Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Phaeton - Topi sie kabel zasilający i bezpiecznik 300A.

19 Kwi 2019 02:25 699 12
  • Poziom 2  
    Witam,

    Chciałbym poprosić Państwa o poradę, zbliżają się święta, mieszkam za granicą, posiadam auto od 5ciu lat i przez taki szmat czasu nie udało mi się znaleść fachowca a problemów w tym aucie jak wiadomo nie brakuje. Mieszkam w Dublinie, IE.
    Od wczoraj mam problem z przegrzewającym się kablem zasilania, kabel jest tak gorący że nie można go dotknąć, z tego co wnioskuję idzie do alternatora.
    Kabel który sie nagrzewa siedzi na bezpieczniku S203.
    Auto ma problem z niedoładowywanym akumulatorem komfortu (AGM), bateria już kolejna została zamontowana (oryginał VW, sprawdzana i naładowana przez serwis VW) Ostatnie odkrycie - battery charging module nie dość że nie jest zakodowany to jeszcze nie ma oprogramowania, szukam kogoś kto mi go wgra. Podejrzewam że przy wielokrotnych próbach zakodowania nowej baterii przez lokalnych fachowców (zakład specjalizujący się w naprawach aut niemieckich), przy wymianie akumulatorów musieli się walnąć bo wciskali mi że pozytywnie zakodowali baterię startową a nie AGM i że tak ma być.Ciekawe skąd ściągnęli kod BEM z baterii startowej...
    Żaden kabel na rozgałęźniku przy podszybiu z przodu nie jest nawet ciepły.
    Tydzień temu wyskoczyły mi błędy zwarcia na różnych komponentach i cały centralny ekran łącznie z przyciskami obsługującymi klimatyzację i radio nie działały, zupełny brak zasilania. Wróciło samo po dwóch dniach. Radio z ekranem naprawiane w Polsce, wiadoma usterka dla tego modelu.
    Czy ktoś mógłby mi powiedzieć co może być przyczyną zwarcia?
    Z samego rana jutro posprawdzam czynie było luzów, sprawdzę gdzie idzie ten kabel i może uda mi się znaleść przetarcie tylko podejrzewam że ten kabel to będzie ten najdłuższy idący na sam przód.
    dzwoniłem po elektrykach losowo i albo ludzie słyszą pierwszy raz o takim aucie albo dają mi terminy na za 2 tygodnie.
    Phaetonów w Irlandii jest tyle razem że można policzyć na palcach jednej dłoni co niestety nie sprzyja znalezieniu fachowca.
    Auto wspaniałe i nie wyobrażam sobie jazdy innym chociaż życzyłem mu nie raz żeby spłonął, chyba wziął sobie to za bardzo do serca. Do świąt bym nie wymienił ile żeczy w nim trzeba było robić, tkniesz jedno, drugie zaraz się psuje i tak non stop od pięciu lat.
    2 tygodnie po wymianie wtrysków (sprawdzanie w renomowanym serwisie bo auto kopci na wolnobiegu) jeden zaczął lać, wyskoczyły błędy o zwarciu właśnie na pierwszym wtrysku, znalazłem taki sam wtrysk używkę, założyłem, błąd od 2 tygodni nie wrócił, ten lejący wtrysk okazał się być ponoć dobry po ponownym sprawdzeniu w tym samym warsztacie który sprawdzał i czyścił je wcześniej. To taka dodatkowa informacja która może mieć znaczenie.

    Będę ogromnie wdzięczny za pomoc.


    VW Phaeton - Topi sie kabel zasilający i bezpiecznik 300A. VW Phaeton - Topi sie kabel zasilający i bezpiecznik 300A. 00_1555631263_thumb.jpg[/img][/url] VW Phaeton - Topi sie kabel zasilający i bezpiecznik 300A. VW Phaeton - Topi sie kabel zasilający i bezpiecznik 300A.
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    surfboy21 napisał:
    kabel jest tak gorący że nie można go dotknąć


    Na całej długości gorący czy tylko przy końcówce w okolicy tego bezpiecznika?
    Ten bezpiecznik sie spalił i był wymieniany?

    IMHO problem jest po prostu ze słabym kontaktem na zacisku bezpiecznika.
  • Poziom 26  
    Ja nie mam w opisie bezpiecznika S203 .Nie będzie to czasami S206?
  • Poziom 2  
    jdubowski napisał:
    Na całej długości gorący czy tylko przy końcówce w okolicy tego bezpiecznika?
    Ten bezpiecznik sie spalił i był wymieniany?

    IMHO problem jest po prostu ze słabym kontaktem na zacisku bezpiecznika.


    Witam i dziękuję za odpowiedź. Zaraz będę do tego zaglądał. Jest gorący tylko przy bezpieczniku bo na rozgałęźniku pod maską już jest zimny, nie wiem tylko czy gdzieś po drodze nie jest połączony i tam nie złapał luzu. Bezpiecznik nie jest spalony i to mnie dziwi trochę. wszystko było porządnie poskręcane rok temu prawie ale nie wykluczam tej opcji. Dam znać później jak się sprawy mają. Pozdrawiam

    Dodano po 50 [sekundy]:

    Trawik napisał:
    Ja nie mam w opisie bezpiecznika S203 .Nie będzie to czasami S206?

    Witam i dziękuję za odpowiedź. Mój błąd tak, to S206.
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    surfboy21 napisał:
    Jest gorący tylko przy bezpieczniku bo na rozgałęźniku pod maską już jest zimny, nie wiem tylko czy gdzieś po drodze nie jest połączony i tam nie złapał luzu.


    Coś wnioskowanie nielogiczne - tam się grzeje gdzie jest "luz" (w połączeniu elektrycznym "luz" nie oznacza że da się ręką poruszyć przewód). Gołym okiem widać przegrzanie dookoła śruby mocującej przxewód i bezpiecznik - tam jest duża rezystancja połączenia...
    Skrzynka bezpieczników do wymiany a razie braku takiej możliwości do takiej adaptacji by połączenie było właściwe.

    surfboy21 napisał:
    Bezpiecznik nie jest spalony i to mnie dziwi trochę


    Grzeje się połączenie a nie sam bezpiecznik, w rezultacie być może przepaliłby się przy przepływie prądu 100A zamiast 300A (bo jest już wstepnie podgrzany...), ale alternator tyle nie da (cel istnienia tego bezpiecznika to ochrona przed pożarem w razie zwarcia w alternatorze lub uszkodzenia izolacji przewodu - płynie wtedy duży prąd z akumulatora).
  • Poziom 43  
    Skrzynka do wymiany i kabeloczko do zakucia.
  • Poziom 2  
    Witam,

    Skrzynka już zamówiona, postaram się znaleść w tym magicznym kraju punkt w którym mi go zakują ale podejrzewam że nic z tego nie będzie.
    Zaraz wstawię pare fotek, rozebrałęm wszystko wczoraj, niczego nie znalazłem. Postkładałem i po 30min jazdy nic się nie grzało. Zostawiłem ten nadtopiony bezpiecznik bo nie miałem możliwości kupienia nowego, ten przewodzi.
  • Poziom 43  
    VW Phaeton - Topi sie kabel zasilający i bezpiecznik 300A. Każdy elektryk sieciowy ma prasę i oczka. VW Phaeton - Topi sie kabel zasilający i bezpiecznik 300A.
  • Poziom 2  
    andrzej20001 napisał:
    Witam,

    Skrzynka już zamówiona, postaram się znaleść w tym magicznym kraju punkt w którym mi go zakują ale podejrzewam że nic z tego nie będzie.
    Zaraz wstawię pare fotek, rozebrałęm wszystko wczoraj, niczego nie znalazłem. Postkładałem i po 30min jazdy nic się nie grzało. Zostawiłem ten nadtopiony bezpiecznik bo nie miałem możliwości kupienia nowego, ten przewodzi.
    andrzej20001 napisał:
    Skrzynka do wymiany i kabeloczko do zakucia.


    Dodano po 1 [minuty]:

    andrzej20001 napisał:
    Każdy elektryk sieciowy ma prasę i oczka.


    W poniedziałek mamy wolne, zacznę dzwonić we wtorek.

    Dodano po 3 [minuty]:

    andrzej20001 napisał:
    Każdy elektryk sieciowy ma prasę i oczka

    Takie oczka i zagniatarkę to ja używałem kiedyś do zarabiania kabla uziemiającego pracując w telekomunikacji. Myślałem że chodzi o coś bardziej zbliżonego do wyglądu końcówki kabla, no i ona ma profil żeby kabel ładnie zawinął się za skrzynką i szedł w drodze kablowej. Jak takie rozwiązania wystarczy to sam zarobie tylko będę musiał podjechać do jakiegoś starego znajomego z zagniatarką i oczkiem na grunszy kabel.

    Dodano po 17 [minuty]:

    Witam, dziękuje wszystkim za zaangażowanie. Wczoraj rozebrałem wszystko, prześledziałem kable pod kątem otarć, oczyściłem wszystkie styki (szczególnie te w stopionej skrzynce, skrzynkę z bezpiecznikami zamówiłem). Niczego się nie dopatrzyłem, wszytko było porządnie podokręcane. Wymieniłem moduł ładowania baterii bo miałem zapasowy (a jest to również DC na DC converter). Bateria ok chociaż rozładowana (12.8) ale gdyby było w niej zwarcie to podejrzwam że by była zupełnie rozłądowana. Bateria ma 8 miesięcy (oryginał kupiony w VW) a rozłądowana bo od dwóch/trzech lat walcze z problemem niedołądowywania tej właśnie baterii AGM. 6 warsztatów, w każdym ponad 500 euro zostawiłem i nic. Ta dostaje 13.5-13.8, startowa dostaje 14.5. Wracając do tematu, niczego się nie dopatrzyłem, poskłądałem, uruchomiłem auto na 30min, kabel się nie nagrzwał. Pomyślałem że może to się dzieje przy wyższych obrotach, przejechałem się przez 30min i nadal kabel zimny. Zaraz wyjadę i auto będzie w ruchu godzinę może ponad, później droga powrotna. mam multimeter, zrobię pomiary, co 30min będę sprawdzał czy kabel się grzeje. Ten kabel zauważyłem podciągając osłonę że jest srebrnego koloru, nie powinien być miedziany? (fot) Nie znalazłem żadnych śladów wody, wyciągnąłem akumulator i jego podstawę żeby dokładnie pooglądać. Dla zainteresowanych wkleiłem pierwsze dwie strony procedury wymiany baterii w Phaetonie, mogę wysłać cały dokument w PDF ale nie widzę opcji wklajenie innego formatu niż zdjęcie.

    Pozdrawiam i życzę wszystkim Wesołych Świąt.

    VW Phaeton - Topi sie kabel zasilający i bezpiecznik 300A. VW Phaeton - Topi sie kabel zasilający i bezpiecznik 300A.

    VW Phaeton - Topi sie kabel zasilający i bezpiecznik 300A. VW Phaeton - Topi sie kabel zasilający i bezpiecznik 300A. VW Phaeton - Topi sie kabel zasilający i bezpiecznik 300A. VW Phaeton - Topi sie kabel zasilający i bezpiecznik 300A. VW Phaeton - Topi sie kabel zasilający i bezpiecznik 300A. VW Phaeton - Topi sie kabel zasilający i bezpiecznik 300A. VW Phaeton - Topi sie kabel zasilający i bezpiecznik 300A. VW Phaeton - Topi sie kabel zasilający i bezpiecznik 300A. VW Phaeton - Topi sie kabel zasilający i bezpiecznik 300A. VW Phaeton - Topi sie kabel zasilający i bezpiecznik 300A. VW Phaeton - Topi sie kabel zasilający i bezpiecznik 300A. VW Phaeton - Topi sie kabel zasilający i bezpiecznik 300A. VW Phaeton - Topi sie kabel zasilający i bezpiecznik 300A. VW Phaeton - Topi sie kabel zasilający i bezpiecznik 300A. VW Phaeton - Topi sie kabel zasilający i bezpiecznik 300A.
  • Poziom 36  
    Srebrny kolor bo pojedyncze włókna przed wykonaniem linki są pokrywane galwanicznie.
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    Oczko kablowe jest jak widać specyficzne - łatwo nie bedzie. Na początek radzę oczyścić z nalotów tlenków powierzchnie kontaktujące się ze sobą, założyć nowy bezpiecznik, poskręcać dając podkładkę sprężystą pod nakretkę. monitorować czy się nie grzeje.
  • Poziom 43  
    Jesli się nie grzeje nie było styku , oczko może być ok, sprawdzaj to po prostu. Powierzchnię styku oczyść papierem,nożem na błysk i na razie wszystko.
  • Moderator Samochody
    Wytnij nożem ten wytopiony plastik od spodu skrzynki, wymień śrubę M8 na nową, najlepiej o klasie wytrzymałości 8,8, do tego nowa nakrętka i podkładka. Oczywiście zdemontuj ten kawałek mosiężnej blachy między bezpiecznikiem i kabeloczkiem i dokładnie oczyść z obu stron. Powinien być święty spokój z tym połączeniem