Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ograniczone funkcje w napędzie FAAC JA592

Madaej 19 Oct 2020 11:25 25104 71
Wago
  • #31
    Lukasz2237
    Level 7  
    Dziękuje za zainteresowanie i odpowiedz. Juz tłumacze dlaczego tak u mnie poszło. Stojąc wewnątrz posesji,czyli po stronie na którą otwierają sie skrzydła , miałem na lewym skrzydle dospawane pióra, ale od zewnętrznej strony bramy. I teraz jak poszło pierwsze uruchomienie, skrzydła podczas zamykania nachodziły na siebie tak, że właśnie te lewe skrzydło szło minimalnie za prawym, co w rezultacie powodowało, że lewe skrzydło opierało się na piórze albo przy zamykaniu idealnie równo sie zderzało piórem ze skrzydłem prawym. I gdybym od razu w tym momencie zastosowal sie do procedury opoznienia drugiego skrzydła, switchami, to było by idealnie Ale, pomyślałem, że jednak najpierw spróbuje zamienić silniki kolejnością podłączenia w centrali. Zamieniłem i sytuacja nadal taka sama. Skrzydła tak samo sie zderzały i to lewe nachodziło na prawe. Wiec zaprogramowałem skrzydła w 8-miu krokach tak, że prawe skrzydło spowalniało wczesniej dzieki czemu lewe dochodziło pierwsze do grzybka. Ale nie dawalo mi to spokoju. Odciąłem pióro od zewnątrz i przespawałem do wewnątrz lewego skrzydła, od razu zrobiłem switchami opoznienie zamknięcia drugiego skrzydła (5sek) i skrzydła zaczęły pracować jak należy. W sumie dobrze ze lewe skrzydło mam jako drugie, bo na nie przypadła za tym funkcja furtki co mi pasuje, bo lewe skrzydło widze z okna. Teraz wracając do siły, wczoraj przestawiłem na 4 , jest duża poprawa ale jeszcze zmniejsze. Brama to castorama , z tych "lepszych" ale szalu nie ma z wytrzymałością. Teraz mam jeszcze problem z samą pracą bramy, wczoraj miałem wrazenie dwa razy, że brama po programowaniu sama sie otworzyła, bede sprawdzał piloty , czy ktorys nie jest mocniej wyczulony na chociażby potrząsnięcie, chociaż sa nowe..bo nie wiem co jeszcze mkze za to odpowiadac, sprawdze też czy wszystkie przewody są porzadnie dokręcone. Kolejna rzecz ktora mnie zastanawia to zatrzymanie bramy, wieczorem wyjezdzajac z posesji nie widziałem z daleka czy kogut mryga czy nie, bo nie z kazdego polozenia jest widoczny i nacisnąłem pilota kilka razy az zauwazylem ze otwiera sie brama, i teraz tak: poczekałem az sie otworzy i lampa zgasnie, wyjechałem i..brama sie nie zamknęła gdzie wczoraj robiła to za kazdym razem- mozliwe ze iloscią naciśnięc pilota nakazałem jej się nie zamykać ? Zaobserwowałem tez dzisiaj rano takie coś, ze brama po nacisnięciu pilota sie otworzyła, auto wyjechało i po przycisnieciu pilota nie chciala sie zamknąc tylko silniki zabuczały i jedno skrzydlo sie poruszyło i kolejne nacisnięcie pilota dopiero ją zamknęło. Dodam, ze mam model gbat-300, montaz zrobiłem dla kąta otwarcia 110' gdzie wymiary a i b powinne być 125 mm a ja dałem po 120 . Oba słupy równo, z jednej strony tylko odbój mam bliżej niz z drugiej, ale to nie powinno az tak przeszkadzac,prawda ? Siłowniki ponadto w poziomie, kąty Napewno zachowane. Co do montazu foto- czy musza być co do milimetra w osi , patrząc na siebie ?
  • Wago
  • #32
    kotbury
    Gantry automation specialist
    1. Jeśli idzie o samootwieranie, to nie poprzestań na wrażeniu tylko wyczaj dokładnie. Sama radiolonia nie powinna (przy jej zmiennym kodzie - chyba że masz chinola z A...o za 30 zł albo radio jest uszkodzone) reagować na zakłócenia. Jeśli masz dodatkowy przycisk na kablach do OPEN_A - sprawdź kable do pstryczka; jeśli nie , po kilku pewnych razach samootwarcia wypnij radio i wtedy jakiś czas poobserwuj - będziesz wiedział czy to wina radia czy czegoś innego.

    Co do naciskania - zależy jaką logikę ustawiłeś - jeśli logikę A - każde naciśnięcie pilota na otwarciu powiéksza pauzę o ustawioną wartość - czyli kilkoma naciśnięciami pauza może wyjść kilka minut. Jeśli jednak tryb S - brama na otwarciu powinna zerwać pauzę i od razu zacząć się zamykać. Ale skoro skrzydła próbują coś robić - to chyba coś innego. Ponaciskaj, poobserwuj.... .

    Fotki może nie co do milimetra w osi ale jeśli się nie zobaczą, nie zadziałają i nie pozwolą zamknąć bramie.
  • #33
    Lukasz2237
    Level 7  
    kotbury wrote:
    Co do naciskania - zależy jaką logikę ustawiłeś - jeśli logikę A - każde naciśnięcie pilota na otwarciu powiéksza pauzę o ustawioną wartość - czyli kilkoma naciśnięciami pauza może wyjść kilka minut. Jeśli jednak tryb S - brama na otwarciu powinna zerwać pauzę i od razu zacząć się zamykać. Ale skoro skrzydła próbują coś robić - to chyba coś innego. Ponaciskaj, poobserwuj.... .

    Możesz rozwinąc krok po kroku te ustawienie ?
    Chciałem też zapytać, czy jak na wejsciu open A zamontuje włącznik dzwonkowy, to To wystarczy,do otwierania bramy bez "dodatków" ?
    Zmieniłem też siłę kolejno i teraz jest na 3 , jest idealnie. I docisnąłem płytke radia do płyty bo była nie do końca z jednej strony dociśnięta- może to powodowało otwieranie ?
  • #34
    kotbury
    Gantry automation specialist
    Quote:
    Możesz rozwinąc krok po kroku te ustawienie ?


    Jak ustawiać - tabela 5 (pstryczki ustawiasz na WYŁĄCZONYM ZASILANIU).
    Logika A - osiedlowa - możesz tylko otwierać (nie zatrzymasz ani nie zamkniesz bramy z pilota), zamyka się sama po pauzie, każdy sygnał na otwartej bramie wydłuża pauzę.
    Logika S - Podobna ale możesz bramę z pilota zatrzymać i na żądanie zamknąć (albo zamknie się sama po pauzie) - tu jakby dla ciebie.
    Logika EP - najczęściej używana - żadnych automatów - kolejne naciśnięcia pilota powodują sekwencję otwiera - stop-zamyka-stop-....
    Logika E - podobnie, tylko przy zamykaniu nie ma stop tylko od razu otwiera.
    Logiki B i C - można dwoma kanałami pilota niezależnie sterować otwieraniem i zamykaniem (jeden guzik otwiera, drugi zamyka - przydaje się gdy trzeba sztywno narzucić bramie kierunek - np przy współdziałaniu dwóch napędów).
    Quote:
    czy jak na wejsciu open A zamontuje włącznik dzwonkowy, to To wystarczy,do otwierania bramy bez "dodatków"

    Tak - włacznik pod OPEN_A i minus.
    Quote:
    może to powodowało otwieranie ?

    Możliwe.
  • #35
    zszcech
    Level 14  
    Witam. Ja zakupiłem te cudo techniki. Jaki ustawianie czas, jak brama dojedzie do odboju i silnik buczy? Ile sekót? Każdy piesze że kilka czyli od 2 do 9s. Zauważyłem że ten sterownik nie jest wcale dokładny, albo siłowniki działają z różną prędkością. Zaprogramowałem siłowniki tak że po otwarciu i dojechania do odboju doliczyłem 2s i przy zamykaniu też +2s. Jak się okazało ko kilku otwarciu i zamknięciu bramy brama nie domyka się do końca pierwszym siłownikiem, a drugim nie otwiera do końca, muszę chyba zmierzyć czasy przy programowaniu i normalnej pracy. Zastanawiałem się nad czynnikami krańcowymi z czujników indukcyjnych, ale to dużo zachodu i nie wiadomo czy to wogule zadziała.
    Jak konserwować te siłowniki. Czy używać jakiś smarów na prowadnicę? Czy te siłowniki zamarzają w zimę? Miałem wcześniej napęd z siłowników SPJ i wytrzymywały u mnie 1,5roku i w zimę zamarzały.
  • #36
    kotbury
    Gantry automation specialist
    Zapas taki, aby wystarczało czasu na domknięcie przy najdziwniejszych ruchach bramy. Siłowniki na buczeniu spokojnie wytrzymają i minutę :) ale rozsądny i długi czas to 4- 8 s. A centralka czasówkę ma faktycznie mało dokładną (ten typ tak ma) i po to m.in są te zapasy czasów.
    Dopóki działają dobrze (a potrafią tak kilkanaście lat) niczym nie konserwujesz. Jeśli piszczą uszczelniacze na tłokach, gładzie tłoka lekko natłuścić rzadkim smarem (no wazeliną) i wytrzec niemal do sucha. Kurz ma się nie przylepiać.
    Pierwsze objawy zużycia - pękanie w/w usczelniaczy, ciężka praca (konieczność nasmarowania śruby) - pojawią się po jakichś 5-8 latach, więc masz czas.

    PS - pisz po polsku - niektóre zdania ciężko zakumać...
  • #37
    zszcech
    Level 14  
    Ok dzięki za szybką odpowiedź, a w zimę nie ma z nimi problemu? Nie zamarzają?
  • Wago
  • #39
    Lukasz2237
    Level 7  
    A ja jeszcze zapytam o pilota. Nie to żebym chciał ponarzekać ale piloty które były w moim zestawie tj Genius Echo Tx4 , są taak nieporęczne i duże, że nie pasują ani do kluczyka od auta ani do kluczy od domu. Raz, że przyciski są bardzo podatne na przypadkowe naciśnięcie a dwa , mocowanie go do " kółka" od kluczy jest kłopotliwe a sznureczek wątłej wytrzymałości. Czy sa jakieś sensowne piloty, godne uwagi które moge zakupić i zakodować do mojego radia w centralce ? Fajnie by było coś wielkości pilota samochodowego od alarmu, tylko jakościowo dobre. Jest cos takiego ?
  • #41
    Lukasz2237
    Level 7  
    Otwiera mi ten sam pilot co mam w grafice google
  • #43
    Lukasz2237
    Level 7  
    Bardzo dziękuje, myślalem poprostu, że muszą to być szczególnie określone typy, lub producenci
  • #44
    zszcech
    Level 14  
    Oczywiście że musimy być odpowiedni typ. Nie jestem pewny ale firma Facc stosuje 4 tych pilotów, dlatego też pisze żeby się skontaktować z sprzedawcą bo może się okazać że nie będzie działał.
  • #45
    Lukasz2237
    Level 7  
    Zauważyłem któryś już raz, że chcąc otworzyć brame, klikam przycisk na pilocie, lampa ostrzegawcza zaczyna migać, a brama sie nie rusza ! Potrafi np dziwnie cicho brzęczeć. Dlaczego tak sie dzieje ?
  • #46
    zszcech
    Level 14  
    Prawdopodobnie masz za mało moc ustawioną na siłownik.
  • #47
    Lukasz2237
    Level 7  
    Zwróciłem uwage juz parenascie razy odnosnie tego co napisalem wyżej. Po przycisnięciu przycisku na pilocie , lampa świeci,błyska a silniki nie pracują. Nie raz trzeba wciskać nawet i 3 razy prycisk , za kazdym razem czekajac az.lampa przestanie mrugac. Czy moze to być wina samych pilotów i tego, że sie zle zakodowały ? Czy cos jest nie tak z centralą, z płytką radia czy coś. Siła nie ma nic wspólnego , silniki w ogole nie ruszają. Ale nie dzieje sie to cały czas tylko co któryś raz . Z mojego pilota praktycznie wcale, pilot nr 1. A pozostałe tak jak wyżej, ale sa dni ze normalnie wszystko dziala. Na co zwrócic uwage ??
  • #48
    zszcech
    Level 14  
    Jeżeli ci staruje lampa, to znaczy że piloty prawidłowo działają, ile czasu masz ten napęd?możesz sprawdzić miernikiem czy wychodzi zasilanie na siłowniki z centralki. Ja u siebie jak miałem za słabą ustawioną moc siłownika to też tak się zachowywały, naciskałem pilotem a one nie startowały, na początek ustaw moc siłownika na max i sprawdź.
  • #50
    zszcech
    Level 14  
    Kawał dobrej roboty, choć u siebie mam tak samo mam skonfigurowane. Dodatkowo pod powiem że zainstaluj sobie aplikacje "Automatem", to będziesz mógł otwierać głosem bramę bardzo przydatna rzecz.
  • #51
    gadek80
    Level 29  
    zszcech wrote:
    zainstaluj sobie aplikacje "Automatem"

    Nie mogę znaleźć też aplikacji. Jest w sklepie Playa?
  • #53
    Lukasz2237
    Level 7  
    zszcech wrote:
    Jeżeli ci staruje lampa, to znaczy że piloty prawidłowo działają, ile czasu masz ten napęd?możesz sprawdzić miernikiem czy wychodzi zasilanie na siłowniki z centralki. Ja u siebie jak miałem za słabą ustawioną moc siłownika to też tak się zachowywały, naciskałem pilotem a one nie startowały, na początek ustaw moc siłownika na max i sprawdź.

    Ciekaw jestem opinii kol.kotbury
    Dziwna sprawa z tym moim napędem
  • #54
    gadek80
    Level 29  
    Stań przy bramie i naciśnij tylko raz przycisk pilota i powiedz co się dzieje.
  • #55
    mrtko
    Level 5  
    Uszanowanie.
    Mam kilka pytań/spraw/problemów. Przeczytałem i obejrzałem chyba wszystko. Także postanowiłem napisać.
    Moje obecne ustawienie na JA592 to EP oraz Rys. 9 z instrukcji ( tylko zabezpieczenie zamykania ) + zworka (14-22-23-24-25) Na fotach i YT widziałem, że ludzie nie mają tej zworki, ale montera podpytałem i powiedział, że trzeba oraz w instrukcji, drugi schemat (rys 2) są zwarte te wejścia + do OPEN_A-OPEN_B-STOP dodają

    1. Siłowniki mają straszne "luzy czasowe" - domyk raz nie domyka, raz domyka za mocno i to o kilka sekund. Ktoś tutaj napisał, że to normalne, jeśli trwa to od 4 do 8s. Mnie to trochę przeraża, ale ok. Czy ktoś może potwierdzić?
    2. Brakuje mi trybu takiego jak C, tylko z wciśnięciem. B nie można zastopować (przynajmniej z pilota), co jest straszne (Open_A otwiera, Open_B na zamykanie a STOP, który ma zatrzymać operację OTWIERANA/ZAMYKANA skąd ma dostać sygnał? Jedyne co mi przychodzi do głowy to czujnik. Tu punkt numer 3.
    3. Czujniki zamykania mi nie działają, diody świecą, czujniki cykają, ale brak reakcji ze strony bramy, bo się otwierają, zamykają, nie ma zamknięcia czasowego po przerwaniu, kompletnie nic.
    4. Ale miałem cyrk z pilotami. Myślałem, że to brama wgrywa sygnał na pilot, a odwrotnie się dzieje i tym sposobem skopiowałem sygnał z poprzedniej bramy do nowej i otwierałem jednym wciśnięciem obie bramy oddalone o ponad 100 metrów. Pokasowałem sygnały i potem wgrałem je do pamięci nowej bramy.

    Dziękuję :)
  • #56
    gadek80
    Level 29  
    mrtko wrote:
    Mam kilka pytań/spraw/problemów. Przeczytałem i obejrzałem chyba wszystko. Także postanowiłem napisać.

    Obejrzyj sobie mój filmik i powiedz, co byś jeszcze potrzebował.
    https://www.youtube.com/watch?v=dYa8hQww7XE
    Dla mnie to najlepsze rozwiązanie.
  • #57
    kotbury
    Gantry automation specialist
    1. Może nie do końca normalne (normalne to 2-3 sekundy) ale akceptowalne.
    2 i 3. Tak, w logice B zatrzymujesz STOPem odpiętym na moment od minusa (możesz do tego zaangażować 3 przycisk pilota jeśli masz więcej niż 2 kanałowe i dodatkowe radio z przekaźnikiem ze stykami NC).
    Pisząc czujnik masz na myśli barierę foto? Owszem , można kombinować podobnie jak wyżej, ale ze STOPem jest prościej.
    3. A nie masz czasem mostka na wyjściu 4 i 5 fotki? Albo zmostkowanego FSW_CL z TX_FSW?Jest tak namalowane w instrukcji że ludzie czasem mostkują, a naprawdę ten symbol oznacza wewnętrzny styk przekaźnika fotki.
    4. To pilota wgrywa się do pamięci odbiornika bramy. Jest wyjątek - w Faacowskim radiu SLH do pamięci odbiornika wgrywa się tylko jednego pilota - tzw Mastera, a potem od niego klonuje się pozostałe piloty już bez majdrowania w odbiorniku.
  • #58
    Lukasz2237
    Level 7  
    gadek80 wrote:
    Stań przy bramie i naciśnij tylko raz przycisk pilota i powiedz co się dzieje.

    Pisałem wyżej. Dzisiaj zauwazylem znowu ten sam schemat. Od rana otworzyłem brame 3 razy- bez problemu. Za 4 razem chciqlem otworzyc brame innym pilotem, malo uzywanym. Po przycisnieciu przycisku na pilocie , lampa mryga ale brama nie reaguje. Za drugim razem to samo. Za trzecim otworzyla sie. Czy piloty sie zle zakodowały ??
    Jestem ciekaw opinii kotbury
  • #59
    kotbury
    Gantry automation specialist
    Jeśli kogut zaczyna mrugać (i robi tak za każdym razem, nawet wtedy kiedy sama brama nie rusza) to nie wina radia a centralki. Dla pewności rzuć okiem na zachowanie LEDa OPEN_A - jeśli zaświeca się za każdym naciśnięciem przycisku pilota (a brama stoi) - problem leży w centralce. Możesz jeszcze w momencie, kiedy brama odmówi współpracy - spróbowac ją uruchomić krótkim zmostkowaniem OPEN_A i minusa. Jeśli dalej nie zadziała - na pewno masz problem z centralką i nie ma co molestować radia.

    Jeszcze jedno - czy takie zachowanie jest tylko na otwieraniu czy zdarza się i na zamykaniu? TZN - jak zdechnie - rozsprzęglij ją, przesuń na środek i spróbuj zamknąc.
  • #60
    Lukasz2237
    Level 7  
    Odkryłem prawdopodobną przyczyne mojej dolegliwości. Moi dwaj pozostali użytkownicy pilotów przyciskając przyciski na pilocie robią to zbyt długo . Sam sprawdziłem na swoim jak przytrzymam guziczek za długo. A dzieje sie tak, że raz łapie z dalszej, a raz z bliżeszej odległosci ii stąd to "przytrzymywanie" guziczka.
    Dobrym pomysłem będzie podłączenie anteny z " koguta" ? Tylko jakim przewodem i czy samą żyłą sie łączy w radiu czy ekran też, bo w lampie z tego co kojarze to i goraca zyla i ekran ma swoje miejsce