Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Renault Ares brak półbiegów - usterka elektryczna

20 Kwi 2019 17:43 306 14
  • Poziom 3  
    Witam,
    Ostatnio podczas transportu ciągnikiem Ares 550 RZ znikły wszystkie niższe półbiegi (1,2,3), teraz cały czas działa tylko na najwyższym mimo zmiany potwierdzonej na kontrolkach obok obrotomierza, zostały sprawdzone elektrozawory sterowania półbiegami znajdujące się za prawymi schodami i nie ma na nich napięcia podczas wszelkich zmian.
    Z góry dziękuję za odpowiedzi
  • Poziom 3  
    Z ciśnieniem może być coś nie tak bo jak obroty spadną tak na 700 obrotów to zapala się czerwona kontrolka od ciśnienia, a do sprawdzenia można by te czujniki odpiąć lub zmostkować i czujnik ciśnienia znajduje się w okolicy filtrów ?
  • Poziom 10  
    Czujnik jest 2pin, po prawej stronie bliżej zwolnicy tylnej. Zmostkuj na próbe. Masz rewers elektro czy mechaniczny?
  • Poziom 3  
    Rewers jest elektrohydrauliczny i zaczął działać mniej płynnie, sprawdzę i dam znać
  • Poziom 3  
    Zmostkowanie do masy czujnika ciśnienia skrzyni (również sprawdzałem na samym odpiętym przewodzie) nic nie dało. Połówki działają tylko jak na nie poda się bezpośrednio napięcie. Od jakiegoś czasu (już dawno) miga co ileś sekund kontrolka akumulatora z strzałką (ta pomarańczowa obok świec źarowych).
  • Poziom 10  
    Dobra, a kontrolki na panelu od połówek, typu 1/2/3/4/żółw/zając zapalają się po przekręceniu stacyjki i wciśnięciu sprzęgła?
  • Poziom 3  
    Ładowanie jest dobre +/- 14v cały czas mierzone w kabinie, sprawdzałem przyłącza komputera wszystkie przewody ładne kostki czyste, masa jest obok przykręcona jest ok, nie wiem na których pinach powinno być napięcie, czujnik sprzęgła pomierzę w wolnej chwili ale może podawać zły sygnał (po kilku startach ze sprzęgła wyje alarm i wyłącza rewers) i nie rusza tak płynnie jak przełączenie samą dźwignią, dzisiaj rano umyliśmy skrzynie i ukazał się odpięty czujnik zapełnienia filtra oleju, po podpięciu kontrolka akumulatora z strzałką nie zapaliła się przez cały dzień.

    Kontrolki od połówek,żółw,zając działają teraz następująco po przekręceniu zapłonu odrazu pokazuje 4 i zając po chwili zmienia na półbieg który został niby ostatnio zostawiony, wciśnięcie sprzęgła nic nie zmienia tych kontrolek, kontrolki źółw/zając działają dobrze, co któreś wciśnięcie tego trzeciego guzika na dźwigni zmiany biegów (sprzęgło?) zaświecają się wszystkie kontrolki od połówek i nie zawsze mi ten przycisk działa.
  • Poziom 10  
    Czyli teoretycznie na panelu zmieniasz półbiegi, ale fizycznie nic się nie zmienia? Czy w czasie jazdy pomimo przyciskania guzików cały czas jest na 4 fizycznie i na panelu?
  • Poziom 3  
    Tak na panelu mogę zmieniać a skrzynia i tak cały czas jest na 4, czy zimny czy rozgrzany jest tak samo, podczas jazdy jest to samo panel działa a skrzynia na 4 cały czas. A przez zmieszany olej by mogło coś takiego się dziać bo było podpinane kilka maszyn niewiadomo z jakim olejem
  • Poziom 10  
    Myśle, że nie. Skoro zmienia się na panelu, a na wyjściach na cewki nic się nie zmienia, natomiast po podaniu prosto na cewki elektrozawory działają to obstawiam sterownik. Rozkręć osłone pod tylną szybą i sprawdź jaki masz sterownik, czy ma 4 małe wtyczki i jedną dużą, czy od boku dwie wpinane(jedna czerwona).
  • Poziom 3  
    U mnie jest sterownik na dwie wtyczki z boku jedna czerwona druga czarna
  • Pomocny post
    Poziom 10  
    Proponuje od kogoś dla pewności podmienić od kogoś taki sam sterownik, jak będzie działać wszystko, to masz przyczyne usterki.
  • Poziom 3  
    Problemem okazały się zabrudzone cewki sterowania półbiegów, potrzebowały zbyt dużo prądu i napięcia pod obciążeniem nie było, sterownik nie był uszkodzony,
    Dziękuję kolegą za pomoc,
    Pozdrawiam