Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TespolTespol
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Bal Sat - Prostownik Kulon 912

mkania777 13 Sep 2020 09:33 52479 156
  • #91
    dontmów
    Level 18  
    Stoję przed zakupem tego prostownika. Czy może ktoś z Was, bo widać tu ogromną wiedzę, napisać jak najlepiej skonfigurować urządzenie aby zadbać o akumulator. Co mam na myśli? Jakim prądem i jakim napięciem ładować żeby czegoś nie popsuć? Jakie czynności przy tym wykonać przy akumulatorze? Domyślam się że poodkręcać korki i sprawdzić gęstość ale może ktoś to opisze krok po kroku. Czy można długo trzymać podłączony akumulator do prostownika na małym prądzie (co to znaczy mały?) i większym napięciu (mam na myśli 16,2 V o ile to bezpieczne). Ogólnie widzę w Was Koledzy bardzo duże doświadczenie i przy okazji rozmowy o Kulonie chciałbym aby to doświadczenie pomogło mi i innym użytkować ten prostownik. Z góry szczerze dziękuję za wskazówki mimo że jeszcze go nie mam.

    Obecnie mam Ctek ale on nie ma możliwości ustawiania parametrów co mnie boli. Działa fajnie ale zachęcony jestem tym doładowaniem do końca które jest możliwe gdy prąd maleje a napięcie rośnie. Interesuję się wieloma sprawami, bo lubię majsterkować ale z pokorą przyznaję, że nie da się znać na wszystkim. Akumulator to dla wielu ludzi tylko akumulator. Dla mnie to bomba w sytuacji kiedy zrobi się coś bezmyślnie. Dlatego jestem tutaj aby ktoś życzliwy dał mi pewne ramy działania, wyjaśnił obsługę kulona na tyle czytelnie abym mógł dbać o akumulator bez stresu. Instrukcję Kulona przeczytałem ale tam w zasadzie nie ma niczego "życiowego".
  • TespolTespol
  • #92
    tzok
    Moderator of Cars
    Tutaj masz wszystkie informacje w jednym miejscu:
    http://jgdarden.com/batteryfaq/carfaq9.htm

    Bezpieczne napięcie ładowania to 14,5 V, ale żeby naładować "do pełna" potrzeba większych napięć. Niestety wtedy trzeba pilnować czasu (i temperatury).

    Ja ładuję zasilaczem warsztatowym Riden DPS5020.
  • #93
    ^ToM^
    Level 39  
    dontmów wrote:
    Stoję przed zakupem tego prostownika. Czy może ktoś z Was, bo widać tu ogromną wiedzę, napisać jak najlepiej skonfigurować urządzenie aby zadbać o akumulator. Co mam na myśli? Jakim prądem i jakim napięciem ładować żeby czegoś nie popsuć? Jakie czynności przy tym wykonać przy akumulatorze? Domyślam się że poodkręcać korki i sprawdzić gęstość ale może ktoś to opisze krok po kroku. Czy można długo trzymać podłączony akumulator do prostownika na małym prądzie (co to znaczy mały?) i większym napięciu (mam na myśli 16,2 V o ile to bezpieczne). Ogólnie widzę w Was Koledzy bardzo duże doświadczenie i przy okazji rozmowy o Kulonie chciałbym aby to doświadczenie pomogło mi i innym użytkować ten prostownik. Z góry szczerze dziękuję za wskazówki mimo że jeszcze go nie mam.


    Może zapoznaj się wpierw z instrukcją Kulona tu:
    Link
    Specjalnie przetłumaczyłem ją z rosyjskiego na nasz. Najprościej wykorzystać tryb automatyczny tego prostownika. Jak chcesz poeksperymentować to można wybrać nastawy ręczne.
    Prąd standardowy - 1/10 pojemności baterii.
    Korków nie trzeba w zasadzie odkręcać, gdyż obecnie każdy akumulator ma odpowiednią szynę wewnętrzną odprowadzania nadmiaru gazu. Jak najbardziej można ładować do ponad 16 V, prąd wtedy jest tak niski, że wtedy jedynie nastąpi wysycenie elektrolitu akumulatora i uzyskanie pełnego naładowania.
  • #94
    eurotips
    Level 37  
    Co jakiś czas powraca temat prostowników.
    I nie ma co się dziwić bo jakość akumulatorów jest coraz gorsza a trwałość wręcz tragiczna.
    Już nawet oryginalne aku z pierwszego montażu potrafi paść po 2 latach,
    główną zasługę należy tu przypisać układom Start-Stop które coraz trudniej deaktywować.

    Wspomnę jeszcze o normie Euro6+ i sterowanie pracą alternatora w celu uprzykrzenia życia kierowcy czyli oficjalnie wszechobecna ekologia. W nowym aucie ogrzewanie tylnej szyby praktycznie się nie włącza, a to dlatego że alternator praktycznie nie ładuje akumulatora przez dobre kilka minut od rozpoczęcia jazdy.

    A jakie są skutki nadmiernego rozładowania aku ? nie zapali ? tak ?
    Nie! może totalnie unieruchomić auto bo go rozkoduje.
    A wiecie że nowe auto do poprawnej diagnostyki musi mieć podłączone "urządzenie do ładowania" ?
    Najlepiej takie 13.8V/20A, patrząc na prąd i tolerancję napięcia byle czego nie podłączysz.

    Dlaczego w Rosji powstał Kulon a w PL nadal królują prostowniki typu "trafo + 4 diody",
    bo w RU jeździ bardzo dużo nowych samochodów, co najmniej 10x więcej niż w PL, bo mają nówki za ropę i gaz a my mamy szroty za "pierwszą cenę" z pokrzyw obok autokomisu w DE.

    Ciekawy temat, na pewno jeszcze tu zajrzę.
  • #95
    rufus111
    Level 14  
    A w tym automatycznym trybie, kiedy kończy ładowarka ładowanie ( jaki parametr jest brany ) ?
  • #96
    ^ToM^
    Level 39  
    rufus111 wrote:
    A w tym automatycznym trybie, kiedy kończy ładowarka ładowanie ( jaki parametr jest brany ) ?


    Napięcie.

    PS: Z tego co wyczytałem na stronach braci zza wschodniej granicy, to Kulon -912 nie będzie już produkowany. Sprzedaż obecna do wyczerpania zapasów.
  • TespolTespol
  • #97
    freebsd
    Level 38  
    ^ToM^ wrote:
    PS: Z tego co wyczytałem na stronach braci zza wschodniej granicy, to Kulon -912 nie będzie już produkowany. Sprzedaż obecna do wyczerpania zapasów.
    Twoi bracia może zostali podrobieni przez chińczyków? Nie ma już podobnych prostowników na aliexpress?
  • #98
    piotrsch
    Level 11  
    Chłopaki zostawcie już tego ruskiego kulfona. Akumulator w samochodzie można naładować pierwszą lepszą ładowarką modelarską, która daje 2-4A przy 16stu woltach. Sposób jest banalnie prosty. Ładujesz aku 2 etapowo. Najpierw ustawiasz ładowanie standardowe dla aku 12V 6 Cel z maksymalnym prądem jaki daje ładowarka chyba, że aku malutki to trzeba dobrać wartość prądu, ale raczej te tanie do 200zł większego prądu jak 10A nie dadzą więc nawet za bardzo ograniczać nie ma czego. Jak ładowarka skończy ładowanie do tego napięcia 14,4 czy 14,7 V podnosimy liczbę cel np na 7, może być więcej byle ładowarka ruszyła bo to bez znaczenia. Ustawiamy prąd maksymalny w zakresie 2-5% pojemności ładowanego akumulatora, optymalnie 3%. Jeśli ładowarka umożliwia ograniczenie czasu ładowania ustawiamy coś w okolicach 4 godziny. Jeśli ma też ograniczenie ładunku, który ma przekazać to obliczamy sobie mniej więcej przy założeniu, że w pierwszym etapie weszło nam ok 70% pojemności dodając do niej 20% bo ładunek wyjęty z aku zawsze jest pomniejszony o straty. I tak zostawiamy aku do wysycenia. Należy wyposażyć się w aerometr. Wiele akumulatorów zwanych bezobsługowymi da się otworzyć odklejając nalepkę z góry. Tylko niektóre takie jak centra, bosch są nie możliwe do otwarcia, ale i to można obejść nawiercając sobie otwory choćby w jednej skrajnej celi, bo te bywają najgorsze i najwolniej rośnie im gęstość. 1,28g/cm3 to nasz cel, jeśli jest mniej to ładujemy dalej aż do skutku. Taka ładowarka modelarska jest najbardziej uniwersalnym urządzeniem bo naładujemy nią również AGM ograniczając się tylko do pierwszego etapu, ale całą gamę innego typu akumulatorów występujących na rynku. Na załączonej tabeli znajdują się odniesienia napięcia i gęstości do aktualnego stanu naładowania akumulatora mierząc napięcie spoczynkowe. Oczywiście aku odstany najlepiej przez noc po jeździe samochodem czy jeśli po ładowaniu to trzeba chwilę go obciążyć chwilę kilkoma amperami żeby zdjąć z niego ładunek powierzchniowy i odstawić na kilka-kilkanaście godzin. Potem pomiar i ocena stanu naładowania.

    Bal Sat - Prostownik Kulon 912
  • #99
    ^ToM^
    Level 39  
    freebsd wrote:
    ^ToM^ wrote:
    PS: Z tego co wyczytałem na stronach braci zza wschodniej granicy, to Kulon -912 nie będzie już produkowany. Sprzedaż obecna do wyczerpania zapasów.
    Twoi bracia może zostali podrobieni przez chińczyków? Nie ma już podobnych prostowników na aliexpress?


    Tego nie wiem, nie sprawdzałem. Raczej tu chodzi o to, że ma być nowa, "ulepszona" wersja 920. Jednak z tego co czytałem nie mam WiFi.
    Więc jak komuś zależy na 912 to powinien już zamówić, o ile w ogóle są jeszcze dostępne. :P

    Dodano po 5 [minuty]:

    piotrsch wrote:
    Taka ładowarka modelarska jest najbardziej uniwersalnym urządzeniem bo naładujemy nią również AGM ograniczając się tylko do pierwszego etapu, ale całą gamę innego typu akumulatorów występujących na rynku.


    Kulon 912 jest na tyle uniwersalny, że naładujesz nim klasyczne akumulatory, AGM, GEL, poza tym, że jest prostownikiem jest też zasilaczem warsztatowym 0-16 V / 10 A. Poza tym ma WiFi i można nim sterować zdalnie i nadzorować zdalnie proces ładowania. Ponadto może zapisywać charakterystyki ładowania na karcie SD co jest dość pouczające i przydatne przy eksperymentach. Zatem jest to naprawdę ciekawe i przydatne urządzenie.
  • #100
    piotrsch
    Level 11  
    To wszystko prawda tylko jeszcze pytanie za jaką cenę? Ostatnio 800-850zł a w Rosji 350+ wysyłka.
  • #101
    ^ToM^
    Level 39  
    piotrsch wrote:
    To wszystko prawda tylko jeszcze pytanie za jaką cenę? Ostatnio 800-850zł a w Rosji 350+ wysyłka.


    To zaskakująco wysoka cena. Ja dałem mniej niż 1/2 tego nie tak dawno temu. Tu widać wyraźnie, że rubel jest walutą śmieciową.
  • #102
    piotrsch
    Level 11  
    Myślę że to nie rubel tylko bezmyślna masa ludzi którzy biegną za fałszywym prorokiem akumulatorowym promującym w sieci ładowanie kulonem do magicznego napięcia 16,2V ;-)
  • #103
    ^ToM^
    Level 39  
    piotrsch wrote:
    Myślę że to nie rubel tylko bezmyślna masa ludzi którzy biegną za fałszywym prorokiem akumulatorowym promującym w sieci ładowanie kulonem do magicznego napięcia 16,2V ;-)


    Myślę, że 16,2 V nie jest żadnym magicznym napięciem ani niczym fałszywym, tylko znamionowym napięciem końca ładowania, które wynosi 2,7-2,75 V/ celę (a nawet 2,8 V - Centra). Jak pomnożysz to przez 6 cel typowego, samochodowego akumulatora to otrzymujesz wynik: 16,2-16,5 V. To nie jest żadna nowa teoria ani prawda a zwykła zależność fizyczna. Wystarczy otworzyć dowolną książkę o akumulatorach, nawet taką z przed 40 lat i też to samo wyczytasz. Po prostu fałszywym prorokiem są wszelkie współczesne ładowarki, które odłączają przedwcześnie, nienaładowany jeszcze akumulator przy 14,5 V.

    Gdybyś nadal nie był przekonany to skan instrukcji akumulatora Centra:
    Bal Sat - Prostownik Kulon 912Centra ins...rukcja.jpg Download (2.08 MB)
  • #104
    piotrsch
    Level 11  
    Wiem o tym. Juz na samym poczatku Twojego wpisu miałem pisać że Banner podaje w instrukcji napięcie do 16,8 a tu patrz w Twojej centrze to samo 😂😉
  • #105
    elektryku5
    Level 38  
    ^ToM^ wrote:
    Gdybyś nadal nie był przekonany to skan instrukcji akumulatora Centra:


    A już dla serii Futura zabrania się przekroczenia 14.4V, pewnie podobnie będzie z nowoczesnymi akumulatorami innych producentów.
  • #106
    eurotips
    Level 37  
    Jednym wielkim nieporozumieniem jest pomijanie technologii wykonania przy podawaniu parametrów akumulatora.
    I nie chodzi tutaj o wynalazki typu AGM gdzie jest ten sam elektrolit tylko uwiązany w pampersie, chodzi o technologię wykonania płyt. Już nikt nie robi płyt Pb/Sb bo są za drogie i trudne w produkcji. Antymon Sb został wyparty przez wapń Ca.
    Teraz wszystko produkowane jest w tej Pb/Ca, często modyfikowanej np przez dodaznie srebra Ag, wtedy taki "Silver Dynamit" to nic innego jak technologia Pb/Ca/Ag.
    Tylko technoilogia Pb/Sb limituje napięcie do 14.4-14.8V (im wyższa temperatura aku tym niższe dopuszczalne napięcie), wszystko pozostałe powinno być ładowane do napięcia końcowego 16.2-16.5V
    Piszę o tym po raz dziesiąty, może pięćdziesiąty ale jak widać to ginie w gąszczu stereotypów i wiedzy sprzed 50 lat która jest wszechobecna w internecie.
  • #107
    ^ToM^
    Level 39  
    elektryku5 wrote:
    ^ToM^ wrote:
    Gdybyś nadal nie był przekonany to skan instrukcji akumulatora Centra:


    A już dla serii Futura zabrania się przekroczenia 14.4V, pewnie podobnie będzie z nowoczesnymi akumulatorami innych producentów.


    Te zabronienie wynika wyłącznie z tego, że Futura i jej podobne nie posiadają korków umożliwiających typową obsługę akumulatora. Podłączenie prostownika, który ładuje "do końca" może się wiązać z koniecznością uzupełnienia rozłożonej w procesie wody - przy zbyt długim pozostawieniu w ładowaniu na takim prostowniku. Niestety, o ile do klasycznego akumulatora jej dolejesz do prawidłowego poziomu o tyle do Futury już nie. Więc aby się zabezpieczyć przed takimi pretensjami, producent po prostu podaje napięcie, do którego ładując nie należy się martwić o uchwytny ubytek wody przez cały okres eksploatacji.
    Dla referencji rozwierciłem kilka dni temu starą 10-letnią Futurę i przyznam, że poziom elektrolitu był w normie.
  • #108
    elektryku5
    Level 38  
    ^ToM^ wrote:
    Dla referencji rozwierciłem kilka dni temu starą 10-letnią Futurę i przyznam, że poziom elektrolitu był w normie.


    Raz mi się zdarzyło, że w padniętym akumulatorze innego producenta niby bezobsługowym pod naklejką były normalne korki, niestety okazało się, że jedna z cel wyglądała już gorzej i dolanie wody destylowanej na niewiele się zdało, ale przeważnie góra jest zgrzana i nie ma sposobu żeby bezinwazyjnie dolać, także ograniczenie gazowania jest istotnym tematem.

    Swoją drogą samochód też nie ładuje więcej niż 14.4V między innymi z w/w powodu a nawet spotkałem się z rozwiązaniem, gdzie mierzony też był prąd na klemie i w zależności od jakiś kryteriów ograniczane było napięcie alternatora (to drugie to akurat nie wiem czy było dopracowanym rozwiązaniem, bo aku wytrzymał 2 lata od kupienia auta).
  • #109
    piotrsch
    Level 11  
    elektryku5 wrote:
    ^ToM^ wrote:
    Dla referencji rozwierciłem kilka dni temu starą 10-letnią Futurę i przyznam, że poziom elektrolitu był w normie.


    Raz mi się zdarzyło, że w padniętym akumulatorze innego producenta niby bezobsługowym pod naklejką były normalne korki, niestety okazało się, że jedna z cel wyglądała już gorzej i dolanie wody destylowanej na niewiele się zdało, ale przeważnie góra jest zgrzana i nie ma sposobu żeby bezinwazyjnie dolać, także ograniczenie gazowania jest istotnym tematem.

    Swoją drogą samochód też nie ładuje więcej niż 14.4V między innymi z w/w powodu a nawet spotkałem się z rozwiązaniem, gdzie mierzony też był prąd na klemie i w zależności od jakiś kryteriów ograniczane było napięcie alternatora (to drugie to akurat nie wiem czy było dopracowanym rozwiązaniem, bo aku wytrzymał 2 lata od kupienia auta).


    No właśnie bo samo to słowo bezobsługowy od ponad 20stu lat wprowadza wszystkich w błąd. Prawda jest taka, że wiele akumulatorów pod nalepką ma korki. Wystarczy ją odkleić i naszym oczom ukazują się jak za dawnych lat albo cała listwa z korkami daje się grubym śrubokrętem podnieść. Na razie z tego co wiem to tylko Centra, Varta i Bosch może Exide czasami są zgrzane a inne np. Banner, Amega, Viking, Jenox ma pod nalepką piękne korki. Małe stare centry też pozwalają się otworzyć. Po prostu trzeba wrócić do starych sposobów dbania o akumulator z użyciem aerometru bo gwarantuje nam to poprawną diagnozę stanu akumulatora w połączeniu z miernikiem dedykowanym do akumulatorów za paredziesiąt złotych i opornicą za podobną kwotę.
  • #110
    ^ToM^
    Level 39  
    piotrsch wrote:

    No właśnie bo samo to słowo bezobsługowy od ponad 20stu lat wprowadza wszystkich w błąd. Prawda jest taka, że wiele akumulatorów pod nalepką ma korki. Wystarczy ją odkleić i naszym oczom ukazują się jak za dawnych lat albo cała listwa z korkami daje się grubym śrubokrętem podnieść. Na razie z tego co wiem to tylko Centra, Varta i Bosch może Exide czasami są zgrzane a inne np. Banner, Amega, Viking, Jenox ma pod nalepką piękne korki. Małe stare centry też pozwalają się otworzyć. Po prostu trzeba wrócić do starych sposobów dbania o akumulator z użyciem aerometru bo gwarantuje nam to poprawną diagnozę stanu akumulatora w połączeniu z miernikiem dedykowanym do akumulatorów za paredziesiąt złotych i opornicą za podobną kwotę.


    Słowo bezobsługowy jest oczywiście marketingowym bełkotem. No bo jak akumulator może być bezobsługowy. Przecież jak zostawisz wóz na światłach to czasami wozu już nie uruchomisz i trzeba akumulator naładować. Więc to jest obsługa właśnie. Co co korków - wiele baterii je ma i też mają w nazwie bezobsługowe. Po prostu dodatek wapnia do płyt znacznie podniosło początek gazowania, przez co w samochodzie w zasadzie ubytku wody się nie rejestruje. Natomiast tak czy owak zawsze lepiej jest kupić baterię z korkami, bo wtedy mamy możliwość sprawdzenia każdej celi pod kątem sprawności. W akumulatorach bez korków należy zdjąć naklejkę i nawiercić otwory ⌀6 i następnie pomierzyć, dolać, wytrzeć do sucha i zakleić szarą taśmą McGyvera.

    Ostatnio naprawiłem akumulator motocyklowy Y60N30LA 12V 30Ah, który się ładował w ten sposób, że 4 cele osiągały 1,28 g/cm3 a dwie ledwie 1,22 g/cm3, przez co akumulator był niesprawny - zauważyłem to właśnie przy okresowej obsłudze.
    Na szczęście Kulon 912 oferuje ładowanie pojedynczej 2 V celi. Zatem wpiąłem się za pomocą elektrod ołowianych poprzez korki do mostków międzycelowych i ładowałem wpierw jedną celę do uzyskania pełnej gęstości a następnie przełożyłem elektrody i ładowałem drugą. Potem rozładowałem kontrolnie do 11,8 V prądem 1 A i następnie naładowałem już klasycznie Kulonem prądem 1/10 pojemności. W ten sposób odzyskałem akumulator w moim motocyklu w 100%. Teraz już się rozładowuje i ładuje równomiernie. Normalnie, taka usterka w akumulatorze bez dostępu do cel skazuje go na wymianę. Dwie niesprawne cele powodują, że cała bateria ma b. małą pojemność dostępną.
  • #111
    motor19
    Level 11  
    Witam
    miałem brać tego 912 ale jakoś doszedłem do wniosku,że potrzebuję narzędzie co "zrobi robotę" bez zbędnych fajerwerków bez wifi cyrylicy i gniazda karty sd i logowania się na windows - wszystkie te rzeczy będą pożerać mój czas a mi zależy naładować baterię i odsiarczyć go.
    Dużo tańszy kulon 405 robi to samo mimo małej mocy 5(6) Amper

    Oto opis kulona 405 przetłumaczony bezpośrednio ze strony producenta :

    Optymalne urządzenie zapewniające wysokiej jakości konserwację baterii. Pozwala odzyskać mocno rozładowaną baterię.

    Programowalna ładowarka Kulon-405 przeznaczona jest do ładowania wszystkich typów akumulatorów - alkalicznych, żelowych, AGM, WET, o napięciu 6 - 12 V i pojemności od 1,0 do 120 A * h, stosowanych w samochodach, motocyklach, łodziach itp. może być używany w trybie zasilania regulowanego.

    Posiada tryb ładowania podtrzymującego, aby zapobiec przeładowaniu akumulatora, gdy jest używany jako bezprzerwowe źródło zasilania alarmów domowych.

    Urządzenie sterowane jest mikrokontrolerem, co umożliwia realizację optymalnego procesu ładowania dowolnego akumulatora. Istnieje możliwość odzyskania i naładowania całkowicie rozładowanych akumulatorów. W zależności od wybranych parametrów automatycznie zapewniana jest optymalna prędkość i bezpieczny dla akumulatora tryb ładowania oraz jego późniejsza konserwacja z podłączoną ładowarką, bez ograniczeń czasowych.


    Jest on fajnie przetestowany na YT i "daje radę "
    Co wy na to ?
  • #112
    piotrsch
    Level 11  
    A ja na to 6 dych na aledrogo, polski kulfon robi robotę aż miło ;-)

    Bal Sat - Prostownik Kulon 912
  • #113
    ^ToM^
    Level 39  
    motor19 wrote:
    Witam
    miałem brać tego 912 ale jakoś doszedłem do wniosku,że potrzebuję narzędzie co "zrobi robotę" bez zbędnych fajerwerków bez wifi cyrylicy i gniazda karty sd i logowania się na windows - wszystkie te rzeczy będą pożerać mój czas a mi zależy naładować baterię i odsiarczyć go.
    Dużo tańszy kulon 405 robi to samo mimo małej mocy 5(6) Amper
    .......
    Co wy na to ?


    Zrobi to samo, gdy masz niedużą baterię. Jak większą 70-100 Ah to dłużej poczekasz. Zresztą Kulon 912 jest już niedostępny nawet u producenta - przynajmniej tak wynika z informacji jakie posiadam.
  • #114
    piotrsch
    Level 11  
    jasne że tak, są też większe prostowniki za 1,5 stówy, robią świetną robotę...
  • #115
    tzok
    Moderator of Cars
    ...zwłaszcza jak je podłączysz i sobie o nich przypomnisz po 3 dniach, kiedy już wygotuje się cały elektrolit ;)
  • #116
    piotrsch
    Level 11  
    Bal Sat - Prostownik Kulon 912

    Widzisz to? Te moduły na prostowniku odpowiadają za to żeby wyłączył się, gdy aku ma pełną gęstość. Jesteśmy na forum elektronicznym, każdy może sobie coś podobnego wystrugać, a jaka satysfakcja będzie. Poza tym jak ustawisz dobry prąd na prostowniku to i po tygodniu nic ci się nie wygotuje...
  • #117
    tzok
    Moderator of Cars
    Jaka to satysfakcja, podpiąć gotowy moduł? Żeby to chociaż jeszcze wyglądało na fabryczne, bo takie coś to w garażu długo by nie przetrwało.
  • #118
    piotrsch
    Level 11  
    No gratulacje, gówno w papierku widzę też byś kupił bo papierek ładny. To jest prototyp....


    Moderated By CameR:

    Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

    Reg. 3.1.9. Nie ironizuj i nie bądź złośliwy w stosunku do drugiej strony dyskusji. Uszanuj odmienne zdanie oraz inne opinie na forum.

  • #119
    tzok
    Moderator of Cars
    Nie chodzi o ładność, tylko o funkcjonalność i bezpieczeństwo. Ty najpierw polecałeś wyrób prostownikopodobny, teraz jakąś koszmarną samoróbkę, z chińskich modułów, z wnętrznościami na wierzchu.
  • #120
    piotrsch
    Level 11  
    Ludzie trzymajcie mnie, kto jest do cholery na tym forum, jacys amatorzy, uciekam stad bo poziom rozmowy jest na poziomie bruku...


    Moderated By CameR:

    Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

    Reg. 3.1.9. Nie ironizuj i nie bądź złośliwy w stosunku do drugiej strony dyskusji. Uszanuj odmienne zdanie oraz inne opinie na forum.