Witam,
Mamy takiego oto pacjenta:
Ford Transit FT260 2,2 TDCI moc 63KW, silnik P8F produkcja 2007 rok.
Historia:
Auto przyjechało do nas o własnych silach, miało problem mechaniczny z silnikiem, odpalał bez problemu.
Po wyjęciu silnika, samochód stal ok 1,5 miesiąca i czekał na silnik.
Po włożeniu silnika mamy problem, bo auto nie zapala, w wartościach mierzonych :
-ciśnienie paliwa na listwie przy kręceniu ok 500 - 600 bar, z odliczona kostka z zaworu na pompie to dobrze ponad 1500 bar (przy kreceniu)
- obroty liczy
- immo puszcza (brak błędów od tego)
- czasami przy kręceniu wyskakuje błąd P062B który w naszym Delphi tłumaczony jest jako za niskie napięcie zasilania sterownika, przy kręceniu jest ok 9-10 V.
- w wartościach mierzonych jest taki parametr jak synchronizacja wału z wałkiem i ta jest cały czas na nie, czasami w czasie kręcenia wskakuje na tak, to trwa dosłownie chwile.
- nie ma błędów od braku synchronizacji
- na plaku chodzi (tzn do momentu jak ma plaka )
Rozrząd ustawiony za pomocą specjalnej blokady , sam czujnik walu ustawiony na ok 1 mm od zębów kola zamachowego, amplituda napięcie z czujnika w czasie kręcenia to ok 3 Vpp, przy pracy na plaku to ponad 10Vpp , przesuwanie czujnikiem na fasolkach również nic do sprawy nie wnosi
- Wymieniony/podmieniony czujnik wału i wałka
- sprawdzone okablowanie od tych czujników do komputera
- zasilanie i masy na wszystkich pinach tak jak powinno byc
- rorzad sprawdzany dziesiątki razy, ustawiany na blokady
W E
SI znalazłem taki rysunek przedstawiający synchronizacje:
ale u nas sygnał w walka zaczyna sie mniej więcej od 33 zeba a nie jak tu na rysunku od poczatku, nie da rady tak ustawić rozrządu, żeby bylo jak na przedstawionym rysunku, teraz pytanie czy jest to błąd w ESI czy jednak trzeba tak kombinować, żeby było jak jest na rysunku ?
Walczymy z tym autem juz 2 tygodnie, ręce opadają i skończyła sie wiedza..
Czy w tym silniku to jest jakis myk z tym rozrządem o którym trzeba pamiętać ?
Czy macie jakieś sprawdzone sposoby, jak ostawić ten rozrząd w tym silniku ?
M.
Mamy takiego oto pacjenta:
Ford Transit FT260 2,2 TDCI moc 63KW, silnik P8F produkcja 2007 rok.
Historia:
Auto przyjechało do nas o własnych silach, miało problem mechaniczny z silnikiem, odpalał bez problemu.
Po wyjęciu silnika, samochód stal ok 1,5 miesiąca i czekał na silnik.
Po włożeniu silnika mamy problem, bo auto nie zapala, w wartościach mierzonych :
-ciśnienie paliwa na listwie przy kręceniu ok 500 - 600 bar, z odliczona kostka z zaworu na pompie to dobrze ponad 1500 bar (przy kreceniu)
- obroty liczy
- immo puszcza (brak błędów od tego)
- czasami przy kręceniu wyskakuje błąd P062B który w naszym Delphi tłumaczony jest jako za niskie napięcie zasilania sterownika, przy kręceniu jest ok 9-10 V.
- w wartościach mierzonych jest taki parametr jak synchronizacja wału z wałkiem i ta jest cały czas na nie, czasami w czasie kręcenia wskakuje na tak, to trwa dosłownie chwile.
- nie ma błędów od braku synchronizacji
- na plaku chodzi (tzn do momentu jak ma plaka )
Rozrząd ustawiony za pomocą specjalnej blokady , sam czujnik walu ustawiony na ok 1 mm od zębów kola zamachowego, amplituda napięcie z czujnika w czasie kręcenia to ok 3 Vpp, przy pracy na plaku to ponad 10Vpp , przesuwanie czujnikiem na fasolkach również nic do sprawy nie wnosi
- Wymieniony/podmieniony czujnik wału i wałka
- sprawdzone okablowanie od tych czujników do komputera
- zasilanie i masy na wszystkich pinach tak jak powinno byc
- rorzad sprawdzany dziesiątki razy, ustawiany na blokady
W E

ale u nas sygnał w walka zaczyna sie mniej więcej od 33 zeba a nie jak tu na rysunku od poczatku, nie da rady tak ustawić rozrządu, żeby bylo jak na przedstawionym rysunku, teraz pytanie czy jest to błąd w ESI czy jednak trzeba tak kombinować, żeby było jak jest na rysunku ?
Walczymy z tym autem juz 2 tygodnie, ręce opadają i skończyła sie wiedza..
Czy w tym silniku to jest jakis myk z tym rozrządem o którym trzeba pamiętać ?
Czy macie jakieś sprawdzone sposoby, jak ostawić ten rozrząd w tym silniku ?
M.