Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Laguna 2 1.6 16v - Strzały w tłumik na bezynie na gazie jest ok

01 Maj 2019 21:15 186 5
  • Poziom 3  
    Witam mam problem z laguna odpala na bezynie normalnie ale po dodaniu gazu zaczyna przerywać i strzelać w kolektor jak przełączy się na gaz jest wszytko ok normalnie się wkreca i trzyma obroty zauważyłem że wycięty jest katalizator a dokładniej jego wewnętrzna zawartość do tego wskazówka paliwa wogóle się nie podnosi po sprawdzeniu komputerem nie było żadnych błędów jakie macie pomysły co dalej. Oczywiście filtry wszystkie wymienione czujniki mam na podmianke praktycznie wszystkie.
  • Poziom 10  
    Obstawiam że źle ustawiona instalacja na gaz (zbyt wysoki mnożnik, problemy z wtryskami gazu itp) rozjechała korekty w sterowniku i na PB jest problem.Pewnie szczególnie jak zimny i sonda nie koryguje. Proponuję pojeździć przez kilka dni na PB. Jeśli problem zniknie Lpg do sprawdzenia i strojenia.
  • Poziom 29  
    Przecież pisze że nie ma katalizatora - co komputer ustawi za skład mieszanki ? Na bogato? Na ubogo? Przecież bedzie pracowac permanetnie w trybie awaryjnym.
  • Poziom 3  
    Wydaje mi się że aż tak katalizator nie ma wpływu jak działa w trybie awaryjnym to nie powinno odwalac tagiego czegoś żeby aż strzelało w kolektor
  • Poziom 10  
    kakibara napisał:
    Przecież pisze że nie ma katalizatora - co komputer ustawi za skład mieszanki ? Na bogato? Na ubogo? Przecież bedzie pracowac permanetnie w trybie awaryjnym.

    Po co pytasz jak wiesz lepiej?
    Katalizator nie ma wpływu na ustalanie mieszanki - to jest robione na podstawie wskazań pierwszej sondy lambda umieszczonej przed katem (w Twoim przypadku przed miejscem na kat). Sam napisałeś, że nie ma błędów więc nie ma mowy o trybie awaryjnym.
    Opisane objawy wskazują na to co napisałem we wcześniejszym poście. Jazda na źle ustawionym gazie / uszkodzonej instalacji gazowej spowodowała zapisanie długiej korekty obstawiam że na minus. Jak odpalisz na benzynie i sonda lambda jeszcze nie pracuje (musi się rozgrzać) sterownik benzynowy dobiera czasy wtrysku na podstawie tej zapisanej korekty. To powoduje zbyt ubogą mieszankę wypadanie zapłonów i strzały w kolektor wydechowy.
    Sprawdzenie tego wymaga żeby pojeździć chwilę na benzynie żeby pojawiły się korekty prawidłowe dla benzyny. Niektórzy polecają zdjęcie klemy na kilkadziesiąt sekund żeby skasować zapisane korekty -nie we wszystkich samochodach to działa.
    Zrobisz jak będziesz chciał.