za zainteresowanie.
    Po zresetowaniu ustawień silnik chwilę chodzi normalnie, ale jest jeden parametr " który spędza min sen z oczu". Nie pamiętam w tej chwili jego oznaczenia ale jest związany z regulacją obrotów biegu jałowego. W opisie tego parametru jest napisane o starzeniu się silnika i automatycznym ustaleniu wartości tego parametru tylko w czasie gdy silnik pracuje na biegu jałowym. Jego wartości jak podaje clip mogą się zmieniać w zakresie do -12 do 12 a u mnie jest 0 po resecie przyuczeń i biegnie do -41. Gdy już osiągnie -41 to zaczyna się "jazda" z obrotami jak opisałem wcześniej. poza tym jednym parametrem wszystko ok. Jak tylko podłączę się do auta to podam dokładnie o który parametr chodzi.


    Ten parametr to PR090.
  • Poziom 25  
    Mam takie auto i jutro po południu wrzucę Ci zdjęcia parametrow z clipa
  • Poziom 25  
    Chwilę to trwało.
    Renault Megane II 1.6 16V K4M - Obroty biegu jałowego. Prośba o modyfikację soft Renault Megane II 1.6 16V K4M - Obroty biegu jałowego. Prośba o modyfikację soft Renault Megane II 1.6 16V K4M - Obroty biegu jałowego. Prośba o modyfikację soft Renault Megane II 1.6 16V K4M - Obroty biegu jałowego. Prośba o modyfikację soft Renault Megane II 1.6 16V K4M - Obroty biegu jałowego. Prośba o modyfikację soft

  • Poziom 34  
    Jak poprzednik wskazał - szukałbym nieszczelności. PR090 to adaptacja układu regulacji biegu jałowego. jak osiągnie limit domykania przepustnicy (lub IACV) wtedy reguluje bieg jałowy zapłonem lub też tnie czas wtrysku, tu już zależy od systemu.
  • Poziom 30  
    To jednak nie będzie nieszczelność w dolocie , obroty rzeczywiste ma zgodne z wymaganymi a korekcja obrotów biegu jałowego jest na 0 tzn. że obroty są takie bo takie są wymagane . Nie mam klipa już od ponad roku i nie pamiętam czy jest tam możliwość regulacji obrotów biegu jałowego .
  • Poziom 31  
    Daro122 napisał:
    To jednak nie będzie nieszczelność w dolocie , obroty rzeczywiste ma zgodne z wymaganymi a korekcja obrotów biegu jałowego jest na 0 tzn. że obroty są takie bo takie są wymagane . Nie mam klipa już od ponad roku i nie pamiętam czy jest tam możliwość regulacji obrotów biegu jałowego .

    Daro122 - skad wiesz że obroty si korekcje sa prawidłowe :?: :?: :?:
    Chyba analizowałeś zrzuty które przesłał lukasz12345678910 a to sa zrzuty dla porównania ze sprawnego samochodu .
    Zainteresowanym jest maciuś1 który coś się swoim postem NIE interesuje :cry:
  • Poziom 12  
    Witam.
    genek1000 napisał:
    Zainteresowanym jest maciuś1 który coś się swoim postem NIE interesuje

    Oj tam zaraz nie interesuje się :wink: Praca i okres świąteczny .... ale do tematu.
    Na zdjęciach parametr PR090 też nie mieści się w widełkach wskazanych przez producenta ( -12 do +12).
    Ale spokojnie już zdążyłem dowiedzieć się że do -41 korekcja działa prawidłowo i wartość rzeczywista utrzymywana jest prawidłowo
    w stosunku do wartości żądanej.
    U mnie parametry były podobne z wyjątkiem tego jednego.
    Usterka została znaleziona i nie była nią nieszczelność układu dolotowego.
    Nigdy bym na nią nie wpadł gdybym w aucie nie znalazł opakowania po nowym regulatorze napięcia.
    Okazało się że właściciel wymienił regulator napięcia i oczywiście nie był on firmy VALEO lecz jakiś inny.
    I to regulator powodował takie cyrki z obrotami pomimo że ładowanie wynosiło 14,3V.
    Znalazłem również stary oryginalny regulator, wymieniłem szczotki założyłem i teraz silnik pracuje idealnie.
    Wartość PR090 wynosi 0 i nie zmienia się.
    Dla sprawdzenia że tu leży przyczyna na pracującym silniku wypiąłem wtyczkę z regulatora i obserwowałem co się dzieje.
    PR090 z 0 biegło powoli do -41 i znów to samo. Po zapięciu wtyczki PR090 rósł do wartości 0.
    Dziękuję za chęć pomocy w temacie.

    Do administratorów i moderatorów.
    Jako że problem falowania obrotów w tych silnikach i układach sterowania S3000 jest dość często spotykany i trudny do zdiagnozowania proszę o niezamykanie tematu.
    Proszę również użytkowników o opisywanie swoich przypadków i sposobów radzenia sobie z nimi.
    Pozdrawiam
    Marcin