Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wymiana instalacji alu na miedź - wielka płyta

MN_87 23 Apr 2019 15:07 1452 23
    MN_87
    Level 3  
    Witam
    Jestem kompletnym laikiem dlatego mam nadzieję, że pomożecie. W lipcu będę wymieniał (oczywiście nie ja tylko elektryk), starą instalację alu na nową miedzianą. Blok wielka płyta z lat 70-tych. Instalacja wygląda tak, że przyłącze jest miedziane bo wymieniano piony i mam dwie "eski" w "rodzielnicy". 10 i 16A. Instalacja stara więc robiąc remont pierwsze o czym pomyślałem to wymiana całości na nową. Rodzą się pytania. Będę mieszkał w tym mieszkaniu podczas remontu i teraz pytanie brzmi - czy podczas samego procesu wymiany, bruzdowanie itp będę mógł korzystać z lodówki i światła? Rozumiem, że urządzenia będą podłączone do starej instalacji i ona zostanie odłączona dopiero na samym końcu prac?
    Ile może trwać taka praca? będzie jedna osoba to robić, mieszkanie 36 metrów. Dwa pokoje. Podobno w pokoju chce puścić kable w podłodze przy ścianach. 7 obwodów wystarczy? Dodam, że zmywarki i mikrofali nie będę miał. Tylko piekarnik, lodówka i pralka to największe obciążenia w mieszkaniu. Dla nich osobne obwody. Myślałem o gniazdkach na dwa pokoje jako jeden osobny obwód i oświetlenie osobny. Gniazdko robocze jedno w kuchni nad blatem. Skoro mam przyłącze miedziane to rozumiem, że prace wykonuje tylko w mieszkaniu i nic przy liczniku nie muszę grzebać? Będzie jednofazowa instalacja tak jak mam teraz. Nie chcę mieć indukcji. Czy da się wypracować jakiś schemat by kuć jak najmniej?
    dziękuję za pomoc
    inka32
    Level 2  
    A Twój elektryk co powiedział?
    r103
    Level 30  
    W wielkiej płycie nie za bardzo można /ani wolno kuć bruzdy w ścianach i stropach...