Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] VW Transporter T5 1.9TDI 2004r - Odcinanie zapłonu

inio_01 19 Apr 2019 15:19 477 2
  • #1
    inio_01
    Level 11  
    Witam Szanownych forumowiczów
    Po przejechaniu kilku kilometrów kiedy złapie temperaturę ok. 90*C rozłącza zapłon i nie można go uruchomić, do puki temperatura nie spadnie, odpala rano po drugim zakręceniu wału korbowego, (wcześniej palił od pierwszego strzała) z towarzyszącym białym lekkim kopceniem. Zauważyłem zależność w tym odcinaniu zapłonu, mianowicie, jeśli jadę w trasie i trzymam obroty na wysokości 2000-2500 problemu nie ma, jeśli redukuje biegi i obroty silnika spadają poniżej 2000 odcina go niemal zawszę, dodam jeszcze że dzieje się tak tylko kiedy silnik jest nagrzany do wspomnianych wcześniej 90*C, jak jest zimny to może jechać poniżej 1500obr./min. I problemu nie ma. Mam również pytanie odnośnie wentylatora chłodnicy, czy powinien się załączyć po osiągnięciu w/w temperatury? Mój wentylator się nie załącza. 3tyg. Temu odebrałem ten samochód z naprawy, wymieniana była uszczelka pod głowicą, czy możliwe jest zatkanie jakiegoś czujnika temperatury, albo termostatu olejem który przedostał się do układu chłodzenia, w momencie uszkodzenia uszczelki? ( To tylko moje domysły) jeśli ktoś spotkał się z w/w problemem to proszę o odpowiedź, również, jeśli ktoś ma pomysł od czego zaczac i gdzie można poszukać przyczyny problemu Proszę również o napisanie sugestii, wskazówek.
    Na urządzeniu diagnostycznym Delphi pokazał za wysoka temperaturę, za niskie i wysokie napięcie, (nie wiem dokładnie na czym, to napięcie) kolega sprawdzał.
    Pozdrawiam
  • Helpful post
    #2
    andrzej20001
    Level 43  
    inio_01 wrote:
    Temu odebrałem ten samochód z naprawy, wymieniana była uszczelka pod głowicą,
    podstawa to sprawdzenie układu chłodzenia po takiej awarii. Co do gaśnięcia podejrzenie padać może na czujnik wału korbowego.
  • #3
    inio_01
    Level 11  
    Witam
    Dziękuję za pomoc, przyczyną odcinania zapłonu był czujnik położenia wału korbowego silnika, po wymianie problem został rozwiązany. Pozdrawiam