Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Brak dobrych warunków do nagrywania materiału audio(podcasty/audiobooki)

23 Kwi 2019 12:51 384 25
  • Poziom 4  
    Witam, jestem absolutnie początkującym amatorem, który chciałby zacząć samodzielnie nagrywać dźwięk i w miarę możliwości poddawać go podstawowej obróbce w programie Audacity i już na samym starcie zmagam się z pewnym podstawowym problemem sabotującym moją chęć do nagrywania podcastów/audiobooków. Otóż jedynym właściwie miejscem, gdzie mogę nagrywać swoje projekty jest pokój wielkości 3 na 4 metry, z praktycznie pustymi ścianami, dodatkowo z panelami na podłodze, co sprawia, że nawet zwykła rozmowa w tym pomieszczeniu wydaje się być rozmową jak w pustym dopiero co pomalowanym pokoju, gdzie dźwięk odbija się od ścian jak szalony. Zaplanowałem zakup cyfrowego rejestratora Zoom H2N z gąbką akustyczną na mikrofon, a dzięki temu, że ten model ma możliwości kontrolowania mikrofonów, które – teoretycznie - przy odpowiednich ustawieniach powinny zbierać dźwięki tylko z kierunku z którego dochodzą moje słowa, a nie tylko w zakresie 360 stopni, jak to ma miejsce przy zwykłych mikrofonach(o ile dobrze mi się wydaje), co w jakiś sposób zniweluje chociaż trochę te niekorzystne warunki a dodatkowo dokupiłbym półkolistą kabinę wygłuszająca, montowaną za mikrofonem, dla jeszcze lepszej ochrony przed „pogłosem” odbitych dźwięków od ścian, chociaż muszę przyznać, ze widziałem youtuberów mówiących na żywo do mikrofonu przy łysych ścianach i bez żadnych ekranów i nie brzmiało to wcale źle, nie słychać było „pogłosów” odbitego od ścian dźwięku...