Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jeep Grand Cherokee Wj 4.0 - Skrzynia automatyczna

13 Kwi 2019 15:02 1053 8
  • Poziom 4  
    Witam, mam problem ze skrzynią automatyczną w Jeep'ie Wj 2001r 4.0.

    Samochód jest świeżo nabyty, problem jest taki że na D auto rusza się z miejsca na wstecznym czuć jak bieg się zapina ale nie jedzie, słychać coś jakby syczenie, olej w skrzyni jest ale na węch czuć jakby spalenizne. Z tego co mówił sprzedający skrzynia była remontowana, po remoncie zrobił 200 km i wystąpił ten problem. Może ktoś ma doświadczenie w tym temacie i podpowie czy warto reanimowac tą czy szukać zamiennika.
  • Poziom 20  
    Może być uszkodzony kosz lub tłok REVERS . Jeśli uszodził się wcześniej tłok i nie trzymał cisnienia, spaliły się tarczki/przekładki w koszu , stąd zapach spalenizny. Bez rozbiórki i tak więcej się nie dowiesz .
  • Spec Automatyczne skrzynie biegów
    Przed demontażem skrzyni biegów sprawdź czy taśma hamulca biegu wstecznego ma nie za duży luz. Jeep Grand Cherokee Wj 4.0 - Skrzynia automatyczna
  • Poziom 4  
    Po rozebraniu skrzyni mechanik stwierdził że do niczego się nie nadaje, trafiła mi się skrzynia z anglika razem z konwerterem. Ale tu mam znowu problem bo mechanik mi stwierdził że podczas zakładania tej "nowej" nie chciała się zejść do bloku silnika, wyciągnęli ją jeszcze raz i teraz niby nie można zdjąć konwertera, kręci się ale nie można zdjąć go z wałka skrzyni. Mógłby ktoś coś podpowiedzieć jak go zdjąć?
  • Spec Automatyczne skrzynie biegów
    Nie wiem jak mechanik montował skrzynię biegów. Czy przykręcił sprzęgło do blachy (flywheel) i montował skrzynię czy wmontował sprzęgło do skrzyni biegów a następnie przykręcał skrzynię.
  • Poziom 4  
    Sam też nie wiem bo nie byłem przy montażu. Ale wydaje mi się że skrzynie trzeba zakładać z konwerterem na skrzyni
  • Spec Automatyczne skrzynie biegów
    Tak, skrzynię należy zakładać wraz ze sprzęgłem, pod warunkiem że sprzęgło zostało dobrze założone tzn. szyjka konwertera "wskoczyła" w pompę oleju. Jeżeli były problemy z montażem skrzyni (nie mogła przylgnąć do silnika) to czarno to widzę. Zapewne szyjka konwertera uszkodziła pompę oleju dlatego nie można wyjąć konwertera. Konwerter wysuwamy ze skrzyni chwytając za jego korpus dłońmi.
  • Poziom 4  
    Po długim boju ze skrzynią jeep zaczął w końcu jeździć. Jednak mam jeszcze jeden problem, skrzynia nie zapina 4ego biegu (nadbiegu), przez pewien czas przy ok 90-100km/h włączała i obroty spadały do jakiś 1500obr. Moze ktoś podpowie gdzie szukać przyczyny?
  • Poziom 1  
    Czy w temacie skrzyni udało się rozwiązać sprawę ostatniego biegu czy nadbiegu tzw. Lock up mam podobny problem