Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Opel Astra G wymiana świec

28 Apr 2019 18:00 702 20
  • Level 24  
    Witam. Chciałbym wymienić świece w asterce. Czy ktoś mógłby doradzić na jakie? Silnik 1.4 16V 2000. Czysta benzyna.
    Czasami szarpie na wolniejszych obrotach więc może to coś pomoże a poza tym nie wiem czy poprzedni właściciel coś robił w tym temacie? W tym samochodzie są przewody WN czy cewki na każdej świecy?
  • Helpful post
    Level 36  
    Dla silnika o oznaczeniu:
    - X14XE - Bosch FLR8LDCU, NGK BKR6EK
    - Z14XE - Bosch FLR8LDCU
    Są to świece zakładane na pierwszy montaż, chociaż dla X14XE Autodata pisze, że można założyć NGK.
  • Helpful post
    Level 29  
    elektronikq wrote:
    Witam. Chciałbym wymienić świece w asterce. Czy ktoś mógłby doradzić na jakie? Silnik 1.4 16V 2000. Czysta benzyna.
    Czasami szarpie na wolniejszych obrotach więc może to coś pomoże a poza tym nie wiem czy poprzedni właściciel coś robił w tym temacie? W tym samochodzie są przewody WN czy cewki na każdej świecy?

    Świece to pikuś, gorzej jak okaże się, że uszkodzony jest moduł cewki z fajkami (taki monolit), markowy zamiennik trochę kosztuje;)
  • Level 24  
    A jak sprawdzić oznaczenie silnika?
    A jak można sprawdzić czy jest uszkodzony monolit? Czyli tam typowych przewodów WN nie ma?
    Nie no raczej w to wątpie bo jakby nie palił chociaż na 1 cylinder to bym to odczuł. Silnik pracowałby nieregularnie.
    Chociaż to stary silnik to chciałbym kupić dobre świece. Te NGK są ok?
  • Level 36  
    NGK były dedykowane i zamienne dla tych świec Bosch. Więc myślę że możesz NGK. Nie wiem jak one cenowo wyglądają.
    Jak wymienisz świece to odczujesz: albo poprawa, albo coś jeszcze Twój samochód boli.
  • Level 24  
    Patrzę na ceny i wychodzi że NGK jest droższe od Bosch.
    Lepsze?

    A miałem raz tak że po dniu przerwy samochód cięzko zapalił. Musiałem długo kręcić rozrusznikiem i dawać gazu i w końcu załapał. Tylko nie było słychać normalnego kręcenia rozrusznikiem tylko takie głośne prrr prrrr.
  • Helpful post
    Level 36  
    Diagnostyka komputerowa powinna dużo powiedzieć.
    Jeśli świece już mają swój wiek też warto zmienić.
    NGK to czołowy producent i nie miałem z nimi problemów.
  • Level 29  
    elektronikq wrote:
    Patrzę na ceny i wychodzi że NGK jest droższe od Bosch.
    Lepsze?

    A miałem raz tak że po dniu przerwy samochód cięzko zapalił. Musiałem długo kręcić rozrusznikiem i dawać gazu i w końcu załapał. Tylko nie było słychać normalnego kręcenia rozrusznikiem tylko takie głośne prrr prrrr.

    Wymiana świec to podstawa, skoro nawet nie wiesz czy poprzedni właściciel je wgl wymieniał. Świeca boscha kosztuje 11zł/szt. Jak tak jesteś bardzo dociekliwy, to zdemontuj moduł cewki i zobacz czy nie ma jej uszkodzeń. Ostatnio też przypadek, corsa przejechane 30 tyś i auto coś przerywa (świece nie wymieniane z 10 lat od nowości). Okazało się, że świece do wymiany i padł moduł cewki.
  • Level 24  
    Ja tutaj nie żałuję na świece ale tylko pytam czy bosch czy NGK. 1 czy 2 elektrodowe? Świece się wymienia co ile? 15kkm?

    Mam oprogramowanie OPELScanner. Czy to coś może pomóc?
  • Level 29  
    elektronikq wrote:
    Ja tutaj nie żałuję na świece ale tylko pytam czy bosch czy NGK. 1 czy 2 elektrodowe? Świece się wymienia co ile? 15kkm?

    Mam oprogramowanie OPELScanner. Czy to coś może pomóc?

    Indeks prawidłowej świecy masz wyżej, kup i wymień. Producent nie jest na tyle istotny, możesz kupić świece GM, boscha, ngk, denso itd. Nie wiem, czy oprogramowanie pomoże Ci w wymianie świec zapłonowych?
  • Level 24  
    Piachu coś rzekł o diagnostyce. Co można sprawdzić w opel scanner aby sprawdzić czy już czas na wymianę:)? Pytanie z ciekawości. Lub czy można sprawdzić moduł od świec.
  • Helpful post
    Level 36  
    Modułu od świec nie sprawdzisz na diagnostyce pod kompem. Zmień te świece, a jeśli cewka jest walnięta to będziesz słyszał po pracy silnika.
    OP-COM i zaczynasz zabawę. Tylko aby ktoś miał takie urządzenie...
  • Level 24  
    op-com nie mam, szczerze nie wiem co to jest.
    Jak będę czuł że moduł jest walnięty? Świece zamówię.

    Ok to tylko jak sprawdzić czy X14XE czy Z14XE?
  • Level 24  
    Cramer chodzi Ci o DIS czy o ECU?
  • Level 29  
    elektronikq wrote:
    Cramer chodzi Ci o DIS czy o ECU?

    Wymień świece, od ponad 10 dni tworzysz wątek o niczym.
  • Level 24  
    Świece zamówiłem. Świece zmieniać na zimnym czy na lekko rozgrzanym silniku?
  • Level 36  
    elektronikq wrote:
    Świece zamówiłem. Świece zmieniać na zimnym czy na lekko rozgrzanym silniku?

    Osobiście wymieniam na zimnym silniku.
  • Level 24  
    świece wymienione wydaje mi się że jest lepiej. czasami jednak jak jadę na 3 biegu i puszczę gaz to mi tak szarpie ale wtedy jest poniżej 2000obrotów na minutę. Czasami szarpie a czasami nie. Czy raczej czegoś szukać czy dać sobie spokój?
  • Level 24  
    Jak jadę np. na 4 biegu i wrzucę luz to obroty się wahają tak od 1400-1100 obrotów na minutę. Natomiast jak samochód się zatrzyma to obroty wynoszą 900 - falowania brak.
  • Level 24  
    Świece wymienione na zimnym silniku.