Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

osobowy - Jaki kupić odporny na usterki samochód osobowy?

Rudder 24 May 2019 19:36 3198 99
  • #61
    Rudder
    Level 18  
    Kupiłem to audi Ambient z 1999 i się zawiodłem. Już po zakupie oddałem do znajomego elektryka samochodowego żeby mi go przefiltrował komputerem i on stwierdził że coś jest z tym silnikiem nie tak bo ma za wysokie obroty i jest za bardzo zużyty więc oddałem go sprzedającemu i już odzyskałem pieniądze.
    Dzięki wywiadowi z tym elektrykiem już wiem jaki mniej więcej potrzebuję samochód
    ok. 95 KM
    1.3 - 1.4 pojemność silnika
    do 150 tys. km
    rok od 2005 -2009
    Jeszcze nie pisałem że jestem młodym kierowcą a nim jestem a według elektryka samochodowego ma to znaczenie kupując samochód bo nie warto kupować nowego jak jest się młodym kierowcą
    Jestem szerokim człowiekiem i potrzebuję miejsca w fotelu kierowcy
    Co proponujecie, czyżby tego Mitsubishi Colta
  • #62
    Eidems
    Level 29  
    Rudder wrote:
    Kupiłem to audi Ambient z 1999 i się zawiodłem. Już po zakupie oddałem do znajomego elektryka samochodowego żeby mi go przefiltrował komputerem i on stwierdził że coś jest z tym silnikiem nie tak bo ma za wysokie obroty i jest za bardzo zużyty więc oddałem go sprzedającemu i już odzyskałem pieniądze.
    Dzięki wywiadowi z tym elektrykiem już wiem jaki mniej więcej potrzebuję samochód
    ok. 95 KM
    1.3 - 1.4 pojemność silnika
    do 150 tys. km
    rok od 2005 -2009
    Jeszcze nie pisałem że jestem młodym kierowcą a nim jestem a według elektryka samochodowego ma to znaczenie kupując samochód bo nie warto kupować nowego jak jest się młodym kierowcą
    Jestem szerokim człowiekiem i potrzebuję miejsca w fotelu kierowcy
    Co proponujecie, czyżby tego Mitsubishi Colta

    Po co się pytasz jak kupiłeś na początku złom. Zobacz w jakim aucie Ci się dobrze siedzi i szukaj PB bez LPG. Ode mnie yaris i jak kolega podał fiat panda. A nie jakieś "AŁDI".
  • #63
    andrzej20001
    Level 43  
    Jak masz gabaryt to nie panda,yaris bo gdzie? Może 407,607 w benzynie,wygodne ale spore. Z małych a-klasa jest pojemna.
  • #64
    Eidems
    Level 29  
    andrzej20001 wrote:
    Jak masz gabaryt to nie panda,yaris bo gdzie? Może 407,607 w benzynie,wygodne ale spore. Z małych a-klasa jest pojemna.

    A może mercedes S klasa? Albo audi A6? Albo nie toyota hilux?
  • #65
    Rico75
    Level 12  
    Nie podałeś przedziału cenowego co też jest ważne.Może jakiś suv jak jesteś "większy" może Suzuki SX4 .A ja w tej pojemności proponuję Hondę Jazz ,ale to musisz usiąść za kółkiem,przejechać się kilkoma autami i wybrać ten w którym będziesz czuł się komfortowo i dopiero jak będziesz wiedział w jakim modelu czujesz się dobrze możesz zapytać o usterkowość.
  • #66
    Aleksander_01
    Level 41  
    Podoba mi się ten temat. Wymagania spore a autor myśli o kupnie auta wyciągniętego ze złomowiska. Mnie się wydaje że autor to satyryk, a jeżeli pisze na poważnie to tylko poważną odpowiedź z którą się całkowicie zgadzam udzielił kkknc i Karaczan w 2 poście (początek postu).
  • #67
    Rudder
    Level 18  
    Ja się po prostu zastanawiam dlaczego w samochodach ciężarowych liczniki wskazują często ponad milion kilometrów a te pojazdy nadal jeżdżą po autostradach europejskich skoro mówią wszyscy że osobówki, które posiadają 200tys. km to złom.
    A tak poza tym czy kupno świeżo upieczonym kierofcą nowych aut to nie za duży wydatek nawet nie dla samego kierowcy tylko dla gospodarki Polski ? Przecież taki młody kierowca może bardzo szybko rozbić to auto choćby o zwykły krawężnik czy latarnię.
  • #68
    Eidems
    Level 29  
    Rudder wrote:
    Ja się po prostu zastanawiam dlaczego w samochodach ciężarowych liczniki wskazują często ponad milion kilometrów a te pojazdy nadal jeżdżą po autostradach europejskich skoro mówią wszyscy że osobówki, które posiadają 200tys. km to złom.
    A tak poza tym czy kupno świeżo upieczonym kierofcą nowych aut to nie za duży wydatek nawet nie dla samego kierowcy tylko dla gospodarki Polski ? Przecież taki młody kierowca może bardzo szybko rozbić to auto choćby o zwykły krawężnik czy latarnię.

    Ponieważ te ciężarówki jeżdżą a nie są katowane po mieście na 3 biegu. Jak trzeba to regeneruje / wymienia się wtryski, robi się remont silnika bo to musi jeździć. A w osobówce? Póki działa nic nie robię, jak będzie się sypać to sprzedam i kupię inny. I ludzie szukają potem 20letniego audi które jest w stanie igła za 5 tyś zł...
  • #70
    adse
    Level 20  
    Rudder wrote:
    A tak poza tym czy kupno świeżo upieczonym kierofcą nowych aut to nie za duży wydatek nawet nie dla samego kierowcy tylko dla gospodarki Polski ? Przecież taki młody kierowca może bardzo szybko rozbić to auto choćby o zwykły krawężnik czy latarnię.
    To akurat jest bardzo dobre dla gospodarki, bo koszty poniesie winowajca, a gospodarka się rozwija jak pieniądze przepływają a nie leżą.
  • #72
    User removed account
    Level 1  
  • #73
    adse
    Level 20  
    Rudder wrote:
    Dlatego też zdający prawko muszą być sprawdzeni czy jeżdżą ekonomicznie.
    To akurat nie ekonomia, tylko polityka.
  • #74
    Aleksander_01
    Level 41  
    Tak, tak do tego jeszcze dorzućmy jeszcze niezachwiany pion ideologiczny i będzie OK.
  • #75
    cinho90319
    Level 13  
    Prawda jest taka, że jak się kupuje używany samochód to żadne porady nic tu nie dadzą. Bo samochód, który jest uważany za bezawaryjny może się psuć na potęgę i na odwrót. Jak się nie znasz na mechanice to jest wielce prawdopodobne, ze trafisz na minę. Najprościej jest powiedzieć, żeby kupić nowy najlepiej z 7 letnią gwarancją, ale nie każdego stać na taki wariant. Z używanych możesz poszukać Toyoty Avensis, Renówki Meganki, Laguny i Clio po liftowe obojętnie jakiej generacji też mogę polecić, oczywiście benzyny. A z nowych to jakaś Kia albo Hyundai, bo te nowe Japońce to emeryckie
  • #76
    Eidems
    Level 29  
    cinho90319 wrote:
    Prawda jest taka, że jak się kupuje używany samochód to żadne porady nic tu nie dadzą. Bo samochód, który jest uważany za bezawaryjny może się psuć na potęgę i na odwrót. Jak się nie znasz na mechanice to jest wielce prawdopodobne, ze trafisz na minę. Najprościej jest powiedzieć, żeby kupić nowy najlepiej z 7 letnią gwarancją, ale nie każdego stać na taki wariant. Z używanych możesz poszukać Toyoty Avensis, Renówki Meganki, Laguny i Clio po liftowe obojętnie jakiej generacji też mogę polecić, oczywiście benzyny. A z nowych to jakaś Kia albo Hyundai, bo te nowe Japońce to emeryckie

    Przecież nikt nie chce kupić nowej dacii czy fiata, bo za te pieniądze mogą mieć 10letnie audi w full opcji bi chinski xenon itd.... Żaden młody człowiek nie chce kupić fiata pandy, bo woli kupić audi a3 które ma 20 lat i tak jest zawsze. Naczyta się, że koszta serwisowania pandy i a3 są przecież zbliżone i nie ma sensu jeździć "dziadkowozem".
  • #77
    cinho90319
    Level 13  
    A3 to mi się nie wiem czemu ale z napikowanymi kojarzą
  • #78
    User removed account
    Level 1  
  • #79
    cinho90319
    Level 13  
    Obudowa alternatora się trzyma, czy zdążyła już pęknąć, podobno przypadłość Fiata?
  • #80
    User removed account
    Level 1  
  • #81
    cinho90319
    Level 13  
    Fiatowskie silniki Multijet są naprawdę spoko.
  • #82
    Eidems
    Level 29  
    plum1978 wrote:
    Co do Audi - miałem 2 szt Vw T4 , teraz by miały po prawie 20 lat , przejechałem nimi około 300 000 km ( w sumie ) , mam Fiata Ducato salonowego , 3 letniego i niestety ten Fiat jest dużo gorzej wykonany niż te T4 . Jego plusem jest to , że jest w miarę nowy to jeszcze ze 2 lata pobędzie u mnie . Fiat ma niesamowite silniki , jest to niezaprzeczalny plus , ale po za tym to totalnie bez szału.

    Porównaj to ducato ze sprinterem/crafterem/boxerem i wtedy napisz jak ma się fiat do tych marek ;)
  • #83
    User removed account
    Level 1  
  • #84
    cinho90319
    Level 13  
    Porównaj sobie za ile kupisz takie ducato, albo doblo do sprintera i wtedy wszelkie argumenty znikają. Robotę zrobi tą samą, a specjalnie bardziej awaryjny też nie będzie.
  • #85
    User removed account
    Level 1  
  • #86
    Rico75
    Level 12  
    cinho90319 wrote:
    bo te nowe Japońce to emeryckie
    Teraz to przywaliłeś jak Strasburger dowcipem.
  • #87
    anet870
    Level 26  
    Mechanicy nie lubią ale Panowie tokarze jak najbardziej -Sprinterki 2,2 CDI :) Crafter też lipa. Szukając dobrego motoru w dostawczaku jak jumper /boxer/transit 2,2 też się zawiedziesz. Niestety lepsze motory więcej kosztują dlatego najtaniej w eksploatacji wychodzi 2,3 Iveco i montowany w Fiacie do tego fajnie się zmienia mapę i potrafi śmigać zdecydowanie lepiej niż konkurencja. Niestety komfort taczki z baldachimem :)
    Renault do czasu usterki lub remontu a na wartości traci najwięcej.
  • #88
    User removed account
    Level 1  
  • #89
    anet870
    Level 26  
    Rudder wrote:
    Kupiłem to audi Ambient z 1999 i się zawiodłem. Już po zakupie oddałem do znajomego elektryka samochodowego żeby mi go przefiltrował komputerem i on stwierdził że coś jest z tym silnikiem nie tak bo ma za wysokie obroty i jest za bardzo zużyty więc oddałem go sprzedającemu i już odzyskałem pieniądze.
    Dzięki wywiadowi z tym elektrykiem już wiem jaki mniej więcej potrzebuję samochód
    ok. 95 KM
    1.3 - 1.4 pojemność silnika
    do 150 tys. km
    rok od 2005 -2009
    Jeszcze nie pisałem że jestem młodym kierowcą a nim jestem a według elektryka samochodowego ma to znaczenie kupując samochód bo nie warto kupować nowego jak jest się młodym kierowcą
    Jestem szerokim człowiekiem i potrzebuję miejsca w fotelu kierowcy
    Co proponujecie, czyżby tego Mitsubishi Colta


    Caddy w benzynie może być rozwiązaniem lub podobny samochód. Trochę wyższa pozycja za kierownicą i duża przestrzeń.
  • #90
    User removed account
    Level 1