Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Kawasaki Z1000 - Kierunkowskazy przy wysokich obrotach

26 Kwi 2019 23:14 135 3
  • Poziom 9  
    Witam
    Mam dziwny problem w moim Kawasaki Z1000 z 2015 roku. Mianowicie przy obrotach od 8000 tyś w górę w liczniku zaczynają bardzo szybko migać diody kierunkowskazów. Z początku myślałem że to takie ostrzeżenie, ale okazało się że same kierunkowskazy również zaczynają świecić i migać. Poniżej 8000 tyś obrotów wszystko działa normalnie.
    Posprawdzałem masy i wtyczki. Wygląda ok. Nie za bardzo wiem gdzie szukać problemu, ponieważ pojawia się dopiero w danym zakresie obrotów.
    Z góry dziękuję za pomoc.
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Witam
    outlive napisał:
    Nie za bardzo wiem gdzie szukać problemu, ponieważ pojawia się dopiero w danym zakresie obrotów
    Nie miałem do czynienia z takim sprzętem ale może warto zrobić :
    1. Odszukać układ elektroniczny który steruje migaczami.
    2. Tymczasowo odłączyć go (jeżeli się da) od zasilania z motoru (odsunąć go fizycznie) i podłączyć do zewnętrznego akumulatora.
    3. Jeżeli mimo wzrostu obrotów wszystko będzie ok to znaczy, że elektronika przerywacza zbiera zakłócenia co może świadczyć o uszkodzeniu się filtrów w części zasilającej.
    4. Można też zrobić drugą próbę polegającą na odsunięciu a potem przysunięciu przerywacza do miejsca montażu.
    Reasumując chodzi o namierzenie źródła zakłóceń : kable, obudowa przerywacza czy wszystko razem.
    A tak na koniec co spowodowało takie zachowanie ?
  • Poziom 9  
    Dziś za Twoją radą sprawdziłem przerywacz. Jest ok. Ale dzięki za dobrą radę. Na pewno w przyszłości może się przydać.
  • Poziom 9  
    Sprawa okazała się banalna, chociaż dojście do rozwiązania zajęło mi chwilę. Na odpalonym silniku odłączyłem wpierw alarm (jest podpięty pod kierunki), następnie odłączałem po kolei same kierunkowskazy. Okazało się że tylny prawy przy 8 tyś robił jakieś zwarcie lub gdzieś był zimny lut i podczas wibracji nie było połączenia. Przelutowałem każdy styk (kierunkowskazy mam ledowe) i jak ręką odjął, problem zniknął :)
    Dzięki jeszcze raz za pomoc!