Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Mercedes E w211 5.5 - Spadek mocy przy dynamiczniejszej jeździe

wujup 14 Apr 2019 21:57 876 7
  • #1
    wujup
    Level 9  
    Witam.
    Pacjent to Mercedes E klasa 5,5l 4matic z Lpg.
    Po zatankowaniu trefnego (w mojej ocenie) gazu wyskoczył check engine na kontrolce gazu a później na głównych zegarach. Po zczytaniu błędów wykryło zaniki zapłonu
    1/6 (P0300) ,
    2/6 zaniki zapłonu w 8 cylindrze, itp.
    3/6 zaniki zapłonu w cylindrze 6: uszkadzaja lkatalizator(P0308) itp
    w nastepnych cylindrach+ zaniki zapłonu w cylindrze 3: pogorszenie parametrow spalin w fazie rozruchu silnika
    .
    Po wypaleniu zbiornika gazu i zatankowania nowego wydawało sie ,że moc powróciła ale tylko pozornie bo po podpieciu komputera okazało sie że komputer wyłapuje podobne błędy (również na samej benzynie)+ dodatkowo ostatni
    6/6 Diagnostyka klapy doładowania warstwowego w kolektorze dolotowym :przerwa w przewodach czujników/wałki klap doładowania warstwowego są zakleszczone w położeniu nieuruchomionym (P2006).

    Samaochód posiadam od niedawna, zamontowana jest kilkumiesięczna instalacja Lpg. Samochód zaczyna sie zle zachowywać po osiągnięciu ponad 100km/h i pozniej na wolnych obrotach tez jest to wyczuwalne jakby chodził nie na wszystkie cylindry. Po zgaszeniu i uruchomieniu ponownie wyczuwalne jest równiez delikatne drżenie silnika na benzynie. Co może powodować problem, od czego zacząć . Dodam,że jestem laikiem w kwestii mechaniki oraz zamierzam przede wszystkim na początku sprawdzeniu poddać świece i przewody. Czy te błędy wskazują jakąś inną ewidentną usterkę>
  • #2
    kortyleski
    Level 43  
    Odłącz gaz, doprowadź pb do porządku. To na początek. Czyli wykasuj byki, przegoń na samej benzynie i odczytaj co wróciło
  • #3
    wujup
    Level 9  
    kortyleski wrote:
    Odłącz gaz, doprowadź pb do porządku. To na początek. Czyli wykasuj byki, przegoń na samej benzynie i odczytaj co wróciło


    Próba na samej benzynie była wykonywana z podpietym komputerem i wyrzuciło te ostatnio opisane błędy, więc podejzewam,że usterka nie ma związku z lpg a jazda na lpg jedynie wyostrza problem.
  • Helpful post
    #4
    andrzej20001
    Level 43  
    Sprawdz te klapy
  • #5
    wujup
    Level 9  
    andrzej20001 wrote:
    Sprawdz te klapy


    W jaki sposób można stwierdzić uszkodzenie klap? Po wizycie u mechanika, on również obstawia klapy w kolektorze. Jutro lub pojutrze być może znajdzie czas na przyjrzenie się kolektorowi (podejrzewa tez jakiś moduł sterowania w kolektorze).Ja z kolei wyczytałem,że klapy zacinają się od nagromadzonego nagaru(najbardziej w dislach ). Czy czyszczenie kolektora mogłoby naprawić problem? Czy da sie wymienić same klapki i czy ma do wogóle jakiś sens .Mam również opcje zakupu używanego całego kolektora,z gwarancją rozruchową (na alle są za 500zl i 1650 drugi).Wiem ,że jest tez opcja regeneracji takiego kolektora, tylko nie mogę się dodzwonic ile taka przyjemność kosztuje wiec nie wiem jak sie to tego ustosunkować czy to sie opłaca. Jakie kroki podjąć, help :)
    i na jakie koszty muszę się przygotować w związku z ewentualnym demontażem i montażem kolektora bo podejrzewam,że w tym silniku może być trudny dostęp i w związku z tym jest to dosyć droga operacja.
  • #6
    andrzej20001
    Level 43  
    No na konia szybkiego było to i owies.... Zleć to komuś kto ogarnia takie tematu,szkoda nerwów.
  • #7
    wujup
    Level 9  
    andrzej20001 wrote:
    No na konia szybkiego było to i owies.... Zleć to komuś kto ogarnia takie tematu,szkoda nerwów.


    Rozważam wszelkie możliwości, ale po co przepłacać jeżeli być może jest tańsze rozwiązanie. Chciałem posłuchać opinii osób ,które już to przerabiały w jaki sposób da się to ogarnąć/ używka kolektor czy lepiej regeneracja lub może czyszczenie/
  • #8
    wujup
    Level 9  
    Zwykła wymiana świec zapłonowych pomogła rozwiązać problem :) Wykasowano błędy i po tygodniu intensywnej jazdy nic nie wyskakuje więc póki co jest bardzo dobrze. Świece były jeszcze oryginalne mercedesowskie i po 140 000 przebiegu wyglądały bardzo dobrze - okazuje się,że wygląd a sprawność to dwie różne rzeczy więc rada dla osób z podobnym problemem to w pierwszej kolejności świece.