Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra H Z18XE - wymiana sterownika

26 Kwi 2019 11:21 240 11
  • Poziom 11  
    Cześć, Muszę wymienić sterownik ECU w Astra H Z18XE.
    Mam już nowy sterownik nie wylogowany i nie mam do niego pinu. Do użytku mam Opcom od i carr pass (pin) do swojego samochodu.
    Lokalnie udało mi się ustalić iż wydobycie pinu z tego sterownika na moim rynku lokalnym będzie kosztowało 100pln
    I teraz dale jak mi się wydaje że to będzie wyglądało.
    Jeżeli będę miał do niego pin to zakładam że włożę go do samochodu i nie odpalę bo nie będzie pasowało IMO i zacznie migać samochodzikiem z kluczykiem. Ok ale podłączę się Opcomem i mając pin do tego sterownika w module ECU zrobię jeżeli dobrze pamiętam usunięcie lub wykasowanie sterownika-nie pamiętam teraz z pamięci. System poprosi mnie o pin i wtedy podam ten pin od tego nowego sterownika. Chyba dostanę informację że sterownik został usunięty czy coś takiego. Czyli teraz stanie się wylogowany?
    Wtedy robię dodanie sterownika i podaję swój własny pin? Sterownik go przyjmie?
    Wtedy programowanie kluczy przez moduł CIM i powinno działać.? Pozostanie chyba jeszcze wprogramowanie VIN-u do tego nowego sterownika żeby się zgadzał z VIN w aucie. Nowy sterownik zalogowany będzie działał pod moim własnym pinem tak jak wszystkie inne modułu w moim samochodzie?

    Proszę poprawcie mnie jeżeli luki w swojej wiedzy wypełniłem chłopskim rozumem i w rzeczywistości jest inaczej.
  • Poziom 31  
    MS70 czy MS71? Jak masz stary sterownik to zrobi się klona 1:1. Ewentualnie odczyt PIN, wyzerowanie sterownika czyli robimy dziewicę i później SPS.
  • Poziom 11  
    MS7.1. Klona zrobić słaby temat bo po to idzie wymiana bo ktoś mocno przy nim kombinował żeby "mało palił" ew trzeba by mu zapakować czysty wsad. W sumie po to idzie nowy sterownik bo komedie się dzieją. Nie ma mocy, przepustnica chodzi tylko w zakresie do 50% itd.
  • Poziom 31  
    To jedyne co to wylogować dziada odczytanym pinem i później SPS. Jest z tym trochę dupcenia, bo i aprobata z TIS, i ustawienie reszty parametrów (wpisanie VIN, co jest na CAN, tempomat...) PIN musisz mieć dwa, bo sterownikowi nadasz ten z wozu-biorcy. Odczytasz go z BCM bądź zegarów.
  • Poziom 33  
    tam masz 71.6,programowanie do odpalenia to 5 minut jak sterownik taki sam,sps w ostatecznosci
  • Poziom 38  
    Ja to bym samego SPS-a zrobił przywróci stan fabryczny bez wymiany sterownika,po co sterownik wymieniać jak było w sofcie grzebane?
  • Poziom 11  
    dzięki castin.
    Wygląda na to że jedyne czego mi potrzeba to wydłubanie pinu z nowego sterownika.
    BTW.
    Czy obecny sterownik muszę wylogowywać czy mogę go zwyczajnie wyjąc i po wprogramowaniu nowego sterownika będę mógł ten włożyć do samochodu i pójdzie mi wszystko normalnie?
  • Poziom 11  
    To czy w momencie gdy zaloguję nowy sterownik w samochodzie będe mógł wymieniać je swobodnie tzn przepięcie tylko na złączu i oba będą działały?
  • Poziom 11  
    Jest dokładnie jak napisaliscie.
    Sprawdzenie pinu 100,-
    potem w samochód i od razu miga kluczyk
    Opcom.
    Błąd od Imo. W Engine usuń sterownik i podanie pinu z tego nowego sterownika. Operacja pomyślnie (teraz sterownik jest wylogowany). Wyłączenie i włączenie zapłonu dalej miga samochodzik. Już w bloku ECU można zmienić VIN na swój i powyłączać niepotrzebne moduły takie jak CAN od automatycznej skrzyni itd. Teraz w Immobilizer i programujemy IMO zaznaczamy ECU poprosi o PIN wtedy podajemy już car passa od swojego samochodu. Kluczy nie trzeba programować.
    Auto dopala.
    Oba sterowniki działają zamiennie. Bez programowania niczego.

    Dziękuję wam wszystkim za pomoc.