Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Volvo S60 2004 2.4T T5 260hp - Szarpanie na LPG i skaczące czasy wtrysku.

13 Apr 2019 20:26 696 11
  • Level 9  
    Witam mam problem z instalacją Kit MTM Ecodrive ( podobno to samo co BRC P&D . Przęłączanie LPG jest ustawione na 50 stopni . Na benzynie chodzi wszystko cacy i nic się nie dzieje. W momencie gdy przełączy się na LPG i podjadę 500 metrów stanę na światłach to auto szarpie do przodu , skaczą obroty i przygasa oświetlenie na desce rozdzielczej . Pózniej tego już nie ma podczas jazdy , gdy skończę podróż i np stoję na parkingu i trzymam na biegu jałowym to również występuje . Najlepsze jest to że nie zawsze , teraz jezdziłem tydzień czasu i nic się nie działo . Z jedynych błędów jakie mi wyskakują to P0089 .
    Gdy tak się dzieje czasy wtrysków LPG skaczą do 50-100 a czasami nawet do 180 ms i po chwili wracają do normy .

    Zostały wyczyszczone wtryski lpg , wymienione nowe filtry oraz węże od filtra do wtryskiwaczy oraz od wtryskiwaczy do kolektora + nowe dysze . Został podmieniony sterownik LPG na inny BRC p&D i było to samo .
    Myślałem że to może alternator ale byłem na serwisie i powiedziano mi że działa prawidłowo .
    Świece wymienione w zeszłym roku przejechałem na nich moze 6 tys km ( zakładane nowe OEM) .

    Ktoś coś jeszcze doradzi co może być przyczyną tego ?
  • Level 25  
    U mnie szarpanie występowało w instalacji BRC sequent 54, stary typ. Nie było ekstremy jak u ciebie, z przygasaniem świateł, lecz było nieprzyjemne szarpanie na obrotach jałowych. Przyczyną był jeden z wtryskiwaczy, czyszczenie nie pomagało (zarówno w myjce ultradźwiękowej, jak i środkiem wlewanym do zbiornika gazu). Pomogła dopiero wymiana na nowy.
  • Level 9  
    Moje wtryski czyszczone były w firmie BDB i dostałem informację że są one ok i jeszcze powinny długo pojezdzić . Da się łopatologicznie sprawdzić wtrysk czy działa prawidłowo ? No i kolejna sprawa ze czasy wtrysku skaczą.
  • Level 9  
    WYmienione wtryski PB , wymieniony regulator , wymieniony filtr paliwa wszystko nówki BOSCH i problem nadal występuje .
    Na benzynie jest jak na lpg .
    NA PB żadnych błęów .Jak przełącze na LPG pojawia sie P0089 .
  • Level 9  
    Czujnik ciśnienia paliwa wymieniłem na nowy . VIDA nie pokazuje żadnego błędu ( ten Błąd P0089 pokazuje TOURQE na LPG ) . Ciśnienie paliwa na pompie 400 KPA czyli prawidłowo . Z innych rzeczy zauważyłem że jedna zyła przy wtyczce od regulatora ma zerwana izolacje i jest zaklejona taśmą izolacyjna ( nie wiem czy mozna to rozebrac i skrócić przewód ) .
  • Level 43  
    Canibal. wrote:
    Ciśnienie paliwa na pompie 400 KPA czyli prawidłowo

    To musisz obserwować podczas jazdy jak się zmienia lub nie ciśninie paliwa.
  • Level 9  
    A więc tak na postoju i włączonym tylko zapłonie mam ciśnienie paliwa 371 kPa ( nominał 480 kPa) - pompa paliwa , duty cycle 100% .
    Po odpaleniu ( zimny silnik) - injection time bank 1 3,87ms / cisnienie paliwa 480 kPa / pompa duty cycle 43% / throttle andle 10% .
    Podczas ruszania i jazdy cisnienie paliwa 400kPa ( nominal 400kPa) / pompa duty cycle 36% oczywiscie chwilowe wartosci bo to sie zmienia co chwile ale w granicach 2% .
    Podczas hamowania silnikiem cisnienie paliwa dochodzi do 622 kPa pożniej spadało do 400 kPa / injection bank 1 0,68ms / pompa duty cycle 27%
    Podczas jazdy na LPG cisnienie paliwa 375kPa / pompa duty cycle 46,7% bywało nawet 73% -78% -83%
    Na postoju na P , Idlespeed , deviation from nominal -750 rpm / Actual engine speed 1375 rpm / pompa duty cycle 85% / cisnienie 390 kPa - i tu pojawia sie falowanie obrotów
    Chwilę chodzi dobrze i po chwili Idlespeed -750 rpm / engine speed 1372 rpm - pozostałe parametry bez zmian . Podczas przełączania PB/LPG cisnienie paliwa potrafi skoczyc do 622 kPa .
    Tu nie jestem teraz pewien czy było LPG ale Cisnienie paliwa 329 kPa / pompa duty cycle 31% / Po chwili przechodzi na 400kPa wiec mozliwe ze przełaczalem z LPG na PB
    Przejscie z PB na LPG cisnienie 391kPa / duty cycle 38% / battery V 14,18 / Idlespeed -90 rpm / Engine speed 725 rpm
    Po chwili Cisnienie 391 kPa / duty cycle 44% / Battery Voltage 12,56 V / Idlespeed 240 rpm / engine speed 476 rpm
    i od razu kolejna sekunda Battery 14,44 V / Idlespeed -500 rpm / engine speed 1210 rpm Po chwili wraca do normy .
    I tak w kółko różni sie tylko idlespeed z actual; engine speed oraz battery voltage .
    Potrafiło mi nawet skoczyć Battery 14,44 / fuel pump,duty cycle 85% /idlespeed -1210 / engine speed 1921 ( nie pamietam czy tu gazu dodawałem ) .

    Nadal pojawia sie błąd CEM 2900 Fuel pressure- Faulty signal , ale tylko gdy jest na LPG , na benzynie jezdziłem i ten błąd się nie pojawiał .
  • Level 9  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    Sróbuj w LPG włączyć funkcje by poszczególne cylindry pojedynczo przechodził z PB na LP i daj po 1 s na każdy.


    To było robione na samym początku kiedy magik od gazu mi to sprawdzał i nic to nie dało .


    https://youtu.be/H7lod8klQPM
  • Level 9  
    Witam w poniedziałek daje na serwis auto na wymianę kilku rzeczy i chce by mi sprawdzili moduł sterowania pompą paliwa .
    Pytanie czy na podstawie tego filmiku z jazdy mozna stwierdzić że np. pompa paliwa działa bez zarzutu ?
    Jeden filmik z jazdy ( ten dłuższy) a ten drugi to gdy mi faluja obroty , gdyby to było na D to by szarpało a że było na P to tylko obroty skacza.

    https://www.youtube.com/watch?v=P0achTqojnc

    https://www.youtube.com/watch?v=GpFowokTpbc&feature=youtu.be
  • Level 9  
    Witam , znalazłem emulator w skrzynce z bezpiecznikami . Nie ma on żadnych oznaczeń , ma 3 diody i nic wiecej. Jak go wziąłem do reki do był dość ciepły , nie wiem czy one się tak grzeją i tak ma być.