Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes w210 e220 CDI - Schemat punktów masowych

01 Maj 2019 21:10 501 11
  • Poziom 4  
    Cześć,
    piszę ponieważ mam problem z zlokalizowaniem wszystkich punktów masowych. Dlatego stąd moje pytanie czy ma ktoś schemat punktów masowych mercedesa w210 e220CDI, albo wie gdzie są zlokalizowane, bo ja na razie znalazłem tylko 3 pod maską i 1 w bagażniku.

    Z góry dziękuję za odpowiedź 😊
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Taki schemat znalazłem. Interesuje Cię jakaś konkretna masa? Mercedes w210 e220 CDI - Schemat punktów masowych
  • Poziom 4  
    O super Dzięki Wielkie 😊 Potrzebuje wiedzieć gdzie są wszystkie ponieważ ucieka mi prąd z akumulatora a dowiedziałem się że bardzo możliwe że ucieka mi przez któraś masę która jest zasniedziała 😊 A jak znalazłem jedną to była bardzo zasniedziała więc może to dlatego mam problemy z elektryka

    Dodano po 1 [minuty]:

    O super Dzięki Wielkie 😊 Potrzebuje wiedzieć gdzie są wszystkie ponieważ ucieka mi prąd z akumulatora a dowiedziałem się że bardzo możliwe że ucieka mi przez któraś masę która jest zasniedziała 😊 A jak znalazłem jedną to była bardzo zasniedziała więc może to dlatego mam problemy z elektryka
  • Poziom 12  
    Spróbować można. Napisz jeszcze po wyjęciu jakich bezpieczników spada pobór, bo widzę że w innym temacie już opsiałeś sytuację.
  • Poziom 4  
    Właśnie problem w tym że po wyjęciu z 6 bezpieczników prąd mi spadał a kiedy wyjąłem każdy z tych bezpieczników co mi pobierał prąd nadal miałem 0.06A poboru.
    Dostałem radę na innym forum że może to być spowodowane tym że punkty masy są zaśniedziałe i żebym je wyczyścił i rzeczywiście są zaśniedziałe ale niestety jeszcze nie miałem czasu ich wyczyścić i sprawdzić czy działa. Oczywiście mogę podać jakie to bezpieczniki są jeśli by miało to pomóc tylko nie chciałem zaśmiecać postu tym bo kazdy bezpiecznik jest odpowiedzialny za wiele rzeczy
  • Poziom 4  
    Ok, to jest lista bezpieczników, które mają wpływ na zmniejszenie poboru. Od razu napisała od czego one są.

    Skrzynka bezpieczników pod maską
    41 bezpiecznik

    -centralny zamek
    - convenience locking
    -system alarmowy przeciwkradzieżwoy
    -fanfare
    -migacz ostrzegający przed zagrożeniem
    -migacz reflektorów
    -układ spryskiwaczy reflektorów
    -podgrzewanie tylniego okna
    -kontrola blokady
    -zwolnienie tylniej głowy
    -przesuwany dach
    - wycieraczka tylnia
    -kierunkowskaz
    -lampka ostrzegawcza
    -spryskiwacz szyby przedniej
    -wipa system

    16 bezpiecznik
    - regulowanie lusterka kierowcy
    -centrlany zamek
    - convenience locking
    - courtesy light
    -okno kierowcy
    -pdogrzewane lustro storna kierwocy
    - pamięc regulacji siedzenia
    -system dzwiękowy

    18 bezpiecznik
    - courtesy light
    -okno elektryczne z tyłu po lewej
    -ogrzewanie siedzenia

    Skrzynka bezpieczników pod kanapą tylnich siedzeń

    bezpiecznik 1
    - regulowane lusterka
    - centralny zamek
    - convenience locking
    - courtesy light
    - podgrzewane lustro strona pasażera
    -okna elektryczne
    - pamięć regulacji siedzeń

    bezpiecznik 2

    -courtesy light
    - okna elektryczne

    bezpiecznik 4
    -ads
    -automatyczne przyciemnianie lusterka wewnętrznego
    -centralny zamek
    -convenience locking
    -dome lights
    -otwieracz drzwi garażowych
    -system kontroli języka
    -maka-up mirrors
    - czujnik deszczu
    - tilding

    bezpiecznik 15

    -E-call
    - language control
    -system telefoniczny
    - czujnik ciśnienia w oponach

    Dodano po 6 [minuty]:

    Dzisiaj właśnie zauważyłem, jedną, rzecz, która myślę że może mieć wpływ ale nie jestem pewien bo słabo się znam na elektryce. Zauważyłem dzisiaj, że nie działa mi tylne prawe światło stopu. Cały czas myślałem, że to wina żarówki i dzisiaj ją właśnie wymieniałem ale okazało się, że mimo zmiany żarówki światło i tak nie działa a żarówka na pewno była dobra bo w drugiej lampie działała i kiedy się przyjrzałem ten zepsutej to na tej oprawce niebarwionej żarówki był osad jakby jakieś spięcie tam było. Myślicie, że to to może mieć wpływ na stały pobór prądu? Oczywiście już odłączyłem tą oprawką, ale nie zdążyłem zbadać amperomierzem czy to była wina tego.
  • Pomocny post
    Spec od Mercedesów
    OlisaDB napisał:
    Potrzebuje wiedzieć gdzie są wszystkie ponieważ ucieka mi prąd z akumulatora a dowiedziałem się że bardzo możliwe że ucieka mi przez któraś masę która jest zasniedziała

    Oj! - bardzo słabo u ciebie z tą elektryką. Ludzie piszą głupoty a ty to łykasz.
    Przecież śniedź pogarsza przepływ prądu. Ten prąd który ci ucieka z akumulatora prawie na pewno ucieka przez którąś masę - innej możliwości nie ma. Żeby go zlikwidować, musiałbyś tą masę całkowicie odłączyć - a nie poprawić zaśniedziały styk. Ale oczywiście to nie jest zalecany sposób naprawy ;)
    OlisaDB napisał:
    na tej oprawce niebarwionej żarówki był osad jakby jakieś spięcie tam było.

    W którym miejscu oprawki? Na styku?
    To stały problem z oprawkami żarówek stopu w W210.
    Najpierw parę słów wyjaśnienia dla laika:
    Słowo "zwarcie" jest wyjątkowo często nadużywane przez osoby nieznające się na prądzie. Jak się coś złego dzieje, to na pewno zwarcie. Nawet jak się żarówki przepalają - to też winne jest zwarcie.
    Sprawa wygląda tak: materiał na styki oprawki jest bardzo słabej jakości, dodatkowo pokryty czymś co ma chyba zabezpieczać przed korozją. Efekt jest taki, że przepływ prądu w miejscu styku jest osłabiony, co powoduje wyzwalanie się ciepła. Ciepło z kolei powoduje topienie się plastiku z którego zrobiona jest oprawka i współpracujący z nią element w kloszu lampy. To powoduje osiadanie styków i dalsze pogorszenie kontaktu. Styki zaczynają iskrzyć i pojawia się osad (zwęglenie) który zauważyłeś. NIE MA TO NIC WSPÓLNEGO ZE ZWARCIEM - jest to efekt osłabionego styku a nie zwarcia. Oprawka na pewno do wymiany, a klosz zdemontuj i obejrzyj jak mocno jest to przytopione. Wyczyść styk, podegnij go, podbuduj w jakiś sposób.
    OlisaDB napisał:
    Myślicie, że to to może mieć wpływ na stały pobór prądu?

    Nie - nie może. Jak wyjmiesz kluczyk ze stacyjki, to żarówki stop są pozbawione napięcia tak więc nie może przez nie uciekać w tym czasie prąd.
  • Poziom 4  
    Ok, dzięki za wytłumaczenie teraz już trochę więcej rozumiem🙂 Spróbuje wieczorem zobaczyć jak dokładnie wygląda oprawka, bo aż tak się mocno jej nie przyglądałem. A jeśli chodzi o prąd, który ucieka to masz jakiś pomysł jak to znaleźć? Bo ja tylko znalazłem sposób z bezpiecznikami żeby wyjmować ale niestety mało mi ten sposób dał ponieważ zbyt dużo bezpieczników miało wpływ na zmniejszenie pradu. Czy podłączenie pod komputer może tutaj pomóc?
  • Spec od Mercedesów
    Podłączenie raczej nie pomoże. To już jest auto na CAN-ie. Może CAN nie przechodzi w stan uśpienia?
  • Poziom 4  
    A jak to mogę sprawdzić? Wystarczy jakoś odłączyć, czy już tego nie sprawdzę bez specjalnego sprzetu?

    Dodano po 40 [minuty]:

    Z tego co czytam w internecie to ludzie jak mieli problem z nie przechodzeniem w stan uspienia CAN to po sprawdzeniu poprzez odłączenie każdego z bezpiecznika w końcu znaleźli winowajcę, który rozwiązywał sprawę z uśpieniem CAN. A niestety u mnie to nawet po wyjęciu każdego z bezpiecznika, który zmniejszał pobór nadal pobierało 0.06A
  • Poziom 28  
    witam ma ktos schemat do w 210 96 rok ? chodzi mi o kierunki , szyby , centralny zamek oraz nawiew