Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

audi a4 b7 - błędy airbaga po demontażu fotela kierowcy

edo112 24 Apr 2019 11:19 2085 14
  • #1
    edo112
    Level 5  
    Cześć,

    Kilka dni temu chcąc wymienić zapinkę pasa bezpieczeństwa, demontowałem siedzenie kierowcy. Po wstawieniu ich z powrotem wyskoczyły mi dwa błędy airbaga.

    Spotkaliście się z tego typu sytuacją? Dodam, że na potrzeby demontażu siedzenia nie odpinałem akumulatora - czy to może mieć związek?

    1. 00588 - Zapalnik Airbag; strona kierowcy (N95)

    2. 01587 - Zapalnik 2 Airbag; strona kierowcy (N250)

    Niestety po skasowaniu, wracają :/
  • #2
    leonov
    Level 42  
    edo112 wrote:
    Niestety po skasowaniu, wracają :/
    A nie powinny, czym to kasujesz ? Wtyczki wszystkie i dobrze wpięte ?
  • #3
    edo112
    Level 5  
    leonov wrote:
    A nie powinny, czym to kasujesz ? Wtyczki wszystkie i dobrze wpięte ?


    Cześć, kasuję w vcds. Tak, dobrze wpięte.
    Może stało się tak dlatego, że nie odpiąłem akumulatora do demontażu siedzenia?
  • #4
    leonov
    Level 42  
    edo112 wrote:
    Może stało się tak dlatego, że nie odpiąłem akumulatora
    Też nie powinno, chyba że był włączony zapłon.
  • #5
    edo112
    Level 5  
    leonov wrote:
    Też nie powinno, chyba że był włączony zapłon.


    Na bank nie był :/
  • #6
    ladamaniac
    Level 39  
    Taki efekt może dać słabo zapięta wtyczka w poduszkę. Rozbierz, posprawdzaj piny, czy nie pogięte, poskładaj powoli i sprawdź. Co pokazują parametry ? Rezystancja za wysoka, czy za niska ?
  • #7
    edo112
    Level 5  
    ladamaniac wrote:
    Co pokazują parametry ? Rezystancja za wysoka, czy za niska ?


    Wklejam całe info o błędach.
    Ok, postaram się któregoś dnia rozebrać i posprawdzać. Może przedmuchać styki sprężonym powietrzem?

    2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
    00588 - Zapalnik Airbag; strona kierowcy (N95)
    001 - Górna wartość skrajna przekroczona - MIL zapalona
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 11100001
    Priorytet błędu: 1
    Częstość błędu: 1
    Wew.licznik błędów: 255
    Wskaźnik czasu: 0

    01587 - Zapalnik 2 Airbag; strona kierowcy (N250)
    001 - Górna wartość skrajna przekroczona - MIL zapalona
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 11100001
    Priorytet błędu: 1
    Częstość błędu: 1
    Wew.licznik błędów: 255
    Wskaźnik czasu: 0
  • #8
    leonov
    Level 42  
    edo112 wrote:
    Może przedmuchać styki sprężonym powietrzem?
    To raczej nic nie da, są specjalne substancje w sprayu do czyszczenie elektrycznych końcówek.
  • #10
    matrixs
    Level 25  
    Jaka wersja VCDS? Te błędy nie powinny mieć związku z tym fotelem.
  • #11
    wacek.wacek
    Level 29  
    Prosta sprawa. Wejdź w parametry tych czujników i wciskaj i wyjmuj wtykę pod siedzeniem. Powinno być resistance to large przy wypiętej i przy zwarciu np resistance to small np. A może po prostu zrób jak większość elektryków. Obetnij wtyki i polutuj na stałe. Jeszcze jeden sposób to wpinaj we wtyke po stronie sterownika oporniki 2.2 ohma i patrz czy da sie kasować błędy. Testuj
  • #12
    Albertomek
    Level 19  
    Kolego. Błędy pochodzą od zapalników poduszki w kierownicy (airbag dwustopniowy). Problem dotyczy prawdopodobnie taśmy lub kostki (instalacji)
    Pozdrawiam
  • #14
    edo112
    Level 5  
    Albertomek wrote:
    Kolego. Błędy pochodzą od zapalników poduszki w kierownicy (airbag dwustopniowy). Problem dotyczy prawdopodobnie taśmy lub kostki (instalacji)
    Pozdrawiam


    Panowie, ale jesteście pewni, że tu problem leży w poduszce? Pamiętam, że jak demontowałem fotel, to się trochę trudziłem z odpięciem wtyczek, więc może coś się zruszyło?
    W necie są przykłady, że po wystąpieniu takich samych błędów, problemem były przewody nie poduszka.

    Lepiej dać do elektryka czy mechanika?

    Pozdrawiam,