Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

belsrus mtz 952.5 - common rail scr zgłasza błąd

3elektryk3 25 Apr 2019 12:35 2466 8
  • #1
    3elektryk3
    Level 11  
    Dzień dobry wszystkim. Mój mtz belarus 952.5 common raill scr zgłasza błąd 523470.
    ten błąd według serwisu to przyczyna powstania za dużego ciśnienia na listwie z winy takiej że mógł przyciąć się zawór regulacyjny ciśnienia i w celu zabezpieczenia układu za dużo razy otworzył się zawór spustowy.Błąd zgłasza cały czas nawet jak jest zgaszony silnik. a na odpalonym to ciśnienie wynosi 670 bar. Może ktoś miał taki problem lub wie jak usunąć ten błąd. Może rozbiorę ten zawór regulacyjny i go przejżę. Tylko nie wiem który to jest. Ma ktoś program do belarus spis błędów, schemat instalacjii, chodzi oczywiście o 952.5 scr. Nigdzie nic nie ma o tym wynalazku
  • #3
    User removed account
    Level 1  
  • #4
    3elektryk3
    Level 11  
    no jeśli włączę podgląd ciśnienia no to pokazuje ciśnienie w zakresie 540-640 bar to chyba dobrze. a może ma ktoś opis błędów lub wie ktoś jaki program do tego pasuje żeby przez obd się połączyć? cały czas mam błąd fail 11 no i działa wszystko a czasami jest fail 10 no i tryb awaryjny i się nie wkręca w obroty więc jak uruchomię ponownie traktor to zostaje fail 10. a ciekawe czy od deutz nie pasuje???

    Dodano po 5 [minuty]:

    https://www.youtube.com/watch?v=dGAEcb_l7b0
    mam taki sterownik i czy na końcu filmu to jet kasowanie błędzu z algorytmu 1+2+1..=25 czyli 2+5=7 i przez 7sek potem przytrzymać przycisk?? bo tak to zrosumiałem
  • #5
    darfur5
    Level 34  
    3elektryk3 wrote:
    .Błąd zgłasza cały czas nawet jak jest zgaszony silnik.
    Raczej przyczyną może być czujnik ciśnienia na listwie CR lub jego okablowanie.
  • #6
    3elektryk3
    Level 11  
    a czy miał ty ktoś wykaz błędów i jak je skasować??p[odobno texsa może pasować, ale czy jest wersja mobilna na pc??
  • #7
    3elektryk3
    Level 11  
    wal-ker wrote:
    Po rosyjsku jest dużo.W tym dziadostwie jest dziwny sterownik ,który sprawia mnóstwo problemow.Zawór pasuje od Valtry N.Ale po wymianie i tak raczej nie będzie chodził bo w tym sterowniku jest bank błędów,Pewnie jest pełny i trzeba go zresetować by ciągnik nie wchodził w tryb awaryjny.
    Ja bym najpierw sprawdził czujnik ciśnienia bo on jest podejrzany skoro wali błędem nawet na offie.To ciśnienie to sczytane z kompa czy manometrem?



    Ciśnienie z kompa. A nie wiesz jak skasować taki błąd, lub jakiś reset w tym ciągniku? Sterownik uniwersalny bosch.
  • #8
    czubatka75
    Level 2  
    Dzień dobry, mam taki sam problem, czy udało i jak nastąpiło rozwiązanie problemu? Z góry dziękuje za info. U mnie błąd 523470 fmi 4.
  • #9
    czubatka75
    Level 2  
    MTZ920.4 common rail., rok 2012. Błąd 523470 fmi 4 (zwarcie czujnika w listwie wtryskowej / zbyt wysokie ciśnienie w listwie wtryskowej). Jest to oznaka niskiego ciśnienia w listwie paliwowej z pompy wysokiego ciśnienia. CPU zlicza błędy przekroczenia limitu ciśnienia. Błąd ten nie wpływa na ograniczenie mocy ciągnika, ale po naprawie należy go wykasować przy właściwym oprogramowaniu serwisu). W moim przypadku wystąpiły dwie usterki, tj. wytarta pompa wstępna i zużyte wtryski. Co do wtrysków, to były tam zabrudzenia - opiłki. Koszt regeneracji wtrysków to 750 zł za sztukę, ale 1 nowy kosztuje 3 tys. złotych. Należy pamiętać, że zużyte wtryskiwacze przelewają paliwo tj. przelewają je z powrotem do zbiornika (powrót paliwa). To obniża ciśnienie na listwie paliwowej i powoduje problemy z uruchomieniem ciągnika. Natomiast pompa wstępna to koszt 1300 zł. Także pojawienie się na CPU błędu 523470 fmi 4 to wysokie koszty naprawy. Dodatkowo dodam, że miałem także błąd 523615 fmi 5. Ten błąd to brak połączenia z zaworem dozującym paliwo. Zawór ten umieszczony jest na pompie wysokiego ciśnienie. Jego brak działania powodują brak możliwości kontroli zasilania ilością paliwa pompy wysokiego ciśnienia. W moim przypadku uszkodzona była złączka za 12 zł przy tym zaworze. Wtryskiwacze zużyte również dają znać o sobie strzelając. Dodam tylko, że wtryskiwacze do MTZ 920,4 nie są kodowane. Ważna rzecz, w układzie Bosch bardzo słabym ogniwem są pompy wstępne i to one się zużywają wprowadzając do obiegu paliwa opiłki. Ponoć pompy wstępne wytrzymują 200 tys. km.