Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Scania R380 - interpretacja błędu

skoczi97 27 Apr 2019 17:25 1236 16
  • #1
    skoczi97
    Level 9  
    Witam
    Przy okazji przeglądu Scani R380 e4 podłączyłem komputer i był tam taki
    błąd 4373
    -regulacja cylindra, cylinder 5
    -wyłączony
    -osiągnięto najniższy poziom regulacji objętości paliwa dla danego cylindra przez moduł sterujący
    błąd 135
    -ciśnienie zasilania lub ciśnienie paliwa w zasobniku
    -wyłączony
    -niepoprawność

    Błędy udało się usunąć. Kierowca też kilka razy zgłaszał że pojawiał się komunikat usterka silnika- wysoka emisja spalin, ale po chwili samo gaśnie.

    Spalanie wg komputera 35,4l przebieg 1,1mln km

    Czy coś się kończy czy po prostu jakieś przypadkowe błędy.


    Przy okazji jest jakiś lepszy program do Scani niż autocom?
  • #2
    darfur5
    Level 34  
    Moim zdaniem masz problem z wtryskiwaczem na cylindrze 5, coś z cewką lub wtrysk nie sprawny mechanicznie.
    skoczi97 wrote:
    Przy okazji jest jakiś lepszy program do Scani niż autocom?
    Tak SDP3 lub 4.
  • #3
    skoczi97
    Level 9  
    darfur5 wrote:
    Moim zdaniem masz problem z wtryskiwaczem na cylindrze 5, coś z cewką lub wtrysk nie sprawny mechanicznie.


    Jak mogę sprawdzić cewkę lub ten wtryskiwacz?
  • #4
    BanTir
    Level 15  
    Quote:
    Tak SDP3 lub 4.vv


    SDP4 a co to za cudo?


    Co do Twoch błędów, wygląda na podlewanie z wtrysku 5. Sterownik skrócił czas otwarcia do minium, lecz wciąż nie mógł osiągnąć regulacji na ustalonym poziomie - czyli wtrysk podał za dużo paliwa.
  • #5
    skoczi97
    Level 9  
    Cewkę mogę zmierzyć opór? Coś to da? Ile powinno być?
    Pompo-wtryski się reguluje, puki jeszcze błąd nie zawitał na stałe tylko raz w tygodniu lub rzadziej? Jeśli wymiana to tylko jeden czy wszystkie?
  • #6
    darfur5
    Level 34  
    BanTir wrote:
    SDP4 a co to za cudo?
    Sorry miało być 2 a wcisnąłem 4 (:
  • #7
    kamcio_20
    Level 16  
    Moga byc tez uszczelnienia na zaworach
  • #8
    darfur5
    Level 34  
    skoczi97 wrote:
    Pompo-wtryski się reguluje,
    tak pompowtrysk podlega regulacji.
  • #9
    kamcio_20
    Level 16  
    Niech autor dokladnie napisze co to za wtryski bo e4 380 to hpi powinno byc a 380 e3 to pde a z tego co pisze to wychodz ze to jakby pde
  • #10
    skoczi97
    Level 9  
    To jest silnik E4 HPI
  • #11
    kamcio_20
    Level 16  
    W hpi cewka steruje 123 cyl a druga 345 gdyby lala to na tych 3 ostatnich cyl bylby blad mozesz sprawdzic ustawienie wtryskow czy luzow nie maja za duzych chodz przy tym przebiegu warto wyvzyscic wtryski i cewki zobaczyc czy sie nie rozkrecily i nie leja pisalem o tym juz tu na forum

    Dodano po 49 [sekundy]:

    456 mialo byc maly blad😎
  • #12
    skoczi97
    Level 9  
    kamcio_20 wrote:
    W hpi cewka steruje 123 cyl a druga 345 gdyby lala to na tych 3 ostatnich cyl byłby blad mozesz sprawdzic ustawienie wtryskow czy luzow nie maja za duzych chodz przy tym przebiegu warto wyvzyscic wtryski i cewki zobaczyc czy sie nie rozkrecily i nie leja pisalem o tym juz tu na forum

    Dodano po 49 [sekundy]:

    456 mialo byc maly blad😎


    Co się tam mogło rozkręcić?

    Podaje też błedy jakie mi się ostatnio pojawiły, wymieniony filtr paliwa i te cewki sprawdzone a i tak dziś kierowca jechał w trasę i dzwoni że błędy się pojawiają komunikat usterka silnika wysoka emisja spalin
  • #13
    skoczi97
    Level 9  
    Czy w scanii jest jakaś pompa zasilająca?
  • #14
    kamcio_20
    Level 16  
    Rozkręca się ten motylek co jest w środku cewki pompę paliwa masz na końcu sprężarki
  • #15
    skoczi97
    Level 9  
    Po czyszczeniu i tygodniu jazdy pokazał się jedynie błąd niskie ciśnienie paliwa.

    Wyczyściłem zawór gaszenia (pełno syfu było) i dogiąłem blaszki.

    Na wolnych obrotach ciśnienie pokazuje ok 14,2bar (autocom) czy jest to w normie czy za niskie?
  • #16
    kamcio_20
    Level 16  
    Trochę za niskie ale tragedii nie ma najlepiej podłącz zwykły manometr do obudowy filtra i pojeździć na tym i kiedy wyskoczy blad to zobaczysz jakie jest faktycznie ciśnienie sdp3 pokazuje ciśnienie bezwzględne czyli w próżni więc trzeba 1 bar odliczyć który panuje w atmosferze nie wiem czy auto com tak samo ale raczej tak więc u ciebie będzie 13 bar ale raczej błędy nie powinno z tego pokazać dopiero jak spadnie chyba po niżej 8 barów
  • #17
    skoczi97
    Level 9  
    Pompa paliwa zregenerowana, wszystko działa zamykam temat .