Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Fiat Grande Punto 1.3 JTD - Odpala tylko na wstecznym biegu

GoroMaster1978 20 Apr 2019 11:06 1035 21
  • #1
    GoroMaster1978
    Level 6  
    Witam - postanowiłem założyc nowy temat ponieważ podobny już był ale sporo czasu temu, a pisząc pod tamtym nie uzyskałem odpowiedzi.

    Przypomnę:

    08 Lut 2015 14:24 ktoś napisał:

    Witam
    Problem dotyczy Fiata Grande Punto 2008r. 1.3 JTD 75 KM
    Na biegach od 1 do 5 samochód nie odpala.
    Po przekręceniu kluczyka zapalają się kontrolki, wszystkie oprócz grzania świec żarowych . Rozrusznik nie reaguje, nie słychać pompy.
    Po włączeniu wstecznego biegu i po przekręceniu kluczyka samochód normalnie odpala. Ale idzie go tylko wyłączyć na wstecznym biegu ( na biegach 1-5 można wyciągnąć kluczyk i samochód chodzi.

    Odpowiedź Admina T5 z 08 Lut 2015 :
    Jakiś gryzoń zatopił pewnie ząbki w instalacji auta.

    I teraz moje 5 groszy:
    Witam.
    Ponieważ u mnie w tym samym aucie z tym samym silnikiem wystąpił taki sam problem (a żaden gryzoń się do niego nie dobrał) dlatego proszę o pomoc.

    Dodam że sytuacja raz występuje a raz nie. Dodatkowo przy próbie wyłączenia silnika czasem muszę wrzucic wsteczny by go wyłączyc (inaczej nie da rady).
    Wg mnie gdzieś ewidentnie mam zwarcie (brak masy) ale dałem nowy przewód na skrzynię biegów, inne punkty styku masy z nadwoziem przeczyściłem, a problem dalej występuje (nieregularnie).
    Bardzo ważną rzeczą którą zauważyłem jest to, że coś mi rozładowuje akumulator, ale też nie zawsze (pobór prądu 0,8A - 1,1A), nawet po zamknięciu auta słychac charakterystyczne "cykanie" przy szynie comonrail na wysokości alternatora. Wygląda jakby centralka cały czas podawała sygnał na silnik. Po wyjęciu bezpiecznika F43 w skrzynce bezpieczników obok akumulatora, już nie jest rozładowywany.
    Zrobiłem specjalny pstryczek aby ten obwód (F43) wyłączac na czas postoju auta, ale to tylko tymczasowe rozwiązanie.

    Co to wg Was może byc?
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Relpol przekaźniki
  • #2
    Karaczan
    Level 41  
    Przyjżyj się dokładnie skrzynce bezpieczników i przekaźników pod maską.
    Powyciągaj przekaźniki i patrz czy nie ma tam śladów korozji.
    Jeśli tak, to szykuj się na wymianę półki...
  • #3
    Daro122
    Level 31  
    Kiedyś takie cyrki miałem jak ktoś włożył nieprawidłową żarówkę w tylne lampy , generalne przeskanuj całe auto , pousuwaj błędy .
  • Relpol przekaźniki
  • #4
    GoroMaster1978
    Level 6  
    @ Karczman

    Skrzynkę bezpieczników rozebrałem w drobny mak - zero śladów korozji, porobiłem dodatkowe odwodnienia, zabezpieczyłem podszybie aby tam woda po kablach nie spływała.
    Nawet po odpięciu zasilania na skrzynkę BSI pod kierownicą problem nieregularnego poboru prądu dalej występuje, bo myslałem że to może coś z immo (bo jak nie chce normalnie odpalic to świeci CODE kłódka).
    Miałem też już rozebrany sterownik silnika i przekażnik świec żarowych i tam sucho i czysto. Świece też sprawdziłem trzema sposobami czy nie robią przebicia.

    Co nazywasz "półką" ?

    @Daro
    Nieprawidłowe żarówki - chodzi o moc? Zobaczę czy po całkowitym odłączeniu tylnych lamp coś się zmienia ale wątpię.
  • #5
    tzok
    Moderator of Cars
    Wyjmowałeś wkład skrzynki bezpieczników? Po samych bezpiecznikach/przekaźnikach może nic nie być widać. Masz usterkę w obwodzie przekaźnika zasilania sterownika silnika.
  • #7
    GoroMaster1978
    Level 6  
    @tzok

    Jeżeli chodzi o skrzynkę bezpieczników to tak jak pisałem wyżej , rozebrałem (tzn.wyjąłem zawartośc z czarnej obudowy) i nie zauważyłem tam jakiś oznak pleśni/korozji/wilgoci, ale samych warstw nie rozbierałem, bo bałem sie że tego ustrojstwa juz do kupy nie poskładam. Ale tak jak piszesz, może jednak gdzieś między warstwami coś się "zesrało".
    Mogę załatwic taka skrzynkę ale z grande punto o mocy 90km rok 2006 na chwilową podmiankę ale czy tak można po prostu przełożyc?

    Dodano po 1 [minuty]:

    2 bieda z nędzą

    Kostkę stacyjki juz też wymieniłem - dalej to samo. Drugi klucz też.
  • #9
    GoroMaster1978
    Level 6  
    @ bieda z nędzą

    Napisz co to takiego te NBC bo nie jestem fachowcem
  • #11
    GoroMaster1978
    Level 6  
    @ tzok

    A masz może schemat obwodu tego sterowania który uwzględniałby bezpieczniki, przekaźniki, centralkę sterowania i body comp? (Dodam że auto wersja 5D)

    Jak tak to z góry dziękuję.
  • #12
    tzok
    Moderator of Cars
    Schematy są w e-Learnie, ale chwilowo nie mam do niego dostępu. Niestety jest kilka wariantów i gdy zmagałem się z podobna awarią, żaden z nich nie pasował idealnie do instalacji w moim aucie...
  • #13
    daw126p
    Level 13  
    Po włączeniu wstecznego biegu i przekręceniu kluczyka kontrolka świec się zapala?
  • #15
    GoroMaster1978
    Level 6  
    @daw126

    Tak. Po wrzuceniu wstecznego kontrolka świec się zapala i włącza się pompka paliwa w baku (czyli obie rzeczy jakie powinny wystąpic przy normalnym odpalaniu auta).
    Z tego co się zorientowałem przez wrzucenie wstecznego podajemy sygnał + .
  • #16
    daw126p
    Level 13  
    Nie wiem do czego mu sygnał z czujnika wstecznego do odpalania, ale wedlug schematu po włączeniu wstecznego dochodzi plus do sterownika. Może brakuje mu jakiegoś innego zasilania i bierze go z czujnika. Sprawdź bezpieczniki 15,16,20. Jeden z nich daje zasilanie po właczeniu zapłonu. Z którego miesiąca to auto bo mam 2 schematy. Jeden do 10.2008 i drugi później.
  • #17
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    daw126p wrote:
    Może brakuje mu jakiegoś innego zasilania i bierze go z czujnika.


    Dokłądnie tak, bierze zasilanie z czujnika, czyli sprawa prosta obwód ten nie jest rozbudowany.
  • #18
    GoroMaster1978
    Level 6  
    produkcja dokładnie 14.04.2007

    Poratujcie schematem - z góry dziękuję.
  • #20
    GoroMaster1978
    Level 6  
    Dzięki za schemat.
    W weekend pogrzebię w aucie i dam znac czy do czegoś doszedłem.
  • #21
    GoroMaster1978
    Level 6  
    Witam
    Zapomniałem o temacie. Ale po czasie wyszło, że to wina żarówki stop w tylnej lampie i to ona dawała zwarcie.
    Może się ta informacja komuś przyda.

    Temat uważam za zamknięty

    Pozdrawiam Wszystkich
  • #22
    GoroMaster1978
    Level 6  
    Witam
    Zapomniałem o temacie. Ale po czasie wyszło, że to wina żarówki stop w tylnej lampie i to ona dawała zwarcie.
    Może się ta informacja komuś przyda.

    Temat uważam za zamknięty

    Pozdrawiam Wszystkich

    Dodano po 1 [minuty]:

    Przypadkiem. żarówke stop musiałem wymienić i od roku wszystko hula i nie ma cyrków
    Pozdrawiam