Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] OBDII - Standard OBDII, napięcia i stany logiczne

18 Apr 2019 07:49 720 14
  • #1
    User removed account
    User removed account  
  • #2
    ArturAVS
    Moderator HP/Truck/Electric
    Hydrantx wrote:
    OBDII

    Wiesz co to jest OBD?
    Są różne magistrale, i każda ma swój standard.
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    ArturAVS
    Moderator HP/Truck/Electric
    Poczytaj notę katalogową L9637d, scalony transceiver ISO9141(k-line).
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    ArturAVS
    Moderator HP/Truck/Electric
    Hydrantx wrote:
    0 to -10 Dobrze rozumiem ?

    Źle. W k-line nie ma sygnału ujemnego względem masy. Poniżej 30% napięcia zasilania to "0", powyżej 70% to "1". Co dla zasilania 10V( dla uproszczenia) daje stan niski poniżej 3V, a stan wysoki powyżej 7V.
    Hydrantx wrote:
    Jak miał bym do linii K podłączyć diodę led żeby świeciła w stanie logicznym 1

    Zastosować transceiver k-line ( np. L9637d), który odpowiednio zinterpretuje stan i wystawi go na wyjściu.
    A po co ta dioda?
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    ArturAVS
    Moderator HP/Truck/Electric
    Hydrantx wrote:
    Ma świecić tylko w czasie komunikacji z autem

    Po linii k mogą się między sobą komunikować inne sterowniki auta, nie tylko sprzęt diagnostyczny podłączony do OBD.
    Hydrantx wrote:
    Gdy jej nie ma ma nie świecić
    Komunikacji jak rozumiem?
    Najlepiej byłoby wziąść sygnał z układu konwertera USB/UART( dedykowane piny do sygnalizacji RX/TX).
    Najprostszy schemat:
    OBDII - Standard OBDII, napięcia i stany logiczne
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    ArturAVS
    Moderator HP/Truck/Electric
    Hydrantx wrote:
    Oznacza to też że mimo wpiętej wtyczki OBD do auta

    arturavs wrote:
    Po linii k mogą się między sobą komunikować inne sterowniki auta

    arturavs wrote:
    Najlepiej byłoby wziąść sygnał z układu konwertera USB/UART( dedykowane piny do sygnalizacji RX/TX).

    Ten układ zasygnalizuje jakąkolwiek komunikację, niekonieczne z OBD.
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • Helpful post
    #13
    ArturAVS
    Moderator HP/Truck/Electric
    Hydrantx wrote:
    nie wiem czy diody mają być sterowane plusem

    Plusem, odzwierciedli to faktyczny stan logiczny.
    Hydrantx wrote:
    Chcę go przerobić i zamiast tranzystorów podłączyć bezpośrednio ledy z rezystorem 1k

    Teoretycznie można bez tranzystorów, tylko ciekawe jak zachowa się tranceiver k-line( czy nie zadziała ogranicznik prądu).
    Hydrantx wrote:
    Sam nie do końca wiem czy mój układ teraz działa prawidłowo bo głównie sprawdzam interfejsy Autocoma, gdzie są przekaźniki. Nie wiem czy diody zaświecają się gdy przekaźniki się załączą i gaszą dopiero jak jest wysyłany sygnał, czy też świecą gdy pojawia się komunikacja.

    Przekaźniki nic w zasadzie nie mają do diód. To przełączanie jest w stanie beznapięciowym(żadnej transmisji wtedy nie ma). One tylko przełączają piny OBD do odpowiedniego układu transmisyjnego(k-line, CAN, itp.) zależnie od modelu i marki auta. W momencie jak włączasz diagnostykę, software odpowiednio łączy gniazdo z tranceiverami, dopiero po tym uruchamia transmisję i próbuje nawiązać łączność. Samo "miganie LED" nie zagwarantuje że transmisja jest poprawna. Jest to tylko informacja że coś tam się na magistrali dzieje.
  • #14
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    User removed account
    User removed account