Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Megane II 1.6 16V K4M - Obroty biegu jałowego. Pro¶ba o modyfikację soft

maciu¶1 13 Apr 2019 12:43 4788 11
  • #1
    maciu¶1
    Level 12  
    Dzień dobry.
    Mam pro¶bę do osób pracuj±cych na WinOLS-ie lub innym programie do obróbki wsadów. Ja tego nie robię i proszę o pomoc tych którzy się znaj±.
    Sprawa dotyczy Renault Megane II 1.6 16V na sterowniku Sagem S3000 z sekwencyjn± instalacj± LPG.
    Potrzebuję podnie¶ć obroty biegu jałowego na gor±cym silniku z 705 na 800-850 obr.
    My¶lałem że clip pomoże w podniesieniu obrotów ale nie ma tam takiej opcji. W doł±czonym pliku PDF jest na to dowód.
    Problem jest z obrotami biegu jałowego.
    Po ujęciu gazu obroty spadaj± do 1000 póĽniej powoli spadaj± do obrotów ż±danych (705 wg. clipa) ale zanim dojd± to zatrzymuj± się w okolicach 725 - 728 obr. następnie spadaj± do 480 - 500 , telepie silnikiem, czasami podniesie obroty do 725 i znowu spadaj± w okolice 500 no i silnik ga¶nie. Objaw ten zawsze występuje na rozgrzanym silniku. W ECU brak jakichkolwiek błędów i parametry pracy mieszcz± się w normie.
    Co zostało zrobione:
    Wymienione cewki, ¶wiece, sonda lambda regulacyjna czujnik temperatury płynu chłodz±cego, przepustnica, kolektor plastikowy, komplet uszczelek na dolocie i wydechu, ECU (sprawdzałem na 3 sztukach ), elektrozawór przestawiacza faz rozrz±du.
    Sprawdzone - alternator i ładowanie, akumulator, czujnik temperatury powietrza w kolektorze, czujnik położenia wału i wałka.
    Na koniec - wła¶ciciel auta po konsultacji ze swoim mechanikiem zdecydował się na wymianę silnika.
    Po wymianie silnika problem nie ust±pił.
    My¶lę że uzasadniłem powód mojej pro¶by.
    Na czas diagnozy i prób instalacja LPG została odł±czona lecz usterka występuje podczas pracy na benzynie i LPG.
    ECU robione na virgin.
    Wsad odczytany MPPS-em.
  • #2
    Daro122
    Level 31  
    Jakie masz podci¶nienie w kolektorze ss±cym ? odk±d pamiętam powodem zamieszania w obrotach w tym silniku zawsze była nieszczelno¶ć na oringach przepustnicy .
  • #3
    maciu¶1
    Level 12  
    Ci¶nienie 350-370 mbar przy 728 obr. Przy ok 500 obr ci¶nienie powoli wzrasta do 420 mbar i wtedy obroty zaczynaj± wzrastać.
    Czujnik ci¶nienia w kolektorze też podmieniałem na nowy.
    Tak jak pisałem wszystkie uszczelki wymienione.
  • #5
    maciu¶1
    Level 12  
    Dziękuję za zainteresowanie.
    Po zresetowaniu ustawień silnik chwilę chodzi normalnie, ale jest jeden parametr " który spędza min sen z oczu". Nie pamiętam w tej chwili jego oznaczenia ale jest zwi±zany z regulacj± obrotów biegu jałowego. W opisie tego parametru jest napisane o starzeniu się silnika i automatycznym ustaleniu warto¶ci tego parametru tylko w czasie gdy silnik pracuje na biegu jałowym. Jego warto¶ci jak podaje clip mog± się zmieniać w zakresie do -12 do 12 a u mnie jest 0 po resecie przyuczeń i biegnie do -41. Gdy już osi±gnie -41 to zaczyna się "jazda" z obrotami jak opisałem wcze¶niej. poza tym jednym parametrem wszystko ok. Jak tylko podł±czę się do auta to podam dokładnie o który parametr chodzi.


    Ten parametr to PR090.
  • #6
    lukasz12345678910
    Level 30  
    Mam takie auto i jutro po południu wrzucę Ci zdjęcia parametrow z clipa
  • #7
    lukasz12345678910
    Level 30  
    Chwilę to trwało.
    Renault Megane II 1.6 16V K4M - Obroty biegu jałowego. Pro¶ba o modyfikację soft Renault Megane II 1.6 16V K4M - Obroty biegu jałowego. Pro¶ba o modyfikację soft Renault Megane II 1.6 16V K4M - Obroty biegu jałowego. Pro¶ba o modyfikację soft Renault Megane II 1.6 16V K4M - Obroty biegu jałowego. Pro¶ba o modyfikację soft Renault Megane II 1.6 16V K4M - Obroty biegu jałowego. Pro¶ba o modyfikację soft
  • #8
    damdam

    Level 34  
    Jak poprzednik wskazał - szukałbym nieszczelno¶ci. PR090 to adaptacja układu regulacji biegu jałowego. jak osi±gnie limit domykania przepustnicy (lub IACV) wtedy reguluje bieg jałowy zapłonem lub też tnie czas wtrysku, tu już zależy od systemu.
  • #9
    Daro122
    Level 31  
    To jednak nie będzie nieszczelno¶ć w dolocie , obroty rzeczywiste ma zgodne z wymaganymi a korekcja obrotów biegu jałowego jest na 0 tzn. że obroty s± takie bo takie s± wymagane . Nie mam klipa już od ponad roku i nie pamiętam czy jest tam możliwo¶ć regulacji obrotów biegu jałowego .
  • #10
    genek1000
    Level 35  
    Daro122 wrote:
    To jednak nie będzie nieszczelno¶ć w dolocie , obroty rzeczywiste ma zgodne z wymaganymi a korekcja obrotów biegu jałowego jest na 0 tzn. że obroty s± takie bo takie s± wymagane . Nie mam klipa już od ponad roku i nie pamiętam czy jest tam możliwo¶ć regulacji obrotów biegu jałowego .

    Daro122 - skad wiesz że obroty si korekcje sa prawidłowe :?: :?: :?:
    Chyba analizowałe¶ zrzuty które przesłał lukasz12345678910 a to sa zrzuty dla porównania ze sprawnego samochodu .
    Zainteresowanym jest maciu¶1 który co¶ się swoim postem NIE interesuje :cry:
  • #12
    maciu¶1
    Level 12  
    Witam.
    genek1000 wrote:
    Zainteresowanym jest maciu¶1 który co¶ się swoim postem NIE interesuje

    Oj tam zaraz nie interesuje się :wink: Praca i okres ¶wi±teczny .... ale do tematu.
    Na zdjęciach parametr PR090 też nie mie¶ci się w widełkach wskazanych przez producenta ( -12 do +12).
    Ale spokojnie już zd±żyłem dowiedzieć się że do -41 korekcja działa prawidłowo i warto¶ć rzeczywista utrzymywana jest prawidłowo
    w stosunku do warto¶ci ż±danej.
    U mnie parametry były podobne z wyj±tkiem tego jednego.
    Usterka została znaleziona i nie była ni± nieszczelno¶ć układu dolotowego.
    Nigdy bym na ni± nie wpadł gdybym w aucie nie znalazł opakowania po nowym regulatorze napięcia.
    Okazało się że wła¶ciciel wymienił regulator napięcia i oczywi¶cie nie był on firmy VALEO lecz jaki¶ inny.
    I to regulator powodował takie cyrki z obrotami pomimo że ładowanie wynosiło 14,3V.
    Znalazłem również stary oryginalny regulator, wymieniłem szczotki założyłem i teraz silnik pracuje idealnie.
    Warto¶ć PR090 wynosi 0 i nie zmienia się.
    Dla sprawdzenia że tu leży przyczyna na pracuj±cym silniku wypi±łem wtyczkę z regulatora i obserwowałem co się dzieje.
    PR090 z 0 biegło powoli do -41 i znów to samo. Po zapięciu wtyczki PR090 rósł do warto¶ci 0.
    Dziękuję za chęć pomocy w temacie.

    Do administratorów i moderatorów.
    Jako że problem falowania obrotów w tych silnikach i układach sterowania S3000 jest do¶ć często spotykany i trudny do zdiagnozowania proszę o niezamykanie tematu.
    Proszę również użytkowników o opisywanie swoich przypadków i sposobów radzenia sobie z nimi.
    Pozdrawiam
    Marcin