Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Opel Vectra A 95r - Skasowanie błędu poduszki przez ALDL 10 pin ab-com/tech2

01 Maj 2019 22:34 354 2
  • Poziom 3  
    Witam, w aucie członka mojej rodziny przez przypadek został wywołany błąd airbagu (omylne odpięcie wtyczki) i został już na dobre.
    Jest to vectra a z 95 roku silnik c20ne, złącze diagnostyczne 10 pinowe pod maską samochodu. Od razu dodam, że ta osoba była już w warsztacie by mu skasowali i wszyscy rozłożyli ręce gdy zobaczyli gniazdo w samochodzie.

    Mam zwykły kabel obd2 kkl na usb na układzie FTDI 232RL. Wiem, że te stare ople mają problemy z łączeniem po USB, ale czytałem na jakimś zagranicznym forum, że akurat na układzie FTDI powinno pójść. Na polskich znów czytałem, że choć bloki pomiarowe nie działały to do poduszek itp. dało się podłączyć.
    Przepiąłem piny do obd2 wg. tego schematu:
    Opel Vectra A 95r - Skasowanie błędu poduszki przez ALDL 10 pin ab-com/tech2
    pin G z opla podpiąłem do pinu 12 w obd, bo tak też każą programy ab-com i tech2.
    Niestety próba dostania się do czegokolwiek w AB-Com lub Opel Tech 2 kończy się na błędzie I/O error 103.

    Czy jest możliwe, że to kwestia ustawień portu? Nie kombinowałem z nimi, z tymi ustawieniami tym kablem łączyłem się z innymi samochodami m.in renault, ale tutaj jest to archaiczna technologia wiec może wymagać zmiany.

    Jeśli usb nie da rady, to mam laptopa ze sprzętowym RS232, nie mam tylko interfejsu na rs232 a nie chce mi się kupować specjalnie pod to jedno auto kolejnego kabla.
    Znalazłem w sieci coś takiego:
    Opel Vectra A 95r - Skasowanie błędu poduszki przez ALDL 10 pin ab-com/tech2
    czyli jakiś banalny układ i 3 kable, 12v gnd i k-line. Znalazłem to w temacie o czyszczeniu błędu SRS w Daewoo z ALDL. Czy mam szanse coś tym ruszyć? Rozumiem, że sklecam taki układ, ucinam kabel rs232 i podłączam kable TxD RxD i gnd a wyprowadzone 3 kable do odpowiednich pinów w kostce w samochodzie (gnd - A, 12v - F, K-Line - G). Tyle wystarczy, by móc skasować błąd airbagu?

    Tak wygląda złącze diagnostyczne w samochodzie:
    Opel Vectra A 95r - Skasowanie błędu poduszki przez ALDL 10 pin ab-com/tech2

    Ustawienia kabla:
    Opel Vectra A 95r - Skasowanie błędu poduszki przez ALDL 10 pin ab-com/tech2 Opel Vectra A 95r - Skasowanie błędu poduszki przez ALDL 10 pin ab-com/tech2

    Edit
    Czy w tym oplu metoda ze spinaczem nie zresetowałaby błedów w srs? Może wtyczka od poduszki nadal nie łączy i dlatego ciągle pokazuje błąd. Wyczytałem też w daewoo właśnie (tez aldl) że resetowali poduchy przez program Chevrolet Explorer zwykłym "interfejsem" na 3 kable właśnie stamtąd wziąłem ten schemat.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 31  
    Pierwsze błąd fizycznie trzeba usunąć ,poduszki muszą mieć ciągłe połączenie. Dwa poduchy skasujesz tylko Opelscannerem albo Opcomem i też jeżeli usterka nie jest aktywna.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 3  
    Sukces! Udało mi się skasować poduszkę bez żadnego problemu, bez żadnego opcoma ani opelscannera. Niestety na kablu kkl na usb przez ftdi nie chciało pójść, nawet z rezystorem 10k pomiędzy pinami A i B.
    Przywróciłem więc do życia starego laptopa ze sprzętowym COMem i zlutowałem banalny układ na 2 tranzystorach (Nie miałem bc147b więc użyłem bc149), 4 opornikach i jednej diodzie. Najpierw pokładałem największe nadzieje w programie Chevrolet Explorer 1.7, bo wyczytałem, że udawało się nim w Daewoo kasować srs na ALDL. Niestety test interfejsu nie przechodził pomyślnie (chyba - nie znam rosyjskiego) i nie dało się nic zrobić. Drugim programem w którym pokładałem największe nadzieje był AB-Com, bo jako jedyny z dostępnych programów do opla posiadał w spisie silnik c20ne (z tego co wiem to chyba nawet op-com go nie ma), ale chyba ten program który ja miałem był jakiś uszkodzony, bo ciągle wywalał i/o error 103 który nie ma chyba nic wspólnego z interfejsem a raczej z samymi plikami programu.
    Najmniejszą nadzieję pokładałem w darmowym (oczywiście tamte też są darmowe), ogólnodostępnym programie Opel Tech 2, a jak się okazało po uruchomieniu go i wybraniu Vectry B z 96 (najstarsze możliwe auto do wyboru) oraz wybraniu Airbag-S program bez żadnego problemu połączył się ze sterownikiem, po czym bezproblemowo odczytał wszystkie błędy i je skasował. Kontrolka zniknęła na dobre. Później sprawdzałem i tak samo bez problemu łączył się przez wybranie calibry z roku 97.

    Załączam schemat którego użyłem, wykonanie wyszło mnie całą złotówkę :)
    Opel Vectra A 95r - Skasowanie błędu poduszki przez ALDL 10 pin ab-com/tech2

    Schemat oczywiście nie jest mojego autorstwa, znalazłem go w internecie. Od siebie dodałem jedynie zdjęcie wtyczki i połączenie pinów (przynajmniej tak to wyglądało u mnie, z tymi wtyczkami to chyba loteria jedne samochody mają więcej pinów drugie mniej, najważniejszy jest tylko pin G). Nie trzeba było nawet mostkować niczego rezystorem (w jakiś starszych ECU zmostkowanie pinów A i B wyzwalało transmisje 8192 baud).

    Mam nadzieję, że komuś jeszcze się to kiedyś przyda.