Cześć,
piszę ponieważ mam problem z zlokalizowaniem wszystkich punktów masowych. Dlatego stąd moje pytanie czy ma ktoś schemat punktów masowych mercedesa w210 e220CDI, albo wie gdzie są zlokalizowane, bo ja na razie znalazłem tylko 3 pod maską i 1 w bagażniku.
O super Dzięki Wielkie 😊 Potrzebuje wiedzieć gdzie są wszystkie ponieważ ucieka mi prąd z akumulatora a dowiedziałem się że bardzo możliwe że ucieka mi przez któraś masę która jest zasniedziała 😊 A jak znalazłem jedną to była bardzo zasniedziała więc może to dlatego mam problemy z elektryka
Dodano po 1 [minuty]:
O super Dzięki Wielkie 😊 Potrzebuje wiedzieć gdzie są wszystkie ponieważ ucieka mi prąd z akumulatora a dowiedziałem się że bardzo możliwe że ucieka mi przez któraś masę która jest zasniedziała 😊 A jak znalazłem jedną to była bardzo zasniedziała więc może to dlatego mam problemy z elektryka
Właśnie problem w tym że po wyjęciu z 6 bezpieczników prąd mi spadał a kiedy wyjąłem każdy z tych bezpieczników co mi pobierał prąd nadal miałem 0.06A poboru.
Dostałem radę na innym forum że może to być spowodowane tym że punkty masy są zaśniedziałe i żebym je wyczyścił i rzeczywiście są zaśniedziałe ale niestety jeszcze nie miałem czasu ich wyczyścić i sprawdzić czy działa. Oczywiście mogę podać jakie to bezpieczniki są jeśli by miało to pomóc tylko nie chciałem zaśmiecać postu tym bo kazdy bezpiecznik jest odpowiedzialny za wiele rzeczy
bezpiecznik 4
-ads
-automatyczne przyciemnianie lusterka wewnętrznego
-centralny zamek
-convenience locking
-dome lights
-otwieracz drzwi garażowych
-system kontroli języka
-maka-up mirrors
- czujnik deszczu
- tilding
bezpiecznik 15
-E-call
- language control
-system telefoniczny
- czujnik ciśnienia w oponach
Dodano po 6 [minuty]:
Dzisiaj właśnie zauważyłem, jedną, rzecz, która myślę że może mieć wpływ ale nie jestem pewien bo słabo się znam na elektryce. Zauważyłem dzisiaj, że nie działa mi tylne prawe światło stopu. Cały czas myślałem, że to wina żarówki i dzisiaj ją właśnie wymieniałem ale okazało się, że mimo zmiany żarówki światło i tak nie działa a żarówka na pewno była dobra bo w drugiej lampie działała i kiedy się przyjrzałem ten zepsutej to na tej oprawce niebarwionej żarówki był osad jakby jakieś spięcie tam było. Myślicie, że to to może mieć wpływ na stały pobór prądu? Oczywiście już odłączyłem tą oprawką, ale nie zdążyłem zbadać amperomierzem czy to była wina tego.
Potrzebuje wiedzieć gdzie są wszystkie ponieważ ucieka mi prąd z akumulatora a dowiedziałem się że bardzo możliwe że ucieka mi przez któraś masę która jest zasniedziała
Oj! - bardzo słabo u ciebie z tą elektryką. Ludzie piszą głupoty a ty to łykasz.
Przecież śniedź pogarsza przepływ prądu. Ten prąd który ci ucieka z akumulatora prawie na pewno ucieka przez którąś masę - innej możliwości nie ma. Żeby go zlikwidować, musiałbyś tą masę całkowicie odłączyć - a nie poprawić zaśniedziały styk. Ale oczywiście to nie jest zalecany sposób naprawy
OlisaDB wrote:
na tej oprawce niebarwionej żarówki był osad jakby jakieś spięcie tam było.
W którym miejscu oprawki? Na styku?
To stały problem z oprawkami żarówek stopu w W210.
Najpierw parę słów wyjaśnienia dla laika:
Słowo "zwarcie" jest wyjątkowo często nadużywane przez osoby nieznające się na prądzie. Jak się coś złego dzieje, to na pewno zwarcie. Nawet jak się żarówki przepalają - to też winne jest zwarcie.
Sprawa wygląda tak: materiał na styki oprawki jest bardzo słabej jakości, dodatkowo pokryty czymś co ma chyba zabezpieczać przed korozją. Efekt jest taki, że przepływ prądu w miejscu styku jest osłabiony, co powoduje wyzwalanie się ciepła. Ciepło z kolei powoduje topienie się plastiku z którego zrobiona jest oprawka i współpracujący z nią element w kloszu lampy. To powoduje osiadanie styków i dalsze pogorszenie kontaktu. Styki zaczynają iskrzyć i pojawia się osad (zwęglenie) który zauważyłeś. NIE MA TO NIC WSPÓLNEGO ZE ZWARCIEM - jest to efekt osłabionego styku a nie zwarcia. Oprawka na pewno do wymiany, a klosz zdemontuj i obejrzyj jak mocno jest to przytopione. Wyczyść styk, podegnij go, podbuduj w jakiś sposób.
OlisaDB wrote:
Myślicie, że to to może mieć wpływ na stały pobór prądu?
Nie - nie może. Jak wyjmiesz kluczyk ze stacyjki, to żarówki stop są pozbawione napięcia tak więc nie może przez nie uciekać w tym czasie prąd.
Ok, dzięki za wytłumaczenie teraz już trochę więcej rozumiem🙂 Spróbuje wieczorem zobaczyć jak dokładnie wygląda oprawka, bo aż tak się mocno jej nie przyglądałem. A jeśli chodzi o prąd, który ucieka to masz jakiś pomysł jak to znaleźć? Bo ja tylko znalazłem sposób z bezpiecznikami żeby wyjmować ale niestety mało mi ten sposób dał ponieważ zbyt dużo bezpieczników miało wpływ na zmniejszenie pradu. Czy podłączenie pod komputer może tutaj pomóc?
A jak to mogę sprawdzić? Wystarczy jakoś odłączyć, czy już tego nie sprawdzę bez specjalnego sprzetu?
Dodano po 40 [minuty]:
Z tego co czytam w internecie to ludzie jak mieli problem z nie przechodzeniem w stan uspienia CAN to po sprawdzeniu poprzez odłączenie każdego z bezpiecznika w końcu znaleźli winowajcę, który rozwiązywał sprawę z uśpieniem CAN. A niestety u mnie to nawet po wyjęciu każdego z bezpiecznika, który zmniejszał pobór nadal pobierało 0.06A