Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Brak połączenia z internetem poprzez router TPLINK podpięty do modemu Vectry

30 Kwi 2019 09:29 315 10
  • Poziom 3  
    Dzień dobry,

    Mam problem z połączeniem z internetem poprzez router TPLINK D600, router jest podłączony do modemu Vectry. Problem występuję i po Wifi i po LANie, komputer wpięty bezspośrednio do modemu Vectry łączy się z internetem bez problemu. Restart twardy jak i prądowy na obu urządzeniach nic nie daje, lampki na routerze świecą się prawidłowe, jest połączenie WAN, próby konfiguracji zgodnie z intrukcją nie dają skutku, klonowanie MACa nic nie daje, zmiana adresu DNS na routerze na 8.8.8.8 nic nie daje, zmiana IP LANa także. Czy ktoś z forumowiczów mógłby mi pomóc?

    Pozdrawiam
  • Moderator - Sieci, Internet
    Co to dokładnie a model routera? D600? Nie kojarzę?
  • Poziom 3  
    Dokładnie TL-WDR3600.
  • Moderator - Sieci, Internet
    Podepnij pod WAN-a w TP-linku przewód z modemu Vectry. Potem wyłącz na chwilę zasilanie ale tylko na modemie (tp-link pozostaw włączony) i sprawdź w Statusie TP-linka czy dostałeś jakąś adresację na WAN-a z modemu. Konfiguracja portu WAN na TP-link jako Dynamic IP.
  • Poziom 3  
    Kablem zasilającym internet jest koncentryk , więc nie mam możliwości podpięcia go bezpośrednio do tp linka. Wpiąłem ponownie pod WAN kabelek wyprowadzony z modemu po LANie. Zrobiłem restart prądowy jedynie modemu (odłączyłem też kabel zasilający po wyłączeniu) , adres WAN w statusie to linka dostałem. Poniżej screen. Brak połączenia z internetem poprzez router TPLINK podpięty do modemu Vectry
  • Moderator - Sieci, Internet
    jimasek napisał:
    Podepnij pod WAN-a w TP-linku przewód z modemu Vectry

    Z modemu wectry napisałem czyli ethernet nic nie wspominałem o koncentryku.

    Połączenie z modemem jest bo dostałeś adresację ale coś komunikacja leży. Bo jak widzisz są same zera
  • Poziom 3  
    Jakieś sugestie? Naprowadźcie proszę .
  • Moderator - Sieci, Internet
    Jaki adres IP dostajesz podłączając komputer bezpośrednio do modemu Vectry. Pokaż ipconfig w cmd kiedy masz dostęp do internetu, Czy dostawcy podawałeś jakiś adres fizyczny (mac)?
  • Poziom 43  
    @roberttorenc
    Zresetuj TPLinka guzikiem na obudowie.
    Jeśli jest do niego nowszy soft to wgraj.

    Odłącz obydwa sprzęty od prądu (modem Vectry i Swojego TPLinka) na minimum 30s - poczekaj i podłącz prąd ponownie do obu urządzeń.
    W TPLinku sekcja WAN na dynamiczne IP.
  • Poziom 3  
    jimasek napisał:
    Jaki adres IP dostajesz podłączając komputer bezpośrednio do modemu Vectry. Pokaż ipconfig w cmd kiedy masz dostęp do internetu, Czy dostawcy podawałeś jakiś adres fizyczny (mac)?


    Oto ipconfig z komputera podłączonego kablem do modemu Vectry z dostępem do internetu:
    Brak połączenia z internetem poprzez router TPLINK podpięty do modemu Vectry

    Brak żadnej filtracji po adresie MAC, obsługa techniczna Vectry powiedzała, że modem vectry jest w trybie routera i powinien się łączyc po DHCP.

    Dodano po 45 [sekundy]:

    KOCUREK1970 napisał:
    @roberttorenc
    Zresetuj TPLinka guzikiem na obudowie.
    Jeśli jest do niego nowszy soft to wgraj.

    Odłącz obydwa sprzęty od prądu (modem Vectry i Swojego TPLinka) na minimum 30s - poczekaj i podłącz prąd ponownie do obu urządzeń.
    W TPLinku sekcja WAN na dynamiczne IP.


    Restart tplinka, później wyłączenie z prądu obu urządzeń na dwie minuty. Brak internetu nadal występuje.
  • Poziom 43  
    roberttorenc napisał:
    obsługa techniczna Vectry powiedzała, że modem vectry jest w trybie routera i powinien się łączyc po DHCP.

    Zatem w panelu Vectry przełącz go na modem:
    https://ebok.vectra.pl/#/login
    I potem jeszcze raz zastosuj to co napisałem wyżej:
    KOCUREK1970 napisał:
    Odłącz obydwa sprzęty od prądu (modem Vectry i Swojego TPLinka) na minimum 30s - poczekaj i podłącz prąd ponownie do obu urządzeń.
    W TPLinku sekcja WAN na dynamiczne IP.