Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Renault Trafic - Kontrolka immo świeci na stałe - brak komunikacji z ECU .

02 Maj 2019 06:52 1575 18
  • Spec od samochodów
    Jak w temacie Trafic 2007 rok silnik 2.0 dci brak komunikacji z ECU i kontrolka immo świeci na stałe . Auto oczywiście nie odpala - rozrusznik kręci . Potrzebuję rozpiskę pinów zasilających i masowych sterownika silnika o nr 0281 014 028 bosch , 8200666516 . Podejrzewam że gdzieś zniknęło zasilanie i dlatego brak jest komunikacji albo gdzieś sygnał can się gubi . Do tej pory sprawdzone wszystkie bezpieczniki ( pod maską , z boku konsoli oraz w skrzynce pod maską ) , przekaźniki pominięte nadal brak efektów . Może ktoś z Was miał podobny przypadek i podzieli się wiedzą . Pozdrawiam .
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 21  
    sadek1979 napisał:
    Jak w temacie Trafic 2007 rok silnik 2.0 dci brak komunikacji z ECU i kontrolka immo świeci na stałe .


    Podobny problem miałem w Renault Master. Nie wiem czy w traficu będzie to samo ale możesz sprawdź jak w Link
  • Spec od samochodów
    pp_pablo bezpieczniki sprawdzone ale oczywiście dziękuję za podpowiedź . Sprawdzę jeszcze przewody can przy sterowniku silnika jak podpowiada adam7009. Może macie trasę tego przewodu po can - gdzie on idzie ze sterownika silnika bo w razie jego uszkodzenia zastosuję bypasa na próbę .
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Spec od samochodów
    Kalkulatora wtrysku nie odczytam
  • Spec od samochodów
    A więc sprawa ma się tak że ewidentnie brakuję zasilania , Sprawdzone piny
    A A4 CAN L - jest ok 2,5v
    A A3 CAN H - jest ok 2,5 v
    A D1 PLUS PO ZAPŁONIE - jest
    A G3, G4, H1, H4 MASA - jest
    brakuje mi zasilania z pinu A G1 , B M4 , B M3
    bezpieczniki sprawdzone i są dobre , może macie kawałek schematu by zerknąć od czego idzie zasilanie na te 3 piny

    małe sprostowanie
    pin A G1 - jest wolny
    pin B M4 B M3 - jest zasilanie po podpięciu sterownika .

    już całkiem nie wiem gdzie szukać .

    może macie jakąś podpowiedź ?????
  • Spec od samochodów
    przyjechał do domu , zgasił autko i rano już dioda świeci na stałe . Dodatkowo jeszcze brak kontrolki świec żarowych i komunikacji z ecu .

    przed chwilą dostałem schemat ecu od kolegi i raz jeszcze posprawdzałem wszystko . No i wszystko jest jak powinno . Zastanawiam się czy immo nie padło , tylko dlaczego nie ma komunikacji ze sterownikiem silnika . Czy jak immo padnie to komunikacja z ecu również ???
  • Poziom 33  
    sadek1979 napisał:
    Zastanawiam się czy immo nie padło , tylko dlaczego nie ma komunikacji ze sterownikiem silnika . Czy jak immo padnie to komunikacja z ecu również

    Trochę to dziwne ale nie spotkałem jeszcze nigdy w Reni takiego przypadku jak np VW / Nissan itp . Nigdy sie jeszcze nie wykodowały klucze . Jak IMMO nie jest zakodowane to jest normalna komunikacja z ECU.
    Na odłączonym akumulatorze sprawdź oporność pomiędzy 6 i 14 w złączu OBD - przy sprawnej sieci powino być 60 ohm +/- 1 ohm.
    Sprawnośc izolowanie 6 i 14 do masy i do plusa .
    Przekaźnik wzbudzany przez ECU ( taki duży różowy w skrzynce pod maską ) .
    Czy czasami po włączeniu zapłonu nie słychac pracy przepustnic / EGR ( piszczenie) ?
    Ostatnio miałem takiego - wszystkie objawy jak twoje - pomogła wymiana ECU
  • Poziom 30  
    Dziwne .
    Jezeli ecu ma wszystkie zasilania i masy to powinno puszczac zasilania np. na pedal gazu czujnik doladowania czy egr wiec sprawdz to.
    Jezeli ecu nie puszcza tam zasilan to moze byc uwalony.
    Racej to nie immo bo byla by komunikacja z ecu.
    Odlacz czytnik klucza przy stacyjce jak dioda zacznie migac szybko to znaczy ze uch rozpoznaje klucz/immo a nie ma komunikacji z ecu.
    Mialem takie przypadki ze swiecaca dioda immo gdy byla uszkodzona wiazka nad skrzynia w peszlu ale to bylo w 1.9 dci.
  • Poziom 20  
    U znajomego w trafficu było to samo - wg. Clip'a błędy związane z napięciem na czujnikach. W parametrach bieżących podglądałem napięcie, a kolega ruszał wiązką przy ECU i module bezpieczników w komorze silnika. Jak napięcie się pojawiło, to już dalej po nitce do kłębka. Jak masz dostęp do BSI, to tam szukaj podglądu napięć, albo nasłuchuj przekaźnika podczas ruszania wiązką.
  • Spec od samochodów
    Pomiary zrobione i wychodzi że między 6 a 14 jest dokładnie 62 ohm . Pin 6 względem plusa ma 11,5 v , względem masy 1,73 v Pin 14 względem plusa ma 11,5 v , względem masy 1,73 v . Przekaźniki pod maską podmienione (dodatkowo zrobiony mostek zamiast przekaźnika ). Po włączeniu zapłonu nie słychać nic ani przepustnicy czy innego urządzenia . Tylko pompę ABS jak przekaźniki klikają .
    Sprawdziłem zasilanie na wtyczce przepływomierza i tam jest ok bo pojawia mi się tam 12v , 4,5v itp
  • Poziom 19  
    Podłącz sterownik na stole, jeżeli komunikacji brak do wymiany
  • Spec od samochodów
    No i macie rację . Dziś podłączony sterownik na stole i brak komunikacji . Zamówiony następny i zobaczymy . Nowy albo na dopasowanie albo immo off będzie . Na razie nie zamykam tematu . Poinformuję o wynikach .
  • Spec od samochodów
    Zgodnie z obietnicą odpowiadam, że winny sterownik silnika. Po jego otwarciu sama woda i śniedź . Po wymianie sterownika autko śmiga .