Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Problemy z siecią - czy da się coś poradzić?

Juno35 17 Apr 2019 23:12 534 10
  • #1
    Juno35
    Level 2  
    Z góry przepraszam za jakieś błędy, jestem kompletnym laikiem i nie znam się w te klocki więc się pewnie pośmiejecie.
    Chodzi mianowicie o to, że nasz zwykle wolny internet od około grudnia stał się jeszcze wolniejszy. Łącze często jest przerywane, internet raz jest, raz znika, wszystko pobiera się okropnie wolno (gry długimi godzinami, kiedy u innych zajmują góra godzinę). Dzwoniliśmy do neostrady nie raz, ale nic z tego nie wyszło.
    Zrobiłam speedtest i wyniki są takie:
    PING 23 ms
    download 2.83 Mbps
    Upload 0.40 Mbps
    Model routera to TP-LINK TD-W8961ND
    Byłabym wdzięczna za jakiekolwiek rady czy da się coś z tym zrobić i w razie czego postaram się podać inne informacje.
  • #2
    User removed account
    Level 1  
  • #3
    dt1
    Admin of Computers group
    Witaj. 2.8Mbps to rzeczywiście bez szału, a co jest zadeklarowane w umowie?
    W jaki sposób jest podłączony komputer, którym był robiony pomiar - wprost do portu LAN TP-Linka kablem (tak powinno być to zrobione), czy przez WiFi? Podczas wykonywania pomiaru dobrze by było, gdyby nikt inny nie korzystał z internetu (najlepiej wyłączyć wszystkie inne komputery, ewentualnie wyłączyć sieć WiFi - ten router ma przycisk umożliwiający szybkie wyłączenie sieci bezprzewodowej).

    Zaloguj się na router - najczęściej http://192.168.0.1 albo http://192.168.1.1 - jeśli nie było nic zmienione to login admin oraz hasło admin - jeśli były zmienione, to wprowadź poprawne. Zrób zrzut ekranu z pokazanymi parametrami linii. Poniżej zrzuty ekranu z dwóch innych routerów, ale prawdopodobnie będziesz miała interfejs podobny do którychś z tych dwóch.

    Problemy z siecią - czy da się coś poradzić? Problemy z siecią - czy da się coś poradzić?
  • #4
    Juno35
    Level 2  
    Co do umowy będę musiała zerknąć jutro, niestety nie wiem gdzie tata ją schował. Tak, podłączony kabelkiem wprost.
    Problemy z siecią - czy da się coś poradzić?
  • #5
    dt1
    Admin of Computers group
    Po tłumieniu linii można sądzić, że znajdujesz się około 2.5km od centrali. Parametry data rate są zgodne z teorią dla takiej odległości. Którym testem jest mierzona prędkość? Przy takich parametrach powinnaś dostać coś w okolicach 7Mbps w dół i około 0.8Mbps w górę. Sprawdź na http://speedtest.net

    Z tych parametrów SNR wydaje mi się nieco niski (stosunek sygnał/szum), ale może ktoś bardziej doświadczony w temacie ADSL będzie w stanie się wypowiedzieć :)
  • #6
    Juno35
    Level 2  
    dt1 wrote:
    Po tłumieniu linii można sądzić, że znajdujesz się około 2.5km od centrali. Parametry data rate są zgodne z teorią dla takiej odległości. Którym testem jest mierzona prędkość? Przy takich parametrach powinnaś dostać coś w okolicach 7Mbps w dół i około 0.8Mbps w górę. Sprawdź na http://speedtest.net

    Z tych parametrów SNR wydaje mi się nieco niski (stosunek sygnał/szum), ale może ktoś bardziej doświadczony w temacie ADSL będzie w stanie się wypowiedzieć :)


    Dokładnie tym zalinkowanym robiłam test

    Dodano po 21 [minuty]:

    Tomequ123 wrote:
    Konfiguracja komputera, system i karta sieciowa jeszcze się przyda (menadżer urządzeń).

    Jest kilka możliwości.
    1. Infekcja komputera, coś "zabiera" internet.
    https://www.bleepingcomputer.com/download/farbar-recovery-scan-tool/
    Pobierz i skan, wstaw tutaj pliki FRST.txt i Addition.txt.

    2. Stare oprogramowanie routera, przydałoby się zaktualizować:
    https://www.tp-link.com/pl/support/download/td-w8961nd/#Firmware

    3. Stare sterowniki karty sieciowej, jeśli podasz model to poszukam najnowszych.

    4. Coś zakłóca sygnał - inne urządzenie sieciowe.

    5. Coś jeszcze łączy się z routerem i "mniej" internetu idzie do komputera.


    Co do 1, zobaczysz co wyszło, tata niby ma na tym komputerze antywirusa ale nie wiem jak często z niego korzysta/czy pamięta i czy coś mimo to się nie wkradło
    2. Oprogramowanie routera sprawdziłam, jest najnowsze
    3. Jeśli dobrze patrzę to Realtek PCie Gbe Family Controller
  • #7
    dt1
    Admin of Computers group
    Masz dość sporo pozostałości Avasta w systemie, warto pobrać narzędzie do jego usuwania i je uruchomić (można spróbować bez przełączania w tryb awaryjny, bo taki krok to narzędzie zasugeruje): https://www.avast.com/pl-pl/uninstall-utility

    Kasperski jest w wersji Internet Security, może to wpływać na połączenie internetowe, ale są małe szanse, że ten ruch byłby spowolniony (prędzej coś blokowałby na amen). A w systemie ogólnie nie widać żadnego dramatu.
  • Helpful post
    #8
    User removed account
    Level 1  
  • #9
    Juno35
    Level 2  
    Okej, dzięki za pomoc, zrobiłam wszystko co pisaliście, choć jak narazie nie wiem czy wpłynie to na jakość internetu, choć sam komputer na pewno odetchnie. Mam jeszcze pytanie, czy polecacie jakiegoś dostawcę? Myślimy o zmianie ale nie wiemy jak wybrać, żeby było coś faktycznie lepiej z szybkością pobierania etc.
  • Helpful post
    #10
    User removed account
    Level 1  
  • #11
    IC_Current
    Network and Internet specialist
    Synchronizacja 7Mbps a pobieranie tylko 2,5. Możliwe przyczyny:
    - któryś z komputerów pobiera dane w tle, np aktualizacje
    - uszkodzony router
    - sąsiad zna hasło i korzysta bezprawnie z Twojej sieci

    Zrób testy:
    1. Reset routera do ustawień fabrycznych i ponowna konfiguracja (potrzebny login i hasło do neostrady)
    2. Konfiguracja WIFI - nowa nazwa sieci, nowe hasło, zabezpieczenia ustawione ręcznie WPA2-AES-PSK
    3. Nowego hasła nie dajesz nikomu. Podłączasz tylko jeden komputer przewodem
    4. Sprawdzasz:
    - synchronizację na modemie routera
    - speedtest
    - w komputerze uruchamiasz monitor wydajności i obserwujesz faktyczny ruch sieciowy