Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nissan Murano Skrzynia CVT - Nie przyspiesza, brak ciśnienia w skrzyni biegów po

ART011 24 Apr 2019 21:03 6696 8
  • #1
    ART011
    Level 2  
    Witam,
    Posiadam Nissana Murano 2005r wersja z europy 3.5 benzyna z skrzynią CVT. Samochód jest po wymianie zaworu w pompie oleju oraz łańcucha cvt.Po naprawie zmierzyłem ciśnienie secondary pressure oraz primary pressure wszystko mieściło się w normie do czasu pierwszego wyjazdu przejechałem około 2-3km (skrzynia w miare prawidłowo pracowała 60km/h około 2000rpm) kiedy się zatrzymałem i wbiłem wsteczny bieg samochód nagle zaczął się toczyć do przodu i ciśnienie w skrzyni spadło do około 0.05 secondary pressure 0.03 primary pressure.Po wrzuceniu na N ciśnienie w miarę dodawania gazu rośnie tak do około 0.50 przy 2000rpm a nominalnie powinno mieć 0.3-0.9 na biegu jałowym.Dzisiaj była rozebrana mechatronika skrzyni jeden tłoczek był lekko nie na miejscu jednak to nie było przyczyną zmieniła się jedynie siła z jaka wrzuca się biegi (P,R,N,D) trochę większy opór jest poza tym wszystko wygląda ok elektrozawory także działają.
    Skrzynia wyrzuca błędy p0868 oraz sporadycznie p0746. Martwi mnie jeszcze sterowania na wyjściu sterownika skrzyni nr 1(Pressure control solenoidvalve A (Linepressure solenoid valve)oraz nr 2(Pressure control solenoid valve B (Secondary pressure solenoid valve) są nieprawidłowe napięcia (trzy razy wymieniałem już sterownik).Wie ktoś co może być uszkodzone?
  • Helpful post
    #2
    energetyk
    Level 12  
    Akurat tego auta nie naprawiałem ale z doświadczenia wiem że awarii ulegaja czujniki połozenia lub cisnienia,brak styku,zaśniedziałe styki,chyba ze sa pozłacane jak pendrivy.Co do cisnienia to jak byla rozbierana pompa to jest bardzo trudno złozyć tak aby nie zaciagała lewego powietrza.
  • Helpful post
    #3
    romuald-f
    A/T specialist
    Miałem podobną sytuację (zerwany łańcuch), skrzynka wyczyszczona, wymyta, bieżnie ładne więc nowy łańcuch. Po kilku kilometrach jazdy ta sama sytuacja. Też podmieniałem sterowanie i nic. Ponowny demontaż skrzyni i co, zacięty zawór w pompie oleju. Tylko raz mi się to zdarzyło.
    Ps. nowsze wersje nie mają tego zaworu. Nissan Murano Skrzynia CVT - Nie przyspiesza, brak ciśnienia w skrzyni biegów po
  • #4
    ART011
    Level 2  
    energetyk połączenia wszystkie wyczyszczone.Pompa była rozebrana ale wydawała się być szczelna ,dzisiaj będę jeszcze patrzył złącza jeszcze raz.
    romuald-f właśnie ten zawór wymieniałem myślę że nie jest zatarty z tego powodu że kiedy nacisnę gaz przy około 3.000rpm jest ciśnienie 0,80-0.90 także coś tam pompuje.Czy możliwe że to coś z elektroniką skrzyni ? może coś trzeba zaprogramować na nowo po takiej wymianie(zawór i łańcuch)?
  • #5
    energetyk
    Level 12  
    Oprócz poprzednich rzeczy,poszedł bym w stronę wyjaśnienia czy nie ma braku zezwolenia na pracę skrzyni z powodu niecałkowitego wyłączenia biegu wstecznego.Jeśli to auto ma duży przebieg zwłaszcza w mieście to wytarte wodziki nie daja skrajnego położenia i zostają w położeniu pośrednim.Wiele starych skrzyń tak sie blokuje
  • #6
    romuald-f
    A/T specialist
    ......... wytarte wodziki nie daja skrajnego położenia i zostają w położeniu pośrednim .........
    W skrzyni CVT nie ma wodzików. Nissan Murano Skrzynia CVT - Nie przyspiesza, brak ciśnienia w skrzyni biegów po
  • #7
    energetyk
    Level 12  
    Z pobieżnie przejrzanego schematu widać że nie ma wodzików,biegi przednie są prawdopodobnie napedzane na zasadzie torpeda w rowerze-bieg wyższy wyprzedza prędkością obrotowa niższy ,ale one muszą byc odseparowane kinetycznie ,hydraulicznie i elektrycznie od biegu wstecznego-prawdopodobnie jest to element-Rewers Planet.Niestety nie mam wiele czasu ,ale potrzeba poczytać jak ten element jest separowany.
  • #9
    energetyk
    Level 12  
    Panie Romualdzie ,to sa pozory że jest skrzynia prosta.Nawrotnik od wstecznego biegu powinien mieć czujniki położenia i blokadę i prawdopodobnie nie dają te elementy zezwolenia na podanie ciśnienia do obsługi siłowników .