Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

2006 A4 B7 2.0 TDI 16V BRE - Brak mocy na wyższych obrotach / nie osiąga Vmax

17 Kwi 2019 18:52 435 6
  • Poziom 12  
    Witam serdecznie,

    Tak jak w tytule samochód nie ma mocy na wyższych obrotach - nie osiąga 200 km/h a powinien bez problemów. Mam wrażenie, że pali również trochę za dużo. W zakresie 2000-3000 obr/min jedzie dobrze (np. wyprzedzanie na krajówkach).
    Auto w moich rękach od 8 lat, a dwa lata temu zrobiłem generalny remont silnika (nowy słupek z allegro). Stary silnik, z pękniętą głowicą osiągał 210 km/h bez najmniejszego problemu. Przy sterowniku silnika nic nie było robione (jest EGR, DPFa nie ma oryginalnie).

    Lekkie zmiany zauważyłem po zmianie kąta synchronizacji rozrządu. Auto najlepiej jechało gdy wartość kąta synchronizacji wynosiła około +2°/+3°, obecnie mam ustawione na -1° i jest o wiele gorzej. Przestawiałem oba wałki. Przestawienie wałków zgodnie ze wskazówkami zegara powodowała, że wartość kąta rosła (chyba odwrotnie niż inne PD 8v).

    Korekcje dawek paliwa - wzorowe, nie przekraczają 0,5 mg
    Logi doładowania turbiny i przepływomierza - wzorowe

    Swoje podejrzenia rzucam na magnetyczny pierścień na wale silnika, który wsadzałem ręcznie (otwór w pierścieniu nad kropką obudowy uszczelniacza przy zablokowanym wale).

    1. Czy jest możliwe, że lekkie przesunięcie tego pierścienia powoduje problemy?
    2. Do czego sterownik wykorzystuje informację o kącie synchronizacji rozrządu?
    3. Czy tylko czujnik położenia wału odpowiada za moment wtrysku paliwa?

    Możecie podpowiedzieć co może być nie tak? Gdzie szukać problemu? Co jeszcze sprawdzić? Jakieś podobne sytuacje?

    Pozdrawiam!
  • Poziom 40  
    Sprawdź jeszcze bipy w kanale chyba 23.
  • Poziom 12  
    Bipy ujemne, około -50
  • Poziom 2  
    Witam

    czy problem został rozwiąznay ??

    mam podobny przypadek
  • Poziom 12  
    Cześć,
    niestety problem nie został rozwiązany i dalej jest to samo. Moje podejrzenia co czujnika położenia wału się nie zmieniły, ale niestety nie mam czasu na ściąganie skrzyni i przestawianie tego pierścienia. Pytanie od kiedy masz ten problem i czy ktoś ruszał uszczelniacz wału?
  • Poziom 2  
    Witam

    Zrobiłem testy drogowe i wyszło że zatkany jest DPF szybko osiąga skrajne ciśnienie po dodaniu gazu. Filtr pójdzie do wypłukania i dam znać czy pomogło.
  • Poziom 2  
    Witam

    Przyczyną był zatkany filtr paliwa

    [img-0] 2006 A4 B7 2.0 TDI 16V BRE - Brak mocy na wyższych obrotach / nie osiąga Vmax

    to zostało wylane z powrotu filtra