Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kompresor olejowy nie pompuje, przepuszcza zawór przy wyłączniku przy manometrze

23 Kwi 2019 17:52 747 28
  • Poziom 11  
    Cześć.
    Słowem wstępu... otrzymałem kompresor olejowy firmy Specair HL275/50 określony mianem "niesprawny po zalaniu piwnicy". Okazało się, że wstępnie nie jest źle, bo do uruchomienia wystarczył nowy kondensator rozruchowy oraz zwarcie na krótko wyłącznika nadprądowego "KUOYUH 88 series 6A" (amperomierz wsadzony w szereg pokazuje 1-3mA). Problemem jest jak się okazało jeszcze zawór w zaznaczonym miejscu na zdjęciu oraz sam zawór.
    Pytanie jak ten zawór się fachowo nazywa, bo nie mogę znaleźć w sieci?

    Wiem, że całą tę część z manometrami dostanę za 50zł ale może da się sam zaworek wymienić. I druga sprawa, to że od silnika idzie do tego zaworka rurka aluminiowa i jak kompresor pompuje to przez ten nie trzymający zawór idzie powietrze z olejem. Oleju w wizjerze jest do połowy. Ile oleju powinno być i czy mógłby ktoś mi wyjaśnić jaka jest rola oleju (domyślam się, że chłodzenie) i czemu tym zaworkiem też leci ten olej w formie lekkiej pary? Czy on tam się prawidłowo znajduje, czy gdzieś coś przy samym silniku jest nieszczelne?
    Kompresor olejowy nie pompuje, przepuszcza zawór przy wyłączniku przy manometrze Kompresor olejowy nie pompuje, przepuszcza zawór przy wyłączniku przy manometrze
  • MetalworkMetalwork
  • Pomocny post
    Moderator HydePark/Samochody
    Ten zaworek to tzw. odprężnik. Po napompowaniu, jak presostat wyłączy silnik, to naciska zawór aby spuścić ciśnienie między kompresorem a zaworem zwrotnym na butli. Ułatwia to rozruch silnika jeśli w butli jest ciśnienie.

    Presostat działa?
    Pieraś napisał:
    Oleju w wizjerze jest do połowy.

    I tak jest dobrze.
  • Pomocny post
    Poziom 37  
    Olej smaruje układ korbowotłokowy i chłodzi sprężarkę, powinno go być do połowy oczka. Ten zaworek jest odpowiedzialny za odprężenie sprężarki co ułatwia jej ponowny rozruch po napełnieniu butli.
    Jeśli olej wraz z powietrzem leci przewodem na butle i jest go dość znaczna ilość to wskazuje to na zużytą już sprężarkę a dokładnie tłok, pierścienie, cylinder.
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 11  
    Jak nacisnę guzik to wyłącza ale dopóki przez odprężnik ucieka powietrze (zardzewiały środek) to nie wiem, bo udało mi się dobić do 4bara. Jak wymienię to, to kolejny etap właśnie sprawdzenie, czy rozłącza no i na dłużej wtedy będę mógł amperomierz podpiąć. Docelowo ten wyłącznik naprądowy też kupię.

    Dodano po 1 [minuty]:

    bearq napisał:
    Olej smaruje układ korbowotłokowy i chłodzi sprężarkę, powinno go być do połowy oczka. Ten zaworek jest odpowiedzialny za odprężenie sprężarki co ułatwia jej ponowny rozruch po napełnieniu butli.
    Jeśli olej wraz z powietrzem leci przewodem na butle i jest go dość znaczna ilość to wskazuje to na zużytą już sprężarkę a dokładnie tłok, pierścienie, cylinder.


    Tym olejem pluje jakby, nie leje się ciurkiem.
    Dzięki za wyjaśnienia, poszukam w sieci jezzcze raz "odprężnika". Z tym hasłem powinno być łatwiej.
  • Moderator HydePark/Samochody
    Pieraś napisał:
    poszukam w sieci jezzcze raz "odprężnika"

    Może być trudno dostać. Presostat kupisz, np. ; https://sklep-pneumatyczny.pl/wylaczniki-cisn...snieniowy-condor-mdr-1-11-230-v-do-40-kw.html

    Pieraś napisał:
    zwarcie na krótko wyłącznika nadprądowego "KUOYUH 88 series 6A"

    W większości presostatów termik ( nadprądowy ) jest wbudowany, i umożliwia w pewnym zakresie regulację.
  • Poziom 11  
    Amperaż będzie ok, bo ten na silnik 4.5KM, mój ma 2.2KM
  • Poziom 11  
    To sprecyzuj bo nie rozumiem. Chodzi Ci, o to że zabezpieczenie może mieć w środku nadprądowe i może być zbyt duży margines, tj. np. zabezpieczenie 10A zamiast jak u mnie 6?
  • Moderator HydePark/Samochody
    Pieraś napisał:
    zabezpieczenie może mieć w środku nadprądowe

    Na pewno ma, i musi być ustawione odpowiednio do prądu pobieranego przez silnik. W za dużym może zabraknąć regulacji.
    Takie presostaty, to cztery w jednym. Włącznik, termik, presostat, odprężnik. Prawidłowo ustawiony termik zabezpieczy silnik przed przeciążeniem i spaleniem.
  • Poziom 12  
    Sprawdź zawór zwrotny na zbiorniku. Jak jest uszkodzony to powietrze ze zbiornika będzie uciekało przez ten zaworek przy presostacie i ten presostat nie zadziała. Odkręć nakrętkę na zaworze zwrotnym i sprawdź sprężynkę czy jest cała i taki grzybek z tworzywa pod tą sprężynką. Jeżeli grzybek jest uszkodzony to wymień zawór na nowy. Wymiana presostatu może nie być konieczna.
  • Moderator HydePark/Samochody
    grzegorzg7 napisał:
    Sprawdź zawór zwrotny na zbiorniku. Jak jest uszkodzony to powietrze ze zbiornika będzie uciekało przez ten zaworek przy presostacie i ten presostat nie zadziała. Odkręć nakrętkę na zaworze zwrotnym i sprawdź sprężynkę czy jest cała i taki grzybek z tworzywa pod tą sprężynką. Jeżeli grzybek jest uszkodzony to wymień zawór na nowy. Wymiana presostatu może nie być konieczna.

    Potwierdzam, taka możliwość też istnieje.
  • Poziom 11  
    Ok sprawdzę. Bo na noc zostawiony z napompowanym 4 bar, to dziś nie było już nic.

    Dla pewności... presostat to ta pucha z guzikiem do której wchodzi ten zaworek odprężnika prawda?

    Pytam, bo u mnie presostat zakładam, że jest ok ale zakup będzie konieczny z powodu odprężnika, który nie trzyma, a znaleźć w sieci nie udało mi się.

    Silnik jest 1.5kW, więc wypada max 6.5A, stąd naprądowy był 6A. Jak będę kupował preso to upewnie się co do prądu.

    Bardzo Wam dziękuję za żwawe i pomocne informacje 👍

    Dodano po 34 [minuty]:

    Jak na złość te presostaty są na 4KM silniki, czyli ich zabezpieczenie będzie większe.

    Zerknijcie proszę na ten kabel z tym czerownym kółkiem co zaznaczyłem (pierwszy jakby od przodu zdjęcia) - z niego wychodzą dwa przewody, które właśnie idą do wyłącznika nadprądowego. Nie załatwi to tematu nawet gdybym wziął preso z wiekszym swoim zabezpieczeniem? Pytanie tylko jak tam będą podłączenia wewn. pod obudową.
  • Poziom 37  
    Pieraś napisał:
    Dla pewności... presostat to ta pucha z guzikiem do której wchodzi ten zaworek odprężnika prawda?

    Tak
    Pieraś napisał:
    Jak na złość te presostaty są na 4KM silniki, czyli ich zabezpieczenie będzie większe.

    Kolego nie patrz na jakieś KM bo to jakiś twór chińskich inżynierów powielany przez sprzedawców, dla Ciebie ważny jest prąd znamionowy silnika. Presostat to inaczej stycznik który jest sterowany ciśnieniem. Presostat nie ma żadnego "swojego" zabezpieczenia (a na pewno nie te tanie) tylko jego styki dostosowane są do współpracy z silnikami do maksymalnego znamionowego prądu X zależnie od modelu presostatu.
    Pierwszy lepszy presostat z popularnego serwisu za 20zł ma maksymalny prąd obciążenia 20A, twój silnik ma 6.5A więc 3 razy mniej niż potrafi wytrzymać ten presostat.
    Za zabezpieczenie silnika służy wyłącznik silnikowy czy co tam masz dodatkowo założone.
  • Poziom 11  
    Panowie dałem ciała. Wracając zegar ułamała się ściana gwintu. Nie sądziłem, że to takie słabe. Czym to uszczelnić? Dawałem te cienką taśmę co do wody się daje ale grubiej nawijałem bo za lekko się wkręcało.Kompresor olejowy nie pompuje, przepuszcza zawór przy wyłączniku przy manometrze

    Dodano po 6 [minuty]:

    Żeby się nie kopnąć, to zamowiłem twraz preso z zegarami i trójnikiem, bo 29zl sam trójnik. Ale i tak napiszcie odp. bym wiedział co na gwint.
  • Poziom 37  
    Raczej nic z tym nie zrobisz. Niemalże wyrwany cały gwint, a tam panuje dość spore ciśnienie. Daj sobie z tym spokój i wyrzuć.
  • Poziom 11  
    To wyrzucam, ja pytam czym uszczelnić gwint, gdy wkręcam jeden element w drugi, ro na złom idzie.
  • Poziom 37  
    Pasta do uszczelniania gwintów albo teflon spokojnie zda egzamin
  • Poziom 11  
    Ok, kupię i to użyje. Bałem się, że jak za cienko dałem tej taśmy białej do rur, to że jak za lekko idzie wkręcanie to bedzie puszczać no i klops. Nie sądziłem, że to takie słabe
  • Poziom 21  
    Pieraś napisał:
    jak za lekko idzie wkręcanie to bedzie puszczać no i klops. Nie sądziłem, że to takie słabe

    Skręcając na taśmę teflonową rzeczywiście może się wydawać iż lekko znaczy nieszczelnie. Trzeba wtedy dodać 2 zwoje taśmy i OK (tylko 2).
    Po prostu lekko przedobrzyłeś a te chińskie łączniki to tzw. (przepraszam) gównostop, co ledwo aluminium widział i jest bardzo słabe - KASA
  • Poziom 11  
    Jak nie urok to wiadomo co :(
    Mam problem z rurką odprężnika. Pewnie dlatego, że trochę inna końcówka jest na zaworze zwrotnym. Czy dobrze mam tą mosiężną tulejkę nałożoną, czy ma być odwrotnie. Wydaje mi się, że ta rurka lekko była wcześniej rozklepana ale bardzo słabo. Tu w zestawie była do nakrętki co prawda odprężnika ta tulejka ale przy odprężniku jej nie trzeba, bo tam jest kołnierz do dociśnięcia. Kompresor olejowy nie pompuje, przepuszcza zawór przy wyłączniku przy manometrze

    Dodano po 3 [minuty]:

    Tymczasowo rozklepałem końcówkę przewodu i skręciłem. Docelowo kupię rurkę lub mając końcówki podjadę do mojego mechanika by mi dorobil te 20 cm miedzianego.

    Dodano po 47 [minuty]:

    Kompresor naprawiony.
    Zamówiłem wyłącznik naprądowy z alliexpress.
    Byłbym wdzięczny za wytłumaczenie mi, gdzie w silniku "spięte" są od niego te dwa przewody, który rozwiera wyłącznik. To jest na obwodzie "-", czy gdzieś spięte na uzwojeniu? Pytam, bo raz tam w szereg dałem miernik i prąd w zasadzie 0,01-0,03 pokazywałoae też 0,00 (najtańszy multimetr).
  • Poziom 37  
    Kolego nie ma w sieci "+" czy też "-". Wyłącznik montujesz na przewodzie fazowym.
  • Poziom 11  
    Dobrze jest faza i zero, niech Ci będzie.
    Gdyby to był fazowy to by miernik coś pokazał... no chyba że tato ma walniety amperomierz w multimetrze. Spróbuję swoim.
  • Moderator HydePark/Samochody
    Pieraś napisał:
    Gdyby to był fazowy to by miernik coś pokazał

    Jeśli sprawdzałeś pod napięciem to chyba na pewno
    Pieraś napisał:
    ma walniety amperomierz w multimetrze


    Pieraś napisał:
    gdzie w silniku "spięte" są od niego te dwa przewody, który rozwiera wyłącznik

    W silniku nigdzie. Wyłącznik nadprądowy jest szeregowo w zasilaniu silnika, i jest mu obojętne czy w fazie, czy w zerze. I tak zadziała.
  • Poziom 11  
    Rozumiem, jednakże wg mnie ze względu na ochronę przeciwporażeniową powinien być na fazie mimo, że nie jest to jego zadanie. Jutro podjadę do garażu z moim miernikiem i zmierzę.
  • Moderator HydePark/Samochody
    Pieraś napisał:
    jednakże wg mnie ze względu na ochronę przeciwporażeniową powinien być na fazie.

    Śmiesz twierdzić, że we wszystkich gniazdkach jednofazowych na świecie faza zawsze jest z tej samej strony i nie ma możliwości włożenia wtyczki odwrotnie( gniazdo podwójne)?
    Najważniejsze jest prawidłowe podłączenie przewodu PE w urządzeniu, oraz prawidłowo wykonana i sprawna instalacja te urządzenie zasilająca.
  • Poziom 11  
    Wiem, że nie zawsze jest tak samo i to jest problem, bo standard przy gniazdku z bolcem mógłby to wymuszać ale świata nie zmienię. Najważniejsze, że kompresor działa :) Teraz tylko pomiar, a w międzyczasie wyłącznik się wysyła do mnie.