Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo S60 2004 2.4T T5 260hp - Szarpanie na LPG i skaczące czasy wtrysku.

13 Kwi 2019 20:26 294 11
  • Poziom 9  
    Witam mam problem z instalacją Kit MTM Ecodrive ( podobno to samo co BRC P&D . Przęłączanie LPG jest ustawione na 50 stopni . Na benzynie chodzi wszystko cacy i nic się nie dzieje. W momencie gdy przełączy się na LPG i podjadę 500 metrów stanę na światłach to auto szarpie do przodu , skaczą obroty i przygasa oświetlenie na desce rozdzielczej . Pózniej tego już nie ma podczas jazdy , gdy skończę podróż i np stoję na parkingu i trzymam na biegu jałowym to również występuje . Najlepsze jest to że nie zawsze , teraz jezdziłem tydzień czasu i nic się nie działo . Z jedynych błędów jakie mi wyskakują to P0089 .
    Gdy tak się dzieje czasy wtrysków LPG skaczą do 50-100 a czasami nawet do 180 ms i po chwili wracają do normy .

    Zostały wyczyszczone wtryski lpg , wymienione nowe filtry oraz węże od filtra do wtryskiwaczy oraz od wtryskiwaczy do kolektora + nowe dysze . Został podmieniony sterownik LPG na inny BRC p&D i było to samo .
    Myślałem że to może alternator ale byłem na serwisie i powiedziano mi że działa prawidłowo .
    Świece wymienione w zeszłym roku przejechałem na nich moze 6 tys km ( zakładane nowe OEM) .

    Ktoś coś jeszcze doradzi co może być przyczyną tego ?
  • Poziom 25  
    U mnie szarpanie występowało w instalacji BRC sequent 54, stary typ. Nie było ekstremy jak u ciebie, z przygasaniem świateł, lecz było nieprzyjemne szarpanie na obrotach jałowych. Przyczyną był jeden z wtryskiwaczy, czyszczenie nie pomagało (zarówno w myjce ultradźwiękowej, jak i środkiem wlewanym do zbiornika gazu). Pomogła dopiero wymiana na nowy.
  • Poziom 9  
    Moje wtryski czyszczone były w firmie BDB i dostałem informację że są one ok i jeszcze powinny długo pojezdzić . Da się łopatologicznie sprawdzić wtrysk czy działa prawidłowo ? No i kolejna sprawa ze czasy wtrysku skaczą.
  • Poziom 9  
    WYmienione wtryski PB , wymieniony regulator , wymieniony filtr paliwa wszystko nówki BOSCH i problem nadal występuje .
    Na benzynie jest jak na lpg .
    NA PB żadnych błęów .Jak przełącze na LPG pojawia sie P0089 .
  • Poziom 43  
    Moduł pompy, czujnik ciśnienia , rozszerzona diagnostyka.
    To nie jest problem na 5minut czy godzinkę.
  • Poziom 9  
    Czujnik ciśnienia paliwa wymieniłem na nowy . VIDA nie pokazuje żadnego błędu ( ten Błąd P0089 pokazuje TOURQE na LPG ) . Ciśnienie paliwa na pompie 400 KPA czyli prawidłowo . Z innych rzeczy zauważyłem że jedna zyła przy wtyczce od regulatora ma zerwana izolacje i jest zaklejona taśmą izolacyjna ( nie wiem czy mozna to rozebrac i skrócić przewód ) .
  • Poziom 43  
    Canibal. napisał:
    Ciśnienie paliwa na pompie 400 KPA czyli prawidłowo

    To musisz obserwować podczas jazdy jak się zmienia lub nie ciśninie paliwa.
  • Poziom 9  
    A więc tak na postoju i włączonym tylko zapłonie mam ciśnienie paliwa 371 kPa ( nominał 480 kPa) - pompa paliwa , duty cycle 100% .
    Po odpaleniu ( zimny silnik) - injection time bank 1 3,87ms / cisnienie paliwa 480 kPa / pompa duty cycle 43% / throttle andle 10% .
    Podczas ruszania i jazdy cisnienie paliwa 400kPa ( nominal 400kPa) / pompa duty cycle 36% oczywiscie chwilowe wartosci bo to sie zmienia co chwile ale w granicach 2% .
    Podczas hamowania silnikiem cisnienie paliwa dochodzi do 622 kPa pożniej spadało do 400 kPa / injection bank 1 0,68ms / pompa duty cycle 27%
    Podczas jazdy na LPG cisnienie paliwa 375kPa / pompa duty cycle 46,7% bywało nawet 73% -78% -83%
    Na postoju na P , Idlespeed , deviation from nominal -750 rpm / Actual engine speed 1375 rpm / pompa duty cycle 85% / cisnienie 390 kPa - i tu pojawia sie falowanie obrotów
    Chwilę chodzi dobrze i po chwili Idlespeed -750 rpm / engine speed 1372 rpm - pozostałe parametry bez zmian . Podczas przełączania PB/LPG cisnienie paliwa potrafi skoczyc do 622 kPa .
    Tu nie jestem teraz pewien czy było LPG ale Cisnienie paliwa 329 kPa / pompa duty cycle 31% / Po chwili przechodzi na 400kPa wiec mozliwe ze przełaczalem z LPG na PB
    Przejscie z PB na LPG cisnienie 391kPa / duty cycle 38% / battery V 14,18 / Idlespeed -90 rpm / Engine speed 725 rpm
    Po chwili Cisnienie 391 kPa / duty cycle 44% / Battery Voltage 12,56 V / Idlespeed 240 rpm / engine speed 476 rpm
    i od razu kolejna sekunda Battery 14,44 V / Idlespeed -500 rpm / engine speed 1210 rpm Po chwili wraca do normy .
    I tak w kółko różni sie tylko idlespeed z actual; engine speed oraz battery voltage .
    Potrafiło mi nawet skoczyć Battery 14,44 / fuel pump,duty cycle 85% /idlespeed -1210 / engine speed 1921 ( nie pamietam czy tu gazu dodawałem ) .

    Nadal pojawia sie błąd CEM 2900 Fuel pressure- Faulty signal , ale tylko gdy jest na LPG , na benzynie jezdziłem i ten błąd się nie pojawiał .
  • Poziom 43  
    Sróbuj w LPG włączyć funkcje by poszczególne cylindry pojedynczo przechodził z PB na LP i daj po 1 s na każdy.
  • Poziom 9  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Sróbuj w LPG włączyć funkcje by poszczególne cylindry pojedynczo przechodził z PB na LP i daj po 1 s na każdy.


    To było robione na samym początku kiedy magik od gazu mi to sprawdzał i nic to nie dało .


    https://youtu.be/H7lod8klQPM
  • Poziom 9  
    Witam w poniedziałek daje na serwis auto na wymianę kilku rzeczy i chce by mi sprawdzili moduł sterowania pompą paliwa .
    Pytanie czy na podstawie tego filmiku z jazdy mozna stwierdzić że np. pompa paliwa działa bez zarzutu ?
    Jeden filmik z jazdy ( ten dłuższy) a ten drugi to gdy mi faluja obroty , gdyby to było na D to by szarpało a że było na P to tylko obroty skacza.

    https://www.youtube.com/watch?v=P0achTqojnc

    https://www.youtube.com/watch?v=GpFowokTpbc&feature=youtu.be
  • Poziom 9  
    Witam , znalazłem emulator w skrzynce z bezpiecznikami . Nie ma on żadnych oznaczeń , ma 3 diody i nic wiecej. Jak go wziąłem do reki do był dość ciepły , nie wiem czy one się tak grzeją i tak ma być.