Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kymco agility 50 4t euro 4 - Blokada prędkości

21 Kwi 2019 17:06 7152 75
  • Poziom 3  
    Witam
    Czy orientuje się ktoś, czy jest możliwość odblokowania skutera z normą euro 4? Czy jedyna możliwość to wymiana wtrysku na gaźnik? Pytałem u kilku osób i z tego co usłyszałem to nie ma takiej możliwości. Jest jakiś sposób, żeby to obejść?
    Pozdrawiam
  • Poziom 35  
    Na gwarancji on jest?
  • Poziom 3  
    Tak, ale gwarancja nie jest brana pod uwagę.
  • Poziom 35  
    To powinni tam gdzie serwisujesz ściągnąć blokady.
  • Poziom 3  
    W przypadku normy euro 4 nie jest to takie proste, dlatego założyłem ten temat
  • Poziom 24  
    Najważniejsze pytanie gdzie ma blokady. Może mieć w napędzie i wtedy bez problemu zdejmiesz, zdarzyło mi sie że był blokowany na przepustnicy i tez zdjcie bez problemu ostatecznosć to moduł zablkowany wiec trzeba sprawdzić gdzie ma blokady
  • Poziom 3  
    Czy ktoś w ogóle zapoznał się z tematem euro 4? To nie jest takie proste. Jest elektryczny gaźnik, sonda lambda, w serwisie usłyszałem że nie ma modułu tylko elektryka
  • Poziom 24  
    kolego słyszysz co ty mówisz jak zwał tak zwał ale jesli masz sąde lambda to musisz mieć sterownik lub inaczej moduł coś musi sterować dawka paliwa i zapłonem wiec tu może byc zblokowany lub jak pisałem może być zblokowany na napedzie i norma euro 4 nie będzie miała nic do tego. Poza tym
    tym jak sądze masz od manetki linke gazu inie ważne czy to gaźnik czy wtrysk otwierasz ja mechanicznie wiec może ona byc mechanicznie zablokowana nie wiadomo jak skośnoocy to rozwiązali. Powiedz jaka masz max predkośc i czy czuć odcinanie obrotów przerywanie czy po prostu dalej nie jedzie i trzeba zajrzeć do napedu czy nie ma blokady
  • Poziom 3  
    Dzwoniłem do serwisu, mówili że euro 4 nie można odblokować, mechanik również rozłożył ręce nad tym problem. Blokuje go przy 55km/h, max obroty i koniec.
    https://www.jednoslad.pl/forums/topic/50ccm-euro-4-zmiany/
    Tutaj można poczytać coś na ten temat. Ogólnie w internecie brak informacji na temat rozwiązania problemu z blokada.
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    Jeśli mnie pamięć nie myli motorower to pojad 49 cm i max predkosci 45 km z tego co sie orientuje to chinole miały blokade do 45 jeśli jechały powyżej to znaczy ze takowej blokady nie maja. Ile ty chciał byś jechać ? Ja proponuje pobawić się napędem i smiało 10 km można zyskać niewielkim kosztem. Poza tym czy ktoś rozbierał ten twój gaźnik elektryczny bo to zwykłygaźnik z dołożonym sterowaniem dawki trzeb zajrzeć pod membrane czy nie ma blokady od przepustnicy podciśnieniowej
  • Poziom 2  
    Mam ten sam problem Romet rxl 4 patrzyłem w gaźniku jest tam jakaś niby srubka ale czy wyjęcie jej by coś dało to nie wiem boję się żeby się coś nie popsuło nie znam się na tym a co masz na myśli pobawić się napędem? Pomóżcie... Mój raz max idzie 53 raz 55 raz 52 zależy jak mu się chce i zmula go siepie nim
  • Poziom 2  
    Tak samo u mnie, Zipp Eagle 0.1, mechanik w salonie z którego był zakupiony skuter zdjął blokady mechaniczne tzn. napęd + gaźnik elektroniczny (blokada otwarcia przepustnicy). Skuter zaczął jeździć 55km/h przez około 100km i znów zaczął zwalniać (odcinanie obrotów), teraz znów max. nawet z górki to 43km/h na co przy ponownej wizycie mechanik już rozłożył ręce.

    Kontaktowałem się z kilkoma punktami na Śląsku i wszędzie otrzymałem tę samą odpowiedź tj. nie rozwikłano na dzień dzisiejszy jeszcze zagadki blokad w motorowerach z normą EURO4, a i producenci nie chwalą się jak to obejść.
    Na 99% jest to moduł który zbiera informacje z czujników i przekazuje je dalej dostosowując skład mieszanki do wytyczonych norm (więc zdjęcie blokad mechanicznych nie wiele da albo i nic przez kontrolę spalin) ale takowego odblokowanego jeszcze na rynku nie ma. Dodam jeszcze, że były testy z wypinaniem poszczególnych czujników i nie dawało to żadnego rezultatu.

    Prawdopodobnie zostaje nam tylko czekać :/
  • Poziom 24  
    Bo żadne odpinanie wtyczek nie spowoduje odblokowania , trzeba by sie pobawić jeszcze z modułami od innego gy6 cudów nie ma to nie technologia nasa . Wtrysku tu nie ma wiec jeśli jes odcinka obrotów trzeba pobawić sie w podmianke modułu potem jeśli nie będzie odcinało obrotów zając sie ewentualnie gaźnikiem
  • Poziom 2  
    Na Dolnym Śląsku sprzedają już skutery odblokowanie z normą euro 4 dzwoniłem pytałem mechanik powiedział że pół dnia trzeba posiedziec żeby go odblokować dokładnie w Dzierżeniowie jak bym mieszkał bliżej to bym go dał i by mi odblokowal.... Natomiast ja tam gdzie kupiłem też nic z tego ale gość dzwonił do Rometa i tam mu powiedzieli że musi być inny sterownik ale takiego jeszcze nie ma haha i że tam nie ma modułu tylko właśnie sterownik więc czeski film

    Dodano po 5 [minuty]:

    Kymco agility 50 4t euro 4 - Blokada prędkości

    Dodano po 39 [minuty]:

    Hanys111 a jak ci zdejmowal blokadę przepustnicy jak ponoć takowej nie ma? Jest w gaźniku tylko sprężynka i na samym spodzie takie jak by śmigiełko... To trzeba go wyciągnąć.....?.....?
  • Poziom 24  
    Ludzi zastanówcie sie co piszecie, moduł to co innego niż sterownik ? Nazwa czy to moduł czy sterownik czy komputer o tylko nazwa . Blokada na gaźniku najcześciej to mechaniczna blokada typu śrubka tub tulejka która blokuje pełne otwarcie przepustnicy podciśnieniowej bardzo ławo o sprawdzić palcem otwieramy przepustnice jeśli otworzy sie do końca blokady nie ma. Blokada modułu sterownika czy tam komputera najczęsciej w chinolach 2 rodzaje umieszczony przy pasku czujnik obrotów odcinający wyzsze obroty lub sam moduł który zlicza obroty z czujnika wału i tez ucina obroty. Musieli byście zobaczyć jakie macie w tych sprzetach moduły zdjęcie wysłać z tego co sie orientuje powinien byc moduł dellorto ale moge się mylić
  • Pomocny post
    Poziom 7  
    Witam. Miałem ten sam problem ze skuterem torq formax. Po głębszych oględzinach tego cuda i trzech papierosach później. Spokojnie lata na oryginalnych częściach do 60km/h z moim 100kg zadkiem. Fakt pod górkę brakuje mocy, ale cylinder 70 pewnie rozwiąże ten problem.
    Panowie niepotrzebnie walczycie z tym ustrojstwem, zacznijcie współpracować z tym.
    Nakopałem się w necie za rozwiązaniem tego problemu i stwierdziłem że prędzej sam znajdę odpowiedź.
    Moduł odblokowany znalazłem na włoskich stronach za 160 euro, interfejs diagnostyczny jest do zdobycia za 110 euro. Więc temat odpuściłem.
    I tu się wkradła mentalność polaczka: Co??? Ja nie dam rady??! Potrzymaj mi piwo.
    Jako że z elektroniki jestem ciemny jak tabaka w rogu, temat rozwiązałem mechanicznie.
    Zauważyłem że dzwon sprzęgła podaje 3 sygnały na jeden pełny obrót, ale to już pewnie wiecie.
    Odpięcie tego czujnika też nic nie daje i to też już wiecie.
    A ja wymieniłem dzwon sprzęgła na taki ze starszego chinola, w którym jest jeden sygnał na jeden obrót wałka.
    Obniżenie ilości sygnałów o 66% spowodowało nie uruchamianie się blokady, nie robi dyskoteki na liczniku.
    Blokada jest nadal obecna w skuterze, ale silnik jest za słaby żeby ją uruchomić (szacunkowa prędkość włączenia blokady ok 130km/h).
    Oryginalna elektronika i gaźnik pracują całkiem fajnie, więc nie widzę powodu żeby to wymieniać lub wywalać, nawet po wymianie cylindra na nowy większy.
  • Poziom 2  
    W swoim torq vivo poradziłem sobie bez wymiany dekla, wyciąłem z niego szlifierką 2 czujki.
  • Poziom 7  
    Owszem zgadzam się ze to też jest rozwiązanie, ale tylko doraźne. Rozważony dzwon uszkodzi łożysko wałka. Znalazłem na allegro odpowiednie sprzęgło 100zł z przesyłką.
  • Poziom 2  
    Link do sprzęgła możesz podać.
    Szukałem takiego sprzęgła ale nie znalazłem.
  • Poziom 4  
    Witam wszystkich
    Co prawda nie posiadam skutera Kymco Agility ale też chciałbym dołączyć się do tematu i jednocześnie prosić o pomoc.
    Skuter jaki posiadam to typowy chińczyk a dokładnie Romet RXL 50 4t euro 4. Jak każdy skuterze tak i mój posiada blokadę prędkości do 45 km na godzinę. Z tego co zauważyłem u mnie podobnie jak u kolegi ZAMOTANY blokada jest realizowana poprzez impulsator który podaje sygnał do modułu dellorto 17289. Odpięcie kabelka nic nie daje bo wtedy skuter w ogóle nie chce jechać, a zdjąć pokrywę żeby wymienić dzwon nie mogę bo są blokady ( nietypowe śruby ) stąd moje pytanie. Czy nie dało by się stworzyć jakiegoś prostego układu elektronicznego który przepuszczałby co drugi impuls. Gwarancji stracić nie chce a z lutownicą jakoś sobie radze, proszę o schemat. Dziękuje
  • Poziom 3  
    Długo zastanawiałem się czemu projektanci poniekąd ludzie wykształceni z dużą wiedzą zadali sobie tyle trudu i energii na zamontowanie tych wszystkich czujników elektronicznych blokujących prędkość ile więcej warte były by ich wysiłki gdyby te czujniki pozamieniali na pulpicie zegarach typu poziom i temperatura oleju ciśnienie powietrza w oponach poziom naładowania akumulatora itd.... wydali mnóstwo pieniędzy na cos mało istotnego stosowanie mechanicznych blokad wystarczyło by bo ktoś kto postanowi jezdzic szybciej na motorowere niż 45km i tak dopnie swego prawda?
  • Poziom 23  
    Zamotany napisał:
    Witam. Miałem ten sam problem ze skuterem torq formax. Po głębszych oględzinach tego cuda i trzech papierosach później. Spokojnie lata na oryginalnych częściach do 60km/h z moim 100kg zadkiem. Fakt pod górkę brakuje mocy, ale cylinder 70 pewnie rozwiąże ten problem.
    Panowie niepotrzebnie walczycie z tym ustrojstwem, zacznijcie współpracować z tym.
    Nakopałem się w necie za rozwiązaniem tego problemu i stwierdziłem że prędzej sam znajdę odpowiedź.
    Moduł odblokowany znalazłem na włoskich stronach za 160 euro, interfejs diagnostyczny jest do zdobycia za 110 euro. Więc temat odpuściłem.
    I tu się wkradła mentalność polaczka: Co??? Ja nie dam rady??! Potrzymaj mi piwo.
    Jako że z elektroniki jestem ciemny jak tabaka w rogu, temat rozwiązałem mechanicznie.
    Zauważyłem że dzwon sprzęgła podaje 3 sygnały na jeden pełny obrót, ale to już pewnie wiecie.
    Odpięcie tego czujnika też nic nie daje i to też już wiecie.
    A ja wymieniłem dzwon sprzęgła na taki ze starszego chinola, w którym jest jeden sygnał na jeden obrót wałka.
    Obniżenie ilości sygnałów o 66% spowodowało nie uruchamianie się blokady, nie robi dyskoteki na liczniku.
    Blokada jest nadal obecna w skuterze, ale silnik jest za słaby żeby ją uruchomić (szacunkowa prędkość włączenia blokady ok 130km/h).
    Oryginalna elektronika i gaźnik pracują całkiem fajnie, więc nie widzę powodu żeby to wymieniać lub wywalać, nawet po wymianie cylindra na nowy większy.


    To jest pewna informacja ? kupiłem sobie kilka dni temu bartona falcon też z normą euro 4 , silniki te same bo z papierów wynika że to LJ139QMB-2 , trochę mnie rozczarowały osiągi i trzeba by coś z tym zrobić gwarancją się nie interesuję więc chętnie bym to sprzęgło kupił i następny etap lub w jednym czasie wymiana na cylinder i głowicę tzw 80-kę czyli 72cm3 jak dobrze myślę , to pierwszy skuter od 30 ponad lat.
  • Poziom 9  
    Witam
    Może nie ten temat ale może ktoś pomoże.
    Poszukuję kodów błędów bo zaświeciła mi się kontrolka silnika i mruga sześć razy. Skuter wtedy przechodzi w tryb awaryjny i jedzie tylko 20 km/h. Za pomoc z góry dziękuję.
  • Poziom 23  
    O krystyno w skuterkach takie durnoty też wymyślają ? czarno to widzę , jednym słowem jak mi takie cos by wyskoczyło (mam euro4) to wymieniam wszystkie bebechy na stary typ .
  • Poziom 9  
    Jeżeli masz sterownik dellorto (czyli moduł) to niestety masz takie cuda
  • Poziom 23  
    Zima i skuterki w garażach ale to nie powód aby nie dyskutować o tych blokadach , dalej nie wiem jak się do tego dobrać , na jednym z forum gościu się ogłaszał że za 250zł przeprogramuje sterownik czy tam moduł jak zwał tak zwał ale go zbanowali i cisza , jak jeden bystrzejszy się znajdzie to od razu ban prawie jak za komuny ,wywalili bo był mądrzejszy .
  • Poziom 4  
    Czy w euro 4 po założeniu odblokowanego modułu Dellorto i zmiany cylindra na 65cc. Jest potrzebne jeszcze jakieś oprogramowanie serwisowe do redulacju, gaźnik itp.
  • Poziom 23  
    Cylinder bym od razu walnął na tz 80-ke czyli 72cm3 co do gaźnika to nie wiem ale coś mi mówi że nie kupisz tzw modułu odblokowanego do euro 4 chyba że się mylę , te tzw odblokowane moduły to chyba do starszych typów są , sam mam chęć z tym coś zrobić ale nikt w naszym kraju nie wie o co z tym chodzi .