Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf 4 1.6 APF - wysokie spalanie, falujące obroty, nie odpala na ciepłym silnik

24 Kwi 2019 12:07 147 1
  • Poziom 9  
    Witam,
    Zaczęło się od wysokiego spalania w zimę ok 15l/100 km. Mechanik stwierdził, że obie sondy są do wymiany przed i za katalizatorem. Wymienił, niby spalanie spadło do 12l ale nie wiem czy to nie zasługa wyższych temperatur na zewnątrz. Wydaję mi się, że powinno się kręcić w okolicach 10l, ale zaznaczam że samochód jest w automacie. Pal licho to spalanie, ale po wymianie sond, obroty zaczęły falować na niskich wartościach pomiędzy 600-1000, tylko i wyłącznie wtedy gdy mam bieg D i trzymam hamulec, gdy wrzucę na P to obroty przestają falować. Oprócz tego zdarza mu się nie odpalać na ciepłym silniku, na zimnym od strzała. Po chwili, po wyjęciu ze kluczyka ze stacyjki czasami odpali ale to rzadko. Zawsze odpala jak ostygnie. Zaznaczam, że przed wymianą sond problemu z falowaniem nie było, ale problem był z odpalaniem na ciepłym silniku. Myślałem, że to czujnik na wale ale mechanik twierdzi że na kompie nic mu nie pokazuje.... Dodam, że mam problem z zamkiem centralnym, żyje własnym życiem, może to problem z imobilaizerem, może nie odpala przez stacyjkę? Co do obrotów to może gdzieś powietrze się dostaje skoro przedtem nie było problemów?
  • Poziom 18  
    z wału jezeli obwód nie jest przerwany to nie bedzie błedu.
    poprostu w momecie wystąpienia ustrerki trzeba sprawidzic w parametrach rzeczywistych obroty silnika. ale dobrze kombinujesz. to jest mozliwe ze podczas nagrzania czujnik wariuje.
    co do falowania to wyczysc przepustnice zrób adaptacje. sprawdz czy nie ma nieszczelnosci w układzie dolotowym