Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Zasilacze UPS
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki zasilacz? - Nie znam się na komputer zbyt dobrze i nie wiem jaki zasilacz k

14 Kwi 2019 19:08 372 32
  • Poziom 3  
    Mój komputer:
    Płyta główna: Biostar A70MD PRO
    Procesor: A8 -7600 R7
    Karta graficzna: Gigabyte GeForce GTX 1060 G1 GAMING 3GB GDDR5 (Zamierzam ją kupić w tym tygodniu)
    Dysk: HDD 1T
    RAM: 8gb DDR3
    Jaki zasilacz kupić do tego komputera chodzi mi o to żeby wejścia się zgadzały
    Jeśli można toożne też prosić o sprawdzenie czy karta pasuje do płyty głównej.
  • Zasilacze UPS
  • Moderator - Komputery Serwis
    Witaj.
    W zasadzie każdy zasilacz ATX sprzedawany aktualnie będzie działał. Możesz kupić Be Quiet System Power 9 400W. Procesor trochę słaby pod tę kartę, opłaca się ją kupić jeśli w niedalekiej przyszłości chcesz zmieniać platformę, inaczej karta będzie się mogła trochę nudzić w tym komputerze.

    Karta powinna działać na tej płycie.
  • Poziom 3  
    Dzięki za poradę . Co do procesora to zamieżam jakoś na wakacje zmienić na Ryzen 7 1700 ale to się okaże bo może inny wybiorę . Jeszcze raz dziękuję za poradę
    😀

    Dodano po 3 [minuty]:

    dt1 napisał:
    Witaj.
    W zasadzie każdy zasilacz ATX sprzedawany aktualnie będzie działał. Możesz kupić Be Quiet System Power 9 400W. Procesor trochę słaby pod tę kartę, opłaca się ją kupić jeśli w niedalekiej przyszłości chcesz zmieniać platformę, inaczej karta będzie się mogła trochę nudzić w tym komputerze.

    Karta powinna działać na tej płycie.


    A zasilacz 400 W poradzi sobie bo wydaje mi się że sama karta graficzna potrzebuje takiego zasilania ale ja się nie znam.
  • Zasilacze UPS
  • Moderator - Komputery Serwis
    Sam GTX1060 potrzebuje 120W.
  • Poziom 3  
    dt1 napisał:
    Sam GTX1060 potrzebuje 120W.


    A mam jeszcze jedno pytanie. Bo nie chcę kupować tego zasilacza żebym go później oddał bo nie pasują wejścia . I moje pytanie to czy kable z owego zasilacza pasują do mojego sprzętu. Czy mam sprawdzić przed kupnem. Z góry dziękuję i przepraszam za to że pana tak męczę pytaniami.
  • Poziom 33  
    Ksairo napisał:
    Dysk: HDD 8GB
    To jeszcze z takimi dyskami ktoś składa komputery??Przecież standardowy pendrive ma więcej pamięci dziś! Poza tym jakie 400W zasilacz? Zasilacz powinien być zapasem mocy minimum 30% . Akurat syn ma komputer gamingowy na bardzo mocnej karcie sprzed 3 lat i zasilacz 600W ledwo sobie radzi. Dziś standardowy zasilacz to od 700W w górę. Przeważnie już o budowie modularnej.
  • Poziom 3  
    Pomyliłem się mój dysk HDD ma 1T
  • Poziom 38  
    Novile napisał:
    ... Zasilacz powinien być zapasem mocy minimum 30% . Akurat syn ma komputer gamingowy na bardzo mocnej karcie sprzed 3 lat i zasilacz 600W ledwo sobie radzi. Dziś standardowy zasilacz to od 700W w górę. Przeważnie już o budowie modularnej.


    Z tym zapasem mocy po części się zgadzam ale reszta to kompletna bzdura ... Po co w komputerze który pobiera 200, max 250W zasilacz 700W?! Odpowiedź już padła w tym temacie i na prawdę nie ma sensu pisać takich herezji.

  • Poziom 39  
    Novile napisał:
    Dziś standardowy zasilacz to od 700W w górę

    Dziwne standardy :D

    Novile napisał:
    Akurat syn ma komputer gamingowy na bardzo mocnej karcie sprzed 3 lat

    Sprzed 3 lat, to albo używana 980 / 980Ti, albo wchodzimy w serię 1000, więc 1080 / 1080Ti, które rzeczywiście potrzebują 600W +, szczególnie z mocnym, podkręconym procesorem.

    Ten zestaw, jak kolega z posta wyżej napisał, to 250W pod pełnym obciążeniem, więc na upartego można iść w be quiet! SYSTEM POWER 9 500W, Vero L2 500W, jeśli myśli się o rozbudowie w przyszłości.
    https://www.morele.net/zasilacz-be-quiet-system-power-9-500w-bn246-1766271/
    https://www.morele.net/zasilacz-silentiumpc-vero-l2-500w-spc164-977142/
    https://www.morele.net/zasilacz-be-quiet-system-power-9-400w-bn245-1766270/
  • Poziom 3  
    Dziękuję wszystkim za porady zdecydowałem się na zakup zasilacza Zasilacz SilentiumPC Vero L2 600W (SPC165) . Jeszcze raz dziekuję

  • Poziom 39  
    A po co 600 W...?
  • Poziom 3  
    Dlatego iż jest w fajnej cenie i ma zapas mocy co pozwoli mi ulepszyć komputer w przyszłości.
    Wszedłem na twój link i były dwa rodzaje 500 W i 600 W, więc wolę 600 bo będzie na przyszłość
  • Moderator - Komputery Serwis
    W przyszłości Twój komputer będzie potrzebował dwa razy mniej prądu niż teraz. Wystarczy że zobaczysz ile prądu potrzebowały komputery 10 lat temu, pięć lat temu i teraz. Zamiast kupować zasilacz z nadmiarem niepotrzebnej mocy lepiej kupić zasilacz o niższej mocy, ale lepszy. Twój komputer (AMD A8 + GTX1060) będzie pod obciążeniem pobierał około 200W jak dobrze pójdzie. Jak wymienisz procesor na Ryzena 1700 to nagle będzie pobierał... praktycznie tyle samo, jeśli kupisz wersję "X" Ryzena to 30W więcej. Za parę lat wymieniając sprzęt będzie on potrzebował jeszcze mniej prądu. Nie kupuje się "przyszłościowo" zasilaczy 3x mocniejszych niż trzeba, bo to bez sensu (i wcale nie wpływa dobrze na sprawność takiego zestawu).
  • Poziom 33  
    Przestańcie się chłopaka czepiać, bo już zaczynacie pisać sami bzdury.
    Fachowcy od komputerów! Zobaczcie jaka jest elektronika w tych zasilaczach. Pomijam moce wyssane z palca na wyrost, bo wiemy, że chiński zasilacz o mocy 500W ma w rzeczywistości 300W. To pomijam. Ale skoro tak umiecie liczyć, to policzcie jaki amperaż mają diody Schotkiego
    na poszczególnych liniach razy napięcie i suma tego. Ile wam wychodzi? No właśnie znawcy tematu!Bo brakuje mocy strat na ciepło na elementach mocy, na elektronice, a ja jeszcze kurz dobrze to oblepi, to dopiero idzie mocy poza ciepłem na pracą wentylatora, to samo dotyczy samego zapotrzebowania samego komputera.Radiatory zapchane do proca, grafiki, chipseta, wentylatory pracują non stop, do tego ciepło. Do tego jakoś żaden tu fachowiec nie bierze pod uwagę obciążalności obwodów USB! Nie widzicie, że dziś wszystko się produkuje na USB? Są ładowarki do telefonów, smartfonów, kubki do kawy z podgrzewaniem z USB a nawet lutownice na USB, o lampkach nie wspomnę do kompa.
    A skąd ta cała energia ma się brać??
    Bardzo dobrze, że autor kupił zasilacz z zapasem mocy.
  • Moderator - Komputery Serwis
    Novile napisał:
    Przestańcie się chłopaka czepiać, bo już zaczynacie pisać sami bzdury.
    Fachowcy od komputerów! Zobaczcie jaka jest elektronika w tych zasilaczach. Pomijam moce wyssane z palca na wyrost, bo wiemy, że chiński zasilacz o mocy 500W ma w rzeczywistości 300W.

    Nikt się nie czepia i nikt nie poleca chińszczyzny z dolnej półki. Polecane modele są w stanie wytrzymać deklarowane na etykiecie obciążenia z drobnym zapasem.

    Novile napisał:
    policzcie jaki amperaż mają diody Schotkiego
    na poszczególnych liniach

    Po co to liczyć, lepiej sprawdzić. Skoro negujesz zastosowane elementy, to na pewno wiesz, jakie są zamontowane. Podaj, sprawdzimy noty katalogowe.

    Novile napisał:
    policzcie jaki amperaż mają diody Schotkiego na poszczególnych liniach razy napięcie i suma tego.

    Załóżmy, że na linii 12V siedzi 30A dioda. Czy według Ciebie moc strat na tej diodzie to 30Ax12V, czyli 360W? Bo z tego co piszesz, jak to wszystko policzymy, to ten zasilacz więcej traci na diodach, niż produkuje, a to byłoby ciekawe urządzenie.

    Novile napisał:
    Ile wam wychodzi?

    Mi wychodzi, że Kolega źle liczy, nie wiem jak innym...

    Novile napisał:
    No właśnie znawcy tematu!Bo brakuje mocy strat na ciepło na elementach mocy, na elektronice, a ja jeszcze kurz dobrze to oblepi, to dopiero idzie mocy poza ciepłem na pracą wentylatora,

    Teraz to już poważnie, wyłóż mi to proszę, bo się już zgubiłem. Skoro już zaczyna brakować mocy na wydzielanie ciepła, to te konstrukcje muszą mieć naprawdę poważne błędy.

    Novile napisał:
    do tego ciepło. Do tego jakoś żaden tu fachowiec nie bierze pod uwagę obciążalności obwodów USB!

    Ja wziąłem. Jeśli chcesz zasilać turystyczną lodówkę podłączoną do 10 portów USB 2.0 to będzie potrzebne 25W. Dorzućmy ze cztery porty USB 3.0, niech będzie kolejne 18W. Myślę, że linia 5V zasilacza się od tego nie roztopi.

    Novile napisał:
    Bardzo dobrze, że autor kupił zasilacz z zapasem mocy.

    Piszesz głupoty, no ale nikt Ci nie broni kupować zasilacza 1kW do sprzętu potrzebującego 200W.
  • Poziom 3  
    A mam pytanie bo kartę zamówiłem lecz nad tym zasilaczem ślęczę . Odkręciłem go i z tyłu pisze marka i ilość W .
    Jaki zasilacz? - Nie znam się na komputer zbyt dobrze i nie wiem jaki zasilacz k


    Czy ten zasilacz wystarczy czy jednak muszę się zdecydować na zakup nowego
    Wolę się zapytać niż zmarnować pieniądze.

  • Poziom 39  
    Nie starczy. To nie jest zasilacz.

    Gdzie masz ilość W?
  • Poziom 3  
    Tomequ123 napisał:
    Nie starczy. To nie jest zasilacz.


    W jakim sensie to nie jest zasilacz

  • Poziom 39  
    Bałbym się cokolwiek do tego podłączyć.
    Na złom.
  • Poziom 33  
    To jest zasilacz.
    Jest to zasilacz firmy LC o mocy 420W.
    Pełniejszy opis jest tutaj
    https://www.morele.net/zasilacz-lc-power-lc420h-80-582136/
    Ksairo napisał:
    Czy ten zasilacz wystarczy czy jednak muszę się zdecydować na zakup nowego
    Jak Ci pasują wtyczki to spokojnie wystarczy.

    Dziś zrobiłem pomiary Watomierzem elektronicznym komputera mojego syna,
    ma on w nim kartę GTX1060 , na gierce Lig of Legends pełny zestaw, czyli komputer, głośniki ze wzmacniaczem( porządne Gembirda coś za 400zł) do tego monitor też mocny i wysokiej klasy pobierał mocy 170W. Zatem jeżeli ktoś się uprze, to faktycznie zasilacz nawet 250W da radę. Jednak jak ktoś ma mocniejszy, to nic złego się nie stanie. I wcale nie musi to być Chieftec czy Tagan. Oczywiście jak ktoś nie ma żadnego i musi kupić, to wybierać należy markowe, ale jak się ma sprawny nawet ze średniej półki, to wyczyścić go tylko ładnie od środka aby nie było kurzu i spokojnie używać. Każdy zasilacz ma zabezpieczenia , w razie problemu one powinny zadziałać.

  • Poziom 39  
    Przecież to coś ma 180 W na +12 V...
  • Poziom 33  
    Tomequ123 napisał:
    Przecież to coś ma 180 W na +12 V...
    No i co z tego? Moc zasilacza to jego sumaryczna moc na wszystkich linach, nie tylko na +12V.

  • Poziom 39  
    Ale +12 V zasila procesor i kartę graficzną.
  • Moderator - Komputery Serwis
    Novile napisał:
    Jak Ci pasują wtyczki to spokojnie wystarczy.

    Najpierw polecasz zasilacze 700W, teraz nagle zasilacz, który ma 180W wydajności na słabej linii 12V (czyli na linii, z której zasilane są najbardziej wymagające elementy współczesnego komputera) ma wystarczyć. Do tego jest to zasilacz, w którym warto uważać, bo deklaracje z naklejki nie muszą się zgadzać ze stanem faktycznym.
  • Poziom 33  
    dt1 napisał:
    Najpierw polecasz zasilacze 700W, teraz nagle zasilacz, który ma 180W wydajności
    Ale Ty "lotny "jesteś. Nadal polecam mocne jednostki ale wyraźnie zaznaczyłem iż jak ktoś ma akurat taki jak wyżej kolega ma to też się nadaje.
    Zauważ że np. stary Chieftec HPC-360-202 ma na linii +12V ledwo 2A więcej a ile komputerów na tych zasilaczach do dziś hula. I takich jest sporo, podobnie Chieftec HPC-420-302 na pojedynczej linii +12V ma 18A. To są bardzo popularne jednostki i wiele o nich dobrych opinii jest.
    I to jest ostatnia moja odpowiedź w Twoją stronę, bo jesteś tu Moderatorem a ja z takimi nie dyskutuję. Modowie mają tu pilnować porządku i dbać o stylistykę strony, po to mają uprawnienia na portalu. Gdyby ode mnie to zależało to nie pozwoliłbym Modom pisać w tematach(chodzi o dyskusje i zwracanie się bezpośrednio do innych userów w tematach poza autorem tematu), bo jest to nierówna dyskusja jak jedna strona dysponuje uprawnieniami i sankcjami a druga nie jest "uzbrojona".
    Zatem jak chcesz prowokować, szpanować, wywyższać się lub stroić fochy to znajdź sobie innego usera, bo ja nie zamierzam się w to bawić.

  • Poziom 39  
    Novile napisał:
    Chieftec HPC-360-202

    Novile napisał:
    Chieftec HPC-420-302


    Jak możesz porównywać 15 letnie zasilacze, które zasilały ZUPEŁNIE inne komputery, do zasilaczy, które teraz mają zasilić kartę graficzną i procesor, korzystające z +12V. Zasilacz z postów wyżej się do tego nie nadaje.
  • Poziom 33  
    Tomequ123 napisał:
    ak możesz porównywać 15 letnie zasilacze, które zasilały ZUPEŁNIE inne komputery, do zasilaczy, które teraz mają zasilić kartę graficzną i procesor, korzystające z +12V. Zasilacz z postów wyżej się do tego nie nadaje.
    Mogę. A czym się one różnią poza wtyczkami i większą ilością śmiecioelektroniki SMD od tych sprzed 15 lat? No fakt te obecne są bardziej awaryjne. No proszę mi wyjaśnić różnicę ?

  • Poziom 39  
    Tym się różnią, że oba podane modele nie zasilą zestawu podanego w tym temacie.
  • Moderator - Komputery Serwis
    Novile napisał:
    Ale Ty "lotny "jesteś. Nadal polecam mocne jednostki ale wyraźnie zaznaczyłem iż jak ktoś ma akurat taki jak wyżej kolega ma to też się nadaje.
    Zauważ że np. stary Chieftec HPC-360-202 ma na linii +12V ledwo 2A więcej a ile komputerów na tych zasilaczach do dziś hula. I takich jest sporo, podobnie Chieftec HPC-420-302 na pojedynczej linii +12V ma 18A. To są bardzo popularne jednostki i wiele o nich dobrych opinii jest.


    Dość mało szczęśliwe porównanie tych zasilaczy. Chiefteca robił Sirtech, firma która produkuje do dzisiaj zasilacze i uznana wtedy była za firmę produkującą porządne jednostki. Porównujemy go z zasilaczem z niższej półki z elektroniką od Huntkey, gdzie niestety oszczędności były trochę dalej posunięte niż w przypadku Chiefteca.

    Tak czy inaczej oba zasilacze są względnie niskiej sprawności (a martwiłeś się wydzielanym ciepłem, więc to jest dobry argument) i oba były dedykowane do starszych jednostek, co widać po rozkładzie dopuszczalnych obciążeń na liniach.

    Novile napisał:
    I to jest ostatnia moja odpowiedź w Twoją stronę, bo jesteś tu Moderatorem a ja z takimi nie dyskutuję

    Czemu? Jestem też uczestnikiem Forum, jak Ty. Jedno nie przeszkadza drugiemu. Jeśli masz merytoryczne argumenty to dyskutuj. A jeśli nie masz to rzeczywiście, może Twoja decyzja będzie słuszna.

    Novile napisał:
    Modowie mają tu pilnować porządku i dbać o stylistykę strony, po to mają uprawnienia na portalu. Gdyby ode mnie to zależało to nie pozwoliłbym Modom pisać w tematach(chodzi o dyskusje i zwracanie się bezpośrednio do innych userów w tematach poza autorem tematu), bo jest to nierówna dyskusja jak jedna strona dysponuje uprawnieniami i sankcjami a druga nie jest "uzbrojona".

    Modowie wiedzą, co mają robić i na szczęście, patrząc na Twoje "postulaty", od Ciebie to nie zależy. Piszesz coś o jakichś sankcjach, ale nie widzę, aby Cię jakiekolwiek z mojej strony spotkały. Więc nie wiem, na czym polega problem. Jeśli zaczniesz łamać Regulamin Forum - to wtedy będę musiał zareagować jako moderator, ale to nie przeszkadza mi w prowadzeniu dyskusji i Tobie też nie powinno.

    Novile napisał:
    Zatem jak chcesz prowokować, szpanować, wywyższać się lub stroić fochy to znajdź sobie innego usera, bo ja nie zamierzam się w to bawić.

    Prowokować nie mam powodu, szpanować nie mam czym, wywyższać się nie mam podstaw, a focha to zdaje się Kolega właśnie strzelił. Tak więc jeśli nie ma nic wartościowego merytorycznie do dodania - to faktycznie, lepiej się "nie bawić".
  • Poziom 33  
    Tomequ123 napisał:
    Tym się różnią, że oba podane modele nie zasilą zestawu podanego w tym temacie.
    Bardzo wyczerpujące wyjaśnienie, zwłaszcza jak na serwisanta komputerów itp. No gratuluję wiedzy. Poza tym naucz się czytać ze zrozumieniem. Te dwa modele wymieniłem w kontekście obciążalności linii +12V a nie dedykowałem ich do tego zestawu z tematu. Nadal czekam na wyjaśnienie różnic i których piszesz, bo to wyjaśnienie z postu wyżej jest żałosne.