Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] 1,9 Tdi AFN - odpala wchodzi na 3000 obrotów i gaśnie czarny dym z wydechu

28 Kwi 2019 12:09 267 15
  • Poziom 9  
    Witam serdecznie forumowiczów. Opiszę objawy silnik odpalił i po przejechaniu 1 km coś przerwało pracę na moment ale silnik dalej pracował i następnie po około 1 km silnik zgasł. Silnik odpala bez trudu wchodzi gwałtownie na 3000 obrotów i gaśnie z wydechu wydobywa się w tym momencie czarny gryzący dym. Zholowałem auto i stwierdziłem że cały olej wyssało do układu chłodzenia (maź w zbiorniku wyrównawczym) bagnet suchy. Dodatkowo po przekręceniu zapłonu po około 15s zaczyna migać kontrolka świec żarowych gdzie przy tej temperaturze +20 *C nigdy się nie zapalała. Moje podejrzenie to padnięta chłodnica oleju a może co innego? Jak sprawdzić chłodnicę oleju? Z góry dziękuje za podpowiedzi.
  • Poziom 35  
    Czarny dym i brak oleju to najszybsza opcja puszczające olej turbo. Ściągnij przewód idący do kolektora ssącego i sprawdź czy jest tam olej.
    Migająca kontrolka sygnalizuje błąd, musisz sprawdzić pod kompem.
  • Poziom 9  
    piachu1994 napisał:
    Czarny dym i brak oleju to najszybsza opcja puszczające olej turbo. Ściągnij przewód idący do kolektora ssącego i sprawdź czy jest tam olej.
    Migająca kontrolka sygnalizuje błąd, musisz sprawdzić pod kompem.


    Turbo suche
  • Poziom 35  
    rhchp napisał:
    piachu1994 napisał:
    Czarny dym i brak oleju to najszybsza opcja puszczające olej turbo. Ściągnij przewód idący do kolektora ssącego i sprawdź czy jest tam olej.
    Migająca kontrolka sygnalizuje błąd, musisz sprawdzić pod kompem.


    Turbo suche

    Co masz w intercoolerze? tam sprawdziłeś?
  • Poziom 9  
    piachu1994 napisał:
    rhchp napisał:
    piachu1994 napisał:
    Czarny dym i brak oleju to najszybsza opcja puszczające olej turbo. Ściągnij przewód idący do kolektora ssącego i sprawdź czy jest tam olej.
    Migająca kontrolka sygnalizuje błąd, musisz sprawdzić pod kompem.


    Turbo suche

    Co masz w intercoolerze? tam sprawdziłeś?

    interculer jest lekko zaoleiony
  • Poziom 35  
    piachu1994 napisał:
    Ściągnij przewód idący do kolektora ssącego i sprawdź czy jest tam olej.
  • Poziom 9  
    piachu1994 napisał:
    piachu1994 napisał:
    Ściągnij przewód idący do kolektora ssącego i sprawdź czy jest tam olej.


    w rurze do kolektora ssącego sucho
  • Poziom 35  
    Podłącz pod komputer i zrób diagnostykę.
  • Poziom 9  
    piachu1994 napisał:
    Podłącz pod komputer i zrób diagnostykę.

    Dzięki że pomagasz. Już diagnozowałem błąd 1268- nastawnik objętości N146 poza specyfikacją wartość dolna to wiem że coś z pompą, ale mnie zastanawia którędy cały olej poszedł do układu chłodzenia.
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Możesz mieć strzeloną głowicę i olej pójdzie do układu chłodzenia, tylko płyn zmieniłby kolor. Nie wspomniałeś o tejże zmianie.
    Olej może uciec nie tylko poprzez stronę zimną turbosprężarki ale oraz poprzez stronę gorącą (tam gdzie spaliny napędzają wirnik). Jest również opcja poprzez odmę, ale ją wykluczamy (dolot suchy).
    Powinieneś zająć się tym nastawnikiem na sam początek.
  • Poziom 9  
    piachu1994 napisał:
    Możesz mieć strzeloną głowicę i olej pójdzie do układu chłodzenia, tylko płyn zmieniłby kolor. Nie wspomniałeś o tejże zmianie.
    Olej może uciec nie tylko poprzez stronę zimną turbosprężarki ale oraz poprzez stronę gorącą (tam gdzie spaliny napędzają wirnik). Jest również opcja poprzez odmę, ale ją wykluczamy (dolot suchy).
    Powinieneś zająć się tym nastawnikiem na sam początek.

    W zbiorniczku wyrównawczym płyn przypomina gęsty kisiel jest koloru ciemno brunatnego i śmierdzi spalinami. Oj chyba coś z głowicą, bo jakby była padnięta chłodniczka oleju to by ta maź chyba nie śmierdziała spalinami i tak szybko olej by cały nie uciekł przez chłodniczkę oleju do układu chłodzenia. Co sądzisz ?
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Wykonaj test CO2 na zawartość dwutlenku węgla.
  • Pomocny post
    Poziom 1  
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    plum1978 napisał:
    Test na CO2 nie działa w dieslach. Wiem , bo mimo , że nie jestem mechanikiem jak miałem duży problem i czepiałem się każdej deski ratunku i mimo przedmuchu na teście wyszło wszystko ok.

    Miło, że dzielisz się swoimi doświadczeniami.
    Natomiast może zaryzykować i wykonać ten test. Bardzo możliwe, że może być szansa, że pokaże.
  • Poziom 9  
    Dziękuję wszystkim, którzy pomogli podpowiedziami. Jest wiadome że przyczyną wyparowania oleju jest głowica. Nastawnik do wymiany.
  • Poziom 9  
    Dziękuję wszystkim, którzy pomogli podpowiedziami. Jest wiadome że przyczyną wyparowania oleju jest głowica. Nastawnik do wymiany.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Jeszcze raz dzięki za porady i podpowiedzi.