Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Scenic I phII 1.6 16V - Silnik po małej kolizji rozrządu trzęsie się

luke12.1989 30 Apr 2019 19:17 4698 63
  • #1
    luke12.1989
    Level 8  
    Scenic 1.6 k4m 2000r. Auto było po mini kolizji zaworów z tłokami - rozwarstwilo się koło pasowe i guma wpadła w rozrząd przestawiając go i uszkadzając 4 zawory. Zostały zmienione zawory, ogólnie cała obróbka głowicy, nowy rozrząd, świece, uszczelnienia kolektorów i przepustnicy, kompletnie wszystko na cycus glancus. Auto jeździ odpala, ale na wolnych obrotach praktycznie chce silnik wyrwać z poduszek, dodatkowo obroty kształtują się na poziomie 500-750, niekiedy zgaśnie nawet na wyższych nic się nie dzieje. Rozrząd ustawiony na blokadach. Co się może być przyczyną takiego zachowania? Wcześniej obroty były na poziomie 1500 co dla tego silnika było za wysoko ale przy demontażu wszystkiego okazało się że kolektor był odkręcony i łapał lewe powietrze - czyżby celowo do celów sprzedażowych? Teraz jeździć autem się nie da bo silnik z budy chce wyskoczyć... Clip błędów żadnych nie pokazuje, sonda lambda sprawna (jest jedna tylko) . Niestety minął kolejny dzień walki. Rozebrany dzisiaj do wałków bo padło podejrzenie że zamieniony jest ssący z wydechowym, diagnoza błędna. Ustawiony rozrząd ze szwajcarską precyzją i dokładnością. Zmierzona kompresja 11-13 na każdym cylindrze, świece nowe, cewki podmienione ze sprawnego auta, prąd na każdej jest. CLIP pokazuje zero błędów, zero wypadania zapłonu... Ręce opadają bo ileś takich silników się rozebrało po strzale rozrządu gdzie było 16 pokrzywionych i zawsze wracało wszystko do stanu przed awarią, tutaj niestety nie... Jakieś pomysły?

    Poniżej film z pracy silnika

    https://youtu.be/G62y2tf0qHI

    Dodatkowo podmieniony został komputer. Nic to nie zmieniło. Wałki na 100% są ok, nie zamienione. Jeden mechanik powiedział że za 450zl to ogarnie z tekstem czy ja muszę poprawiać po innych? Ale nie powiedział o co chodzi.
  • #3
    dariuse
    Level 12  
    A jak silnik pracuje na obrotach 1500 ?

    Stary samochód, stary silnik, samo życie.

    Oczujnikować czujnikiem wibracji, akcelelometrem, przyklejonym do bloku i rejestrować, zwiększając obroty silnika
    Dodać do tego odczyt obrotów silnika, parametry wtrysku z OBD i po analizie FFT będą znane częstotliwości wibracji
    i z tego łatwo obliczysz co wibruje i z jaką częstotliwością w stosunku do prędkości obrotowej silnika.

    Znajomy tak robił w helikopterach, bo był wypadek, że po naprawie serwisowej zabrakło jednej kulki w łożysku głównego wirnika i w wyniku osiowej wibracji oderwał się wirnik, a helikopter spadł na drzewa.
    --

    https://youtu.be/G62y2tf0qHI%EF%BB%BF
    404 Not Found


    Moderated By szymitsu21:

    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.
    Ostrzeżenie!

  • #4
    luke12.1989
    Level 8  
    Świece i cewki zamieniane były ze sprawnego auta więc odpada. Auto ma LPG i jest tak samo jak na pb.
    Co do obrotów powyżej około 1200 jest wszystko ok, zero drgań auto normalnie przyspiesza itp. odpala na widok kluczyka
  • #5
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Są 2 opcje.
    luke12.1989 wrote:
    Jeden mechanik powiedział że za 450zl to ogarnie z tekstem czy ja muszę poprawiać po innych? Ale nie powiedział o co chodzi.

    Często tak mówię przy k4m, zawieź niech zrobi.
    \
    Nie pali ci któryś cylinder, odpinaj WTRYSKI a zobaczysz który.
  • #6
    luke12.1989
    Level 8  
    Jeszcze dodam że sprawdzana była iskra czy jest na świecach i na każdej jest, ładna równomierna.
    Może faktycznie leje któryś wtrysk i mimo odłączenia listwy kiedy LPG się załączy leje dalej
  • #8
    dariuse
    Level 12  
    luke12.1989 wrote:
    Świece i cewki zamieniane były ze sprawnego auta więc odpada. Auto ma LPG i jest tak samo jak na pb.
    Co do obrotów powyżej około 1200 jest wszystko ok, zero drgań auto normalnie przyspiesza itp. odpala na widok kluczyka


    Miałem to samo, przebicie na przewodach, na cewce i świece nie paliły prawidłowo, po zalaniu olejem.

    Diagnostyka jest prosta: spaliny na wolnych obrotach
    Jak ok, to znaczy, że palą wszystkie cylindry prawidłowo i nic nie leje we wtryskach i ciśnienie w cylindrach prawidłowe.

    Wymiana świec to dobry pomysł.

    Albo ustaw wolne obroty na 1200 i zapomnij o problemie.
    Jak się silnik wygrzeje, przedmucha na trasie to się może samo naprawić.

    No i sprawdź czy bierze olej.

    Nie przełączaj na gaz.

    Znajomy ma gaz w gruchocie, to nieraz zapala pół godziny.
    Potem podłącza bezpośrednio zasilanie do parownika i zapala, czeka aż się płyn zagrzeje, odłącza i w drogę



    Moderated By szymitsu21:

    Nieda się ustawić wolnych obrotów w żaden sposób. Tym bardziej na 1200/1500.
    Albo ustaw wolne obroty na 1200 i zapomnij o problemie.
    Jak się silnik wygrzeje, przedmucha na trasie to się może samo naprawić.


    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

  • #9
    luke12.1989
    Level 8  
    dariuse wrote:
    Znajomy ma gaz w gruchocie, to nieraz zapala pół godziny.
    Potem podłącza bezpośrednio zasilanie do parownika i zapala, czeka aż się płyn zagrzeje, odłącza i w drogę

    To chyba ma instalację pierwszej generacji albo auto na gaźniku. Tutaj żadnych problemów nie ma ;)

    dariuse wrote:
    Albo ustaw wolne obroty na 1200 i zapomnij o problemie.

    Czym mu podnieść? Komputer reguluje obroty i w Renault ustawiony jest standardowo na 753 albo 756 nie pamiętam akurat.
    Strumien swiadomosc... wrote:
    ZObacz który nie pali.

    Jutro sprawdzę listwę jeszcze
  • #10
    dariuse
    Level 12  
    Pytaj poprzedniego właściciela jak ustawił obroty na 1500.

    Widocznie znał problem z silnikiem i go ominął do sprzedaży.

    Kiedyś nieznajomy opowiadał, że sprzedał samochód z uszkodzonym silnikiem, z pękniętą głowicą i użył jakiegoś internetowego środka to zaklejenia pęknięcia i mówił, że nabywca dojechał do domu i się nie skarży.
  • #11
    luke12.1989
    Level 8  
    dariuse wrote:
    Pytaj poprzedniego właściciela jak ustawił obroty na 1500.

    Rozkręcił kolektor ssący... I albo zrobili to w Holandii albo handlarz w Polsce. Auto jak dostaje więcej powietrza znacznie lepiej pracuje
  • #12
    dariuse
    Level 12  
    luke12.1989 wrote:
    dariuse wrote:
    Pytaj poprzedniego właściciela jak ustawił obroty na 1500.

    Rozkręcił kolektor ssący... I albo zrobili to w Holandii albo handlarz w Polsce. Auto jak dostaje więcej powietrza znacznie lepiej pracuje


    Czyli za bogata mieszanka z dodatkiem oleju i się brzydko spala ;(

    Miałem to samo, nierówna praca, biały dym za samochodem
    i mechanik mówi od razu, że pierścienie, a najlepiej wyzłomować, bo naprawa nieopłacalna a wymiana silnika to z 1000zł (silnik + robocizna)

    Pojechałem do drugiego, wymieniłem świece i przestał kopcić i powróciła równa praca.

    --
    W czasie wymiany oleju, dolał za dużo i wyrzuciło górą na świece i brał olej.

    Z nowymi świecami nie dymi, nie bierze oleju, gra gitara

    Przy wyższych obrotach tłumią się częstotliwości rezonansowe wibracji silnika i tu przyczyna i rozwiązanie.

    Może to jednak pęknięcie głowicy zaklejone internetowym wynalazkiem ?

    Ale tamten nieznajomy nic nie mówił, że to był Scenic ;)


    Moderated By szymitsu21:

    Na świecy pojawił się olej bo silnik na jeden cylinder nie pracował jak należy.
    Następne bzdury zostaną nagrodzone.

    W czasie wymiany oleju, dolał za dużo i wyrzuciło górą na świece i brał olej.


    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

  • #13
    luke12.1989
    Level 8  
    Szymitsu21 dzięki za reakcję bo już nie mogę tych bzdur pisanych przez dariuse czytać... W skrócie użytkowniku dariuse nie wiesz, nie znasz się to nie pisz bo aż w oczy szczypie.
  • #14
    andrzej20001
    Level 43  
    Albo odpinaj wtryskiwacz benzyny albo zaciskaj wężyk lpg idący do cylindra. Tak znajdziesz nie palący . Podejrzewam mimo wszystko cewke
  • #15
    luke12.1989
    Level 8  
    andrzej20001 wrote:
    Podejrzewam mimo wszystko cewke

    Podmienione wszystkie z mojego prywatnego auta którym jeżdżę codziennie bez zmian... Spróbuję z wtryskiwaczami.
  • #16
    Ireneo
    Level 42  
    Z tego co kojarzę to wtryskiwacz zapala błąd w tym aucie o wypadaniu zapłonu powodujące uszkodzenie katalizatora.Czytane delphi.
  • #17
    luke12.1989
    Level 8  
    Błędów zero... Czytane CLIPem a wcześniej Autocom'em
  • #18
    andrzej20001
    Level 43  
    Chodzi o to aby sprawdził konkret który cylinder nie pali.
  • #19
    kortyleski
    Level 43  
    Odpalić na pb, przełączyć na lpg i odłączyć pompę benzyny. Jak się uspokoi to wtryski. Wtedy listwa na wierch i patrzeć co robią wtryskiwacze przy kręceniu rozrusznikiem
  • #20
    luke12.1989
    Level 8  
    kortyleski wrote:
    Odpalić na pb, przełączyć na lpg i odłączyć pompę benzyny. Jak się uspokoi to wtryski.

    Taki właśnie mam zamiar tylko muszę znaleźć przekaźnik pompy paliwa... W książce sam naprawiam niby znalazłem że jest pod maską o oznaczeniu H, ale to sprawdzę ;)
  • #21
    kortyleski
    Level 43  
    Pod tylną kanapą zaślepki do pompy nie ma? Tam najłatwiej by było
  • #22
    andrzej20001
    Level 43  
    To scenic nie ma,bezpiecznik wyjmij
  • #23
    luke12.1989
    Level 8  
    kortyleski wrote:
    Pod tylną kanapą zaślepki do pompy nie ma? Tam najłatwiej by było

    Spoko ale przy tym ileś plastików trzeba jeszcze odkręcić

    Dodano po 6 [minuty]:

    andrzej20001 wrote:
    To scenic nie ma,bezpiecznik wyjmij

    Niby F8 bezpiecznik za paliwo odpowiada Renault Scenic I phII 1.6 16V - Silnik po małej kolizji rozrządu trzęsie się

    Dodano po 1 [godziny] 21 [minuty]:

    Pogrzebałem poodpinalem kostki od wtryskiwaczy i nic... Bez zmian
  • #24
    dariuse
    Level 12  
    luke12.1989 wrote:
    Szymitsu21 dzięki za reakcję bo już nie mogę tych bzdur pisanych przez dariuse czytać... W skrócie użytkowniku dariuse nie wiesz, nie znasz się to nie pisz bo aż w oczy szczypie.


    ok, żyj ze swoim problemem dalej, skoro wiesz lepiej.
    20 letni złom z importu to 20-letni złom, czyli zabytek i młodsze są złomowane w kraju, a 10-letnie w Niemczech, bo taki jest świat.

    Raz mnie niemiecki diagnosta nauczył, jak diagnozować silnik po analizie spalin, wytłumaczył dokładnie, zrozumiałem i z tego korzystam.

    Wiem, że nie masz analizatora spalin.

    Raz mnie nauczył znajomy diagnostyki wibracji silnika akcelerometrem i FFT
    i też się nauczyłem i wiem jak to działa i jak stosować.

    Niemniej życzę powodzenia.
    Moderated By robokop:

    Kolejne ostrzeżenie - 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

  • #26
    luke12.1989
    Level 8  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    ALe co odpinasz pompę litości co ty k..... odwalasz, miałeś ściągać wtyczki z wtryskiwaczy benzyny!!!

    Chciałem pompę odłączyć niestety się nie dało.
    Odpialem wtyczki od wtryskiwaczy ;) bez zmian
  • #29
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Diagnostykę drogi kolego, przeprowadza się na podstawowym paliwie - od ciśnienia sprężania się zaczyna. Do tego robi się analizę spalin - będzie widać czego jest za dużo, czy paliwa, czy powietrza. Do tego sprawdza się szczelność kolektora ssącego i okolic przepustnicy, czy nie dostaje się do silnika powietrze spoza układu. A jak znam życie, to po kolizji masz uszkodzony któryś wałek rozrządu, z pękniętą krzywką, którego nikt oczywiście nie sprawdził.
  • #30
    luke12.1989
    Level 8  
    E8600 wrote:
    Klin na wale koła rozrządu cały?

    Tam nie ma klina
    Robokop było wszystko sprawdzone. Ewentualnie mam drugie wałki mogę zamienić.
    Kilkanaście silników K4M, K4J, F4R się robiło i było wszystko ok, wczoraj laguna 2.0 po strzale rozrządu wyjechała gdzie było pokrzywione 16 zaworów a nie 4 i wszystko wróciło do normy. Stanowczo jest za mało powietrza i powtórzę się jest tak szczelny że po przyłożeniu ręki do filtra auto gaśnie, wszystkie uszczelki są nowe