Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Konica Minolta bizhub C454e - Maszyna nie przesyła skanów na e-mail, SMB, FTP.

24 Kwi 2019 00:01 243 6
  • Poziom 7  
    Witam Państwa.
    Po zeskanowaniu "oryginałów" statusy zadań są: "Oczekiwanie".
    Stan dostępnej pamięci odpowiednio zmniejszony ( tzn. w zależności od wykonanych skanów np. 98%, 91%).
    Przy przesyłaniu poprzez FTP sygnalizuje brak połączenia z hostem (komputer pod kontrolą Windows XP), na którym jest udostępniony katalog na dysku C lub D.
    Wszystkie ustawienia sieci są raczej poprawne (adres IPv4, maska podsieci, adres DNS i pomocniczy DNS, adres SMTP). Chyba, że się w tym względzie mylę. Bardzo możliwe, że nie mam wszystkich dobrych ustawień sieciowych, albo jest jakaś blokada/ograniczenie na zaporze ogniowej lub routerze/switche-u, albo nie znam odpowiedniego adresu powyższych. Czy jest narzędzie lub polecenie, którego efekt działania pozwoliłby na ustalenie odpowiednich adresów? Proszę o pomoc.
  • Pomocny post
    Specjalista - kserokopiarki
    Tak , uruchamiasz wiersz poleceń DOS (Uruchom , cmd) i w okienku które się pojawiło podajesz komendę ipconfig . Wtedy możesz odczytać wszystkie informacje o połączeniu sieciowym - IP , bramę , maskę itp.

    C.
  • Poziom 4  
    Zobacz czy masz włączony dysk w maszynie.
  • Poziom 7  
    Przemekt27 napisał:
    Zobacz czy masz włączony dysk w maszynie.

    Jak sprawdzić, czy dysk w maszynie jest włączony/wyłączony? Czy trzeba w tym celu przełączyć maszynę w tryb serwisowy? Jeśli jest taka konieczność to proszę o informacje, jak się "wchodzi" w tryb serwisowy oraz jak ewentualnie włączyć dysk i przeprowadzić inne pożyteczne i bezpieczne "operacje"?

    Dodano po 36 [minuty]:

    robertb73 napisał:
    Przemekt27 napisał:
    Zobacz czy masz włączony dysk w maszynie.

    Jak sprawdzić, czy dysk w maszynie jest włączony/wyłączony? Czy trzeba w tym celu przełączyć maszynę w tryb serwisowy? Jeśli jest taka konieczność to proszę o informacje, jak się "wchodzi" w tryb serwisowy oraz jak ewentualnie włączyć dysk i przeprowadzić inne pożyteczne i bezpieczne "operacje"?

    Logowanie na uprawnienia administratora poprzez http:// kończy się niepowodzeniem tzn poniższym komunikatem na stronie:
    Cannot perform service.[Sub Switch is OFF]

    Natomiast mogę zalogować się na administratora w maszynie (bezpośrednio z pulpiu sterowania).

    Podaję informacje uzyskane ze strony internetowej tej maszyny (zwykły user bez logowania się):
    TCP/IP ON
    SMTP ON
    POP OFF
    LDAP OFF
    IPP ON
    FTP TX ON
    FTP Server ON
    SNMP ON
    SMB Print OFF
    SMB TX ON
    SLP Enable
    LPD Enable
    WINS ON
    Bonjour OFF
    NetWare OFF
    AppleTalk OFF
    Network Information
    Type Ethernet10/100/1000BaseT
    Network Speed Auto (10M/100Mbps)
    MAC Address 00:20:6B:82:79:BA
    Host Name KM8279BA
    Print Server Name (Netware) KM8279BA
    Workgroup Name (SMB) WORKGROUP
    Printer Name (AppleTalk) KM8279BA
    Current Zone Name (AppleTalk) *
    Bonjour Name(Bonjour) KONICA MINOLTA bizhub C454e(82:79:BA)
    Page End
  • Specjalista - kserokopiarki
    Czy po wejściu w ustawienia administratora masz widoczne ustawienia sieciowe ? Wyglada mi to na sytuacje kiedy po zmianie adresu IP lub parametrów sieci ktoś wyłączył maszynę wtedy kiedy ona prosiła o nie wyłączanie jej ...

    C.
  • Poziom 7  
    Tak. Po wejściu w ustawienia administratora ustawienia sieciowe są widoczne.
  • Poziom 7  
    Maszynie został wgrany nowy firmware, przywrócono ustawienia fabryczne, następnie dokonano ustawień odpowiednich adresów. Aktualnie urządzenie przesyła skany w załącznikach do e-mail. Najważniejszy cel prac został osiągnięty. W planach jeszcze jest uruchomienie przesyłania plików z tego urządzenia poprzez FTP i/lub SMB, ale to już nie jest w obecnej sytuacji tak pilnie potrzebne. Pozdrawiam Wszystkich życząc powodzenia.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Problem z przesyłanie skanów przez e-mail rozwiązany głównie dzięki pracownikowi serwisu.