Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf mk4 1.8 turbo AGU - Zgasl podczas jazdy

01 Maj 2019 17:02 165 5
  • Poziom 9  
    Witam mechaników. 

    Opiszę mój wczorajszy problem z owa jednostką,niegdy nie miałem z nim żadnych problemów aż do wczoraj. 

    Więc zgasł podczas jazdy...na rondzie,prawie doszło do kolozji ale jakoś udało się wybrnąć.Proba odpalenia,kręcił normalnie ale troszkę ( jakieś 10 sek. ) minęło zanim odpalił na jakieś dwieście metrów,udało sie dotrzeć do parkingu.Ponowna próba odpalenia,nie udało się i tak parę razy,aż w końcu odpalił lecz tylko na moment i gaśnie.Raz odpala i chodzi raz nie odpala,ponownie z koleji odpala i gaśnie wiec nie ma reguły.Oczywiście vag i owe błędy sie pokazały.Wypinam przeplywke motor chodzi,podlaczam wtyczkę ponownie silnik gaśnie... 
    Dzisiaj rano odpalił na widok kluczyka,nie jechałem nim ale chodził idealnie rowniotko. 

    Faktycznie przepływa ma dość chodź z drugiej strony błąd sporadyczny ?  


    00561 - MIXTURE ADAPTATION 
    14-10- ADAPTATION LIMIT ( ADD ) EXCEEDED - INTERMITTENT 

    16486 - MASS AIR FLOW SENSOR ( G70 ) SIGNAL LOW 
    P 0102 - 35 - 10 - INTERMITTENT 


    Spostrzeżenia z przed 20 minut.Odpalił chodzi idealnie rowniotko jakies dziesięć minut i nagle zgasł samoistnie jest w stanie włączonego zapłonu,kontrolki świeca ale nie chodzi ani też nie chce odpalić. 

    Wyjmuję bezpiecznik nr. 43 i....i odpala nie chodzi idealnie ale pracuje po wpieciu bezpiecznika na swoje miejsce gaśnie  

    Po wyjęciu bezpiecznika nr 43 pojawia sie błąd : 

    01247 - ACTIVATED CHARCOAL FILTER ( EVAP ) SYSTEM SOLENDOID VAVLE 1 ( N80 ) 29 -10 - INTERMITTENT 


    Wymieniony czujnik wału nowy ori Bosch silnik dalej pracuje jak wcześniej.Natomiast dalej to samo spostrzeżenie czyli wypinam kostke przyplywomierza silnik odpala i chodzi,wpinam silnik gaśnie ale wtryski słychać leją czyli zasilanie paliwem ok.Czy to jednak przepływomierz ? 



    Z góry dziękuję za sugestie oraz propozycje
  • Poziom 9  
    Zdemontuj przepływomierz zobacz w środku w jakim jest stanie element pomiarowy (drucik). Jeżeli masz możliwość podmiany przepływomierza nawet od potencjalnego sprzedającego przetestuj. Zobacz czy coś nie podgryzło Ci przewodu i nie robi się zwarcie na żyłach.
  • Moderator Samochody
    Boski jesteś. Błędy wskazują sondę i przepływomierz, ty zaś wymieniasz czujnik wału. Z bezpiecznika nr. 43 zasilany jest:
    -elektrozawór EVAP,
    - element grzejny sondy lambda,
    - obwód 12V przepływomierza.
    Skoro odpięcie przepływomierza powoduje względnie normalną pracę silnika, to w czym jeszcze problem?
  • Poziom 9  
    Fakt,zabrzmialło to tak jakbym wymienił czujnik wału typowo po ujawieniu się usterki.Czujnik wymieniony w tym tygodniu po pojawieniu się jego blędu,chcialem natomiast uprzedzić odpowiedzi typu wymień czujnik...

    Właśnie szukam kogoś z tym motorem z okolicy na podmiankę aby nie utopić parę stówek w nowy bo w grę wchodzi tylko oryginalny,a ten jak wiadomo swoje kosztuje.Faktem natomiast jest,że tak jak opisuję po wyjęciu wtyczki silnik chodzi w miarę po jej wpięciu milczenie.Nie sądziłem.że sama przepływka może powodować zwarcie i przerwanie pracy silnika...
  • Moderator Samochody
    Byś się nie zdziwił jak kogoś znajdziesz i ten ktoś zaraz chętnie pożyczy....
    lackas napisał:
    Nie sądziłem.że sama przepływka może powodować zwarcie i przerwanie pracy silnika
    Wystarczy że przeciąża linię 5V i gotowe.
  • Poziom 9  
    Widzę mega negatywne podejście u Ciebie,więcej wiary stary.Na jutro załatwiona podmianka,o efektach poinformuję.