Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BPW ECO - Wymiana klocków co konserwować

skoczi97 13 Kwi 2019 17:44 96 2
  • #1 13 Kwi 2019 17:44
    skoczi97
    Poziom 9  

    Witam szykuję się do wymiany klocków w naczepie oś bpw eco mała tarcz czy przy okazji warto jakoś zakonserwować zacisk? coś nasmarować? Jeśli gumki będą całe to czy coś jednak robić dodatkowo?

    0 2
  • #2 13 Kwi 2019 22:13
    Dagomir
    Poziom 16  

    Jeśli zaciski wycofają się bez problemów, będą luźno przesuwały się na prowadnicach, gumki na krążkach nie będą popękane, same krążki nie będą zatarte i tarcze będą w nienagannym stanie to oprócz oczyszczenia miejsc podparcia klocków hamulcowych z korozji nic nie musisz robić. Dodatkowo sprawdź czy zaciski dobrze się podstawiają, oraz czy siłowniki hamulcowe nie mają przecieków powietrza, przy tej operacji dodatkowo skontroluj łożyska piast kół.

    0
  • #3 13 Kwi 2019 22:21
    Damian Żaba
    Poziom 10  

    Jeżeli osłony prowadnic, tłoczków są ok, kapsle prowadnic nie zgnite(zaciski knorr, wabco) zacisk suwa się lekko to uważam że szkoda zachodu i pieniędzy.
    Można za to odkręcić siłownik hamulca i sprawdzić czy sprężyna powrotna oraz osłona gumowa są całe. Osłonę zobaczysz przez otwór na sztycę ale sprężyny nie. Jednak da się wyczuć czy jest pęknięta. Jeżeli tłok luźno będzie latał to lipa. Jeżeli będzie cofnięty i da się sztycę tłoka z dośc znacznym oporem ruszyć kciukiem to można przyjąć że jest w porządku. Przed złożeniem nasmaruj tawotem szpilki tłoka na całej długości. To umożliwi odkręcenie i wyjęcie siłownika bez wybijania za kilka lat. Maźnij też rant uszczelki która przylega do sacisku i włóż troszkę w gniazdo łapki zacisku.
    Jak klocki będą ciasno wchodzić to zeszlifuj lekko boki. Lepiej luźniej niż ma się zapiec. To chyba tyle. Życzę owocnej naprawy.

    0